لامبورگینی های 12 سیلندری

لامبورگینی های 12 سیلندری

در سال ۲۰۱۳ همراه با پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت خودرو سازی لامبورگینی برای جشن گرفتن این نقطه عطف در بین کارخانه های ابرخودرو سازی ایتالیایی به بررسی نکات برجسته تولیدات این مجموعه اختصاص دادیم.

در طول سال جاری لامبورگینی پنجاهمین سالگرد تاسیسش را در سراسر جهان برگزار کرد که اوج این مراسم با برپایی تور پنجاهمین سالگرد آن بود.کاروان ۳۵۰ تایی لامبورگینی در روز هشتم ماه می از شهر میلان شروع به حرکت میکنند و پس از طی مسافت ۱۲۰۰ کیلومتری درمقر فرماندهی لامبو در شهر سانت اگاتا این سفر میلیون دلاری به پایان می رسید. در مقاله پیش رو ما تاکید خود را روی مدل های V12  معطوف کردیم زیرا که پایه و اساس این شرک است.امیدوارم که که v12  همچنان به نقش مهم خودش در پنجاه سال پیش روی لامبو ادامه بدهد.

[stextbox id=”info”]

توجه :

جشن ۵۰ سالگی لامبورگینی حدود یک ماه پیش بود و این مقاله هم بخاطر این رویداد مهم نوشته شده است.به علت اینکه درگیر امتحانات بودیم مقاله دیر آماده شد.در هر حال نمیشد به راحتی از این مقاله و عکس های دیدنی آن گذشت و شروع به ترجمه آن کردیم وهمینجا از آقا پویان بابت ترجمه متن تشکر میکنم با اینکه امتحان داشت این مقاله رو ترجمه کرد.

[/stextbox]

شش لامبو فراموش نشدنی
شش لامبو فراموش نشدنی
  • Lamborghini [veneno.ir] 2
  • Lamborghini [veneno.ir] 3
  • Lamborghini [veneno.ir] 4
  • Lamborghini [veneno.ir] 5
  • Lamborghini [veneno.ir] 6
  • Lamborghini [veneno.ir] 7
  • Lamborghini [veneno.ir] 8
  • Lamborghini [veneno.ir] 9
  • Lamborghini [veneno.ir] 10
  • Lamborghini [veneno.ir] 11
  • Lamborghini [veneno.ir] 12
  • Lamborghini [veneno.ir] 13
  • Lamborghini [veneno.ir] 14
  • Lamborghini [veneno.ir] 15
  • Lamborghini [veneno.ir] 16
  • Lamborghini [veneno.ir] 17
  • Lamborghini [veneno.ir] 18
  • Lamborghini [veneno.ir] 19
  • Lamborghini [veneno.ir] 20
  • Lamborghini [veneno.ir] 21

لامبورگینی میورا SV

 

لامبورگینی میورا SV
لامبورگینی میورا SV

میورا اولین لامبورگینی نبود که کارخانه رو ترک کرد در عین حال میشه از اون به عنوان مشهورترین و مرغوب ترین لامبورگینی ها یاد کرد و از این مایه مباهات لذت برد.از راه دور هم میتونی میورا رو به عنوان خودرویی تصور کنی که برند لامبورگینی رو تعریف میکنه.با یه نگاه جزئی به میورا میشه فهمید که یه ابر ماشین با امکانات و قابلیت های فوق العاده است.میورا sv  نسخه نهایی این خوش استایل ایتالیایی است.علارغم جایگاه میورا این ماشین اون چیزی نبود که مورد تایید یا سفارش موسس شرکت Ferruccio Lamborghini باشد.اولویت های Ferruccio Lamborghini خودرو های GT پرقدرت و نعره کش بود.در واقع میورا حاصل ساعت ها تلاش مهندسین لامبورگینی بود.با این حال طراحی GANDINI  توجه های بسیاری را به خود جلب کرد تا جایی که   Ferruccio گزینه دیگری جز نشان دادن چراغ سبز برای تولید این محصول نداشت.

  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 10
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 11
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 12
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 13
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 14
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 15
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 1
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 3
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 4
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 5
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 6
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 7
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 8
  • Lamborghini Miura SV [veneno.ir] 9

نام میورا از یک گاو مزرعه ای در سویا اسپانیا گرفته شده که تداعی کننده حیله گری و نام Ferruccio  هست.طرح اصلی ساخت این خودرو در دو مرحله اغاز شد ابتدا شاسی این خودرو در اتو شو ۱۹۶۵ در شهر تورین نمایش داده شد.پس از گرفتن اشکالات طرح کار در مسیر طراحی یک بدنه پیچیده پیش رفت.اولین تولید کامل و بدون نقص میورا در موتور شو ژنو در سال ۱۹۶۶ به نماش در امد و این در حالی بود که مهندسین لامبورگینی همچنان در حال راه حلی برای جای داد موتور عظیم v12  در داخل صندوق عقب ماشین بودند به طوری که طرح نمایش داده شده فاقد موتور بود.میورا اولین لامبورگینی بود که بین GT کارخانه را ترک کرد و در معرض نمایش همگان قرار گرفت.موتور ۳٫۱۲ لیتری این گاو خشمگین قدرتی معادل ۳۵۰ اسب بخار را به چرخ های عقب انتقال میداد.در سال ۱۹۶۸ میورا همراه با چند آپدیت کوچک توانست فروش خوبی را برای لامبورگینی داشته باشد.این مدل به روز رسانی شده میورا sنام گرفت .سه سال بعد نسل جدیدی از میورا متولد شد اینبار نوبت sv بود که غرش کند.موتور این خودرو همان ۳٫۹ لیتری V12 بود که که با حداکثر قدرت ۳۸۵ اسب بخار تعبیه شده بود.در مجموع ۱۵۰ نمونه از این مدل ساخته شد که میتوان ان را با ۴۷۴ میورا استاندارد و ۱۴۰ میورا s مقایسه کرد.تنظیمات جدید به روغنکاری مقاطع خشک و دیفرنسیال بلاکینگ محدود میشد.گلگیر های عقبی ۱۳ میلیمتر بزرگتر شده بودند تا با پیرلی های جدید که مهندسی تعلیق فوق العاده ای داشتند همخوانی داشته باشد.تغیرات جلویی خودرو و لوازم جانبی داخل و چرم خودرو نیز از داخل کشور تامیین شد.لامبورگینی sv  در زمان خود سریع ترین خودروی جهان بود .سخن گفتن در مورد این خودرو نمیتواند حق مطلب را ادا کند و باید با این خودرو رانندگی کرد اگرچه بسیار دور از دست رس قرار دارد برای اینکه بتوانی یکی از این خودرو ها را سوار بشوی باید یک درخواست سفارشی به کارخانه لامبو ارائه دهید.همیشه چند لامبو اظافی برای افراد خاص وجود دارد.اینجا نسخه های svj  تداعی گر  یک خودرو حماسی در پیکره یک سنت حماسی است.لامبورگینی میورا تولدات خود را از ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲ ارئه داد و در طول این سال ها ۷۶۴ میورا ساخته شد.موتور اصلی میورا یک v12 3.9 لیتری بود که ۳۵۰ اسب بخار توان تولید میکرد که وزنی معادل ۱۱۲۵ کیلوگرم داشت.لامبو sv  این مدل که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد ۳۸۵ اسب بخار قدرت داشت که طبعا چرخ های عقب وزن بیشتری را باید تحمل میکردند چیزی معادل ۱۷۳ کیلوگرم.حداکثر سرعت میورا ۲۷۰ کیلومتر بود که سرعت صفر تا ۱۰۰ ان ۵٫۵ ثانیه بود.باور کنید یا نه میورا sv  باقیمت ۲۰۰۰۰ دلار برای فروش گذاشته شد که در حال حاضر یک نمونه دست دوم ان با توجه به محبوبیتی که در بین عامه مردم دارد چیزی حدود ۱۲۰۰۰۰ دلار ارزش دارد.

لامیورگینی کنتاش ۵۰۰۰ QV

 

لامبورگینی کنتاش
لامبورگینی کنتاش

طراحی این مدل ادامه دهنده طراحی موفق میورا توسط مارسلو گاندینی بود.از یک ابر ماشین تا ابر ماشین بعدی گاندینی یک کلاسیک شگفت اور دیگر را خلق کرد. Countach عریض و با شاسی پایین بود و در عین حال یک مدل کوچک شگفت انگیز در مقایسه با مدل های امروزی بود.طراحی جدید که cabin-forward نام داشت یک امکان جدید را برای سازندگان به وجود آورد تا موتور به راحتی در صندوق جایگیر شود.

برای اولین بار لامبورگینی مدل درهای قیچی باز (به طرف بالا باز شونده) خود را به صورت کاملا فیت شده ارائه داد.طراحی فضایی خودرو به صورت طبیعی ایجاد میکرد که درها نیز به سمت بالا باز شوند.انچه که به عنوان یک راه حل عملی شده بود به خریدداران اجازه میداد تا به راحتی از خودرو خارج شوند.این خصیصه به سرعت یکی از ویژگی های تعیین کننده مدل های v12 شد.اولین مدل قابل فروش Countach در سال ۱۹۷۴ به فروش رسید.در این زمان این خودرو شبیه آنچه بود که در اینده میخواست اتفاق بیفتد یک خودرو از آینده.این برند به سرعت در همه جای جهان نفوذ کرد.لامبورگینی حتی سیاست نامگذاری خود را برای این ابرماشین شکست.ریشه کلمه  Countach به یک کلمه ایتالیی برمیگردد که مردان زمانی که یک زن زیبا میبینند به حالت تعجب آن را بیان میکنند.موتور اینبار به ۴ لیتر ارتقا داه شده بود با همان v12 معروف و ۳۷۵ اسب بخار توان. Countach از نظر زیبایی هر بیننده ای را مجذوب خودش میکرد.

  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 5
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 6
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 7
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 8
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 9
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 10
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 11
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 1
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 3
  • Lamborghini Countach [veneno.ir] 4

ماشین مورد نظر ما  Lamborghini Countach 5000 QV بود.اساسا این مدل یک نتیجه گیری مستیم از فراری TestaRossa بود که میخواست برای رقابت آماده شود.لامبورگینی یک جواب برای آخرین و بزرگترین فراری میخواست یک جواب دندان شکن. بعد از ۱۰ سال لامبورگینی اپشن های اضافی و قدرت اضافه شده به این خودرو را در کار شو ۱۹۸۵ ژنو به نمایش گذاشت.با یک موتور ۵ لیتری و ۴۵۵ اسب بخار قدرت لامبورگنی به یک آمار خارق العاده رسید این مدل ارتقار داده شده countach 5000qv نام داشت.downdraft  کاربراتر و برای اولین بار در این مدل به کار گرفته شد که به معنای این بود که فیت شده افزایش قدرت نسبت به کاپوت صندوق عقب بود.در نتیجه این مدل از دید ضعیف عقب رنج میبرد اگرچه صاحبان این خودرو انقدر نکات مثبتی را میدیدند که از این یکی به عنوان یک مساله جزئی نام میبردند وعملا دیده نمیشد.فیس لیفت این مدل در سال ۱۹۸۸ روانه بازار شد.این مدل در سال ۱۹۸۸ ساخته شد و ویژگی های متفاوتی را در پایه های کناری و اسپویلر عقب داشت.این مدل در بین سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰ ساخته میشد و چیزی حدود ۲۰۴۲ countach کار خانه را به مقصد مشتریان خوش شانس ترک کردند.مدل اصلی و بدون تغییر ۳۷۵ اسب بخار قدرت داشت در حالی که تنها ۱۴۹۰ کیلو وزن داشت.اما وزنی که باعث میشد در مدل های بعدی این خودرو سنگین تر شود باعث ثبت رکورد جدیدی در شتاب ۰ تا ۱۰۰ یک خودرو شود که تنها در ۴٫۹ ثانیه این مسافت را میپیمود.حداکثر و سرعت آن از مدل ابتدایی تا نهایی بین ۲۹۵ تا ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت بود.این مدل رکرد جدیدی را در دهه ۸۰ به جا گذاشت با قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار به فروش رسید که اکنون یک مدل سالم و خوب آن چیزی حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰۰ قیمت دارد.

لامبورگینی LM002

 

Lamborghini LM002
Lamborghini LM002

لامبو lm 002 اولین حمله این شرکت به ماشین های مفهومی جاده ای بود.این مدل زمانی ساخته شد که طرح خودرو های  suv  رویایی بیش نبود.طرح مفهومی این مدل در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و قرار بود برای ارتش امریکا ساخته شود البته این قرار نیز همانند خود خودرو مفهومی و در ذهن ها بود.و ارتش هیچگاه این خودرو را تست نکرد.شاید از طرح موتور در صندوق عقب در طرح اصلی به جای نمونه رسم آزاد آن استفاده میشد.همانطور که احتمالا شما تصور میکنید لامبود ml 002 یک حرکت عظیم به سمت این مدل خودرو ها بود اما این شرکت مجبور به حفظ برخی از خصوصیات خودش بود هرچند  در این مدل ۵٫۱ لیتر به ۷٫۲ افزایش میافت وتوانایی های بالاتری را به وجود میاورد اما سنت و شهرت این ماشین بخاطر مدل های قبلی بود.شاسی فولادی این خودرو تعلیق سنگینی را ایجاد میکرد و همچنینی تداراکات ساخت یک باک ۹۶ لیتری باعث فشرده تر شدن قسمت پایینی میشد.اولین خریدار این خودرو پادشاه مراکش سلطان حسن بود.بعدا نیز توجه افراد مشهور زیادی به این خودرو جلب شده که از جمله آنها میتوان به مایک تایسون بکسر معروف و یسیلوستر استالونه بازیگر شهیر فیلمهای اکشن آن زمان و همچنین تینا ترنر نام برد که یک نسخه کپی نیز خریدند.

  • Lamborghini LM002 [veneno.ir] 1
  • Lamborghini LM002 [veneno.ir] 4
  • Lamborghini LM002 [veneno.ir] 3

این خودرو بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ در خط تولید بود و ۳۲۸ عدد از این خودرو به صورت دست ساز برای هرمشتری ساخته شد.چیزی که این خوردرو را خاص میکرد وزن ۲۷۰۰ کیلویی آن با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بود.چیزی که این خودرو را بیش از بیش نفرت انگیز میکرد عنوان رامبو لامبو بود که به آن داده بودند(اشاره به خریداری ان تسط سیلوستر استالونه بازیگر نقش رامبو در سری فیلم های اولین خون).حدود ۴۰ نمونه از این خودرو برای ارتش های اقسا نقاط جهان فرستاده شد که هیچکدام مورد تایید قرار نگرفت که توسط کارخانه رد شد.این مدل دستساز امروزه چیزی بین ۸۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ دلار قیمت دارد.

لامبورگینی دیابلو

 

Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

دیابلو کار سختی را در پیش داشت. تکرار موفقیت های مدل قبلی به هیچ عنوان کار آسانی نبود.گاندینی دوباره بایک طرح افسانه ای از خانه برتون برگشته بود.نتیجه بعد از دوبار باز طراحی چیزی است که شما در تصویر میبینید.این مدل از لامبو دیابلو  یک مدل استاندارد عرضه شده است که توسط خردیداران دستکاری های جزئی شده است.به رسم نامگذاری لامبورگینی های قبلی این بار نیز نام یک گاو خشمگین برای این خودرو برگزیده شده بود اینبار نوبت به دیابلو رسیده بود تا جنگ خود را اغاز کند.دیابلو در سال ۱۹۶۸ در نبرد ال چیکورو در شهر مادرید توانسته بود با نبردهای خون آلود آزادی خود را به دست بیاورد.دیابلو یک شخصیت توسعه یافته بود.حاصل ۵ سال توسعه و تحقیق سرانجام در سال ۱۹۹۰ در هتل  مونت کارلو پاریس بر روی پرده نمایش رفت.هدف از تولید این ماشین ساخت خودرویی بود که رکورد ۲۰۰ مایل بر ساعت را بشکند.دیابلو ۴۹۲ اسب بخار قدرت داشت که این خودرو را به یکی از سریع ترین خودرو های زمان خود مبدل میکرد.در ابتدا قدرت به محور عقب وارد میشد.در سال ۱۹۹۳ طرح ۴w لامبو lm 002  به دیابلو vt  اضافه شد تا این خودرو برای اولین بار با ۴ چرخ گردان روانه بازار شود.اسپویلر عقب گزینه جدیدی برای خودرو های اولیه بود.هنوز استاندارد های اولیه در مقایسه با countach  تاثیربرانگیز بود. این طرح شامل صندلی به طور کامل قابل تنظیم و فرمان هیدرولیک، پنجره های برقی، یک سیستم استریو آلپین و فرمان قدرت بود.یک از مزایای استفاده از countach  پنجره های یک تکه مچ شده با در های قیچی شکل بود.زمانی که مالکیت لامبو به ائودی رسید در ۱۹۹۸ لامبو دیابلو به روزرسانی های جدیدی را به خود دید.که شامل ۶ لیتری شده حجم موتور و رسیدن توان ان به ۵۷۵ اسب بخار بود.این مدل محبوب ترین و بهترین مدل دیابلو است.GT اخرین مدل از لامبو تک محوره با بهره گیری از امکانات لامبو مدرن بود.

  • Lamborghini Diablo [veneno.ir] 4
  • Lamborghini Diablo [veneno.ir] 3
  • Lamborghini Diablo [veneno.ir] 2
  • Lamborghini Diablo [veneno.ir] 5

لامبو دیابلو از ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ در خط تولید بود و در مجموع ۲۸۸۴ دیابلو کارخانه را ترک کردند.امروزه با چیزی حدود ۱۰۰۰۰ دلار میتوان یک دیابلو مدل اولیه را خرید.دیابلو svr که تنها ۳۱ از ان ساخته شد چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد.اما پر سروصدا ترین دیابلو GR سال ۱۹۹ و GTR 2000 بودند که هردو مدل های ماسابقه نسل جدید دیابلو محسوب میشدند.تقریبا چیزی معادل ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار برای یک دیابلو تر و تمیز GT , GTR اب میخورد اما در سال پیش قیمت این دو مدل تا ۷۰۰ هزار دلار نیز بالا رفت.

لامبورگینی Murcielago LP670-4 SV

 

Lamborghini Murcielago LP670-4 SV
Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

لامبو Murcielago LP670-4 SV ادیشن نهای از پلتفورم مورسیولاگو است.مورسیو لاگو اولین بار در سال ۲۰۰۱ در نمایشگاه اتومبیل  فرانکفورت به نمایش در امد و مدل به روزشده آن در سال ۲۰۰۶ در مقابل Murcielago LP640 قرار گرفت.لامبو Murcielago LP670-4 SV سرانجام در نمایشگاه ماشین ۲۰۰۹ ژنو به نمایش در آمد.

نام مورسیو لاگو از یک گاوافسانه ای مبارز اسپانیی به همین نام گرفته شده است.افسانه های میگویند که:ماتادور رافائل مولینا به این گاو ۲۴ نیزه وارد کرد در عین حال گاو زنده مانده و باعث شده تا ماتادور یک زندگی دیگر به این گاو ببخشد.تا مقدار بسیار زیادی لامبو مورسیولاگو به عنوان یک ابرماشین در همان راهی  که گاو اسپانیی مبارز بود قدم بر میدارد :*مبارزه تا سرحد مرگ و سپس پیروزی* .

  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 4
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 5
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 7
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 8
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 9
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 10
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 1
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 2
  • Lamborghini Murcielago LP670-4 SV [veneno.ir] 3

لامبو Murcielago LP670-4 SV تا حدود زیادی همان ویژِگی های  پیشرانه v12  را در خود تکرار کرد.در مدل sv  حجم موتور به ۶٫۵ لیتر رسید و قدرت آن به ۶۷۰ اسب بخار افزایش یافت.مدل sv حدود ۱۰۰کیلوگرم سنگین تر بود که این سنگینی بخاطر افزایش وزن در اقساء نقاط خودرو بود.

بخش زیادی از کاهش وزن بخاطر وجود صداخفه کن اگزوز است.ما فرض میکنیم که این یک حادثه نباشد اما صدای LP640SV  نتیجه بهتری نسبت به مدل های قبل دارد.انتخاب دنده ۶ سرعته با جعبه دنده دستی ۶ سرعته کارای نسبتا بهتری را به مورسیو لاگو داد.تمام این آپشن ها باعث شد سرعت مورسیولاگو به ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت برسد و ۰ تا ۱۰۰ را نیز تنها در ۳٫۲ ثانیه طی کند.طراحی هوشمندانه و مدرن با نگاهی به مدل های کلاسیک طرح بهتری نسبت به طراحی انقلابی در مجموعه لامبورگینی بود.درهای قیچی شکل مورسیولاگو را به پدیده تکرار نشدنی سنت اگاتا تبدیل کرد.مدل SV با بادشکن سفارشی تولید شده بود. که این یک نگاه نو را برای یک ماشین فوق العاده جدید ارائه میکرد.بنده تمام فیبر کربنی با براکت هایی از فیبر کربن که سرعت بیشتری را به این خودرو هدیه میداد.

طراحی داخلی مورسیو لاگو با حساسیت بسیار زیا طراحی شده بود که همانند مدل های قبل به صورت گستردده از الکانترا(چرم تمساح) استفاده شده بود.فرمان و جعبه دنده تقریبا معمولی بودند.در عین حال شما احساس میکینید به یک جای خاص قدم گذاشته اید.

مورسیو لاگو بین سالهاس ۲۰۰۱ تا  ۲۰۱۰ تعداد ۴۰۹۹ مورسیولاگو تولید کرد .برخلاف طرح اولیه که ۳۵۰ مورسیو لاگو SV  بیاد به عرصه تولید میرسید تنها ۱۸۰ SV  قبل از توقف خط تولید و شروع تولید آوانتادور ساخته شد.مورسیو لاگو SV  امروزه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار به فروش میرسد.که با همان قیمت SV  در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به فروش میرسد.

لامبورگینی Gallardo LP560-4 Blancpain Super Trofeo

 

Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo
Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo

خوردروی  The Lamborghini Gallardo LP560-4 Blancpain Super Trofeo میتوانید به عنوان یک سیستم عجیب و غرب در نظر بگیرید.لامبو یی که از موتور V12 استفاده نمیکند و به جای آن از یک V10 با حجم ۵ لیتری خوانواده آئودی استفاده میکند.دلیل اینکه ما این نمونه را برای معرفی انتخاب کردیم این بود که گالاردو یک نمونه مهم برای خوانواده ای خودرو ساز های ایتالیای است.برای اولین بار لامبورگینی اجازه فروش خودرو های خود را در تولید انبوه صادر کرد.

اگرچه ما برخی از تنظیمات را انجام دادیم.برای انطباق با مدل V12  به نظر میرسید که عاقلانه ترین کار ایجاد تغیراتی در سیستم باشد  تا بتوان علاقه را برای خرید سخت ترین مدل گالاردو تا به امروز به وجود آورد.تنظیماتی که فقدان V12  را تسلی بخشد. The Lamborghini Gallardo LP560-4 Blancpain Super Trofeo قسمتی از برنامه خرید داران مسابقه ای بود.

این ساخته که در بالاترین سطح خود قرار داشتن هنوز که هنوز است از دادن مسابقه محروم است.

  • Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo [veneno.ir] 4
  • Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo [veneno.ir] 5
  • Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo [veneno.ir] 1
  • Lamborghini Gallardo LP560-4 Super Trofeo [veneno.ir] 2

داستان گالاردو از آنجا شروع میشود که در پس مشکلات مالی آئودی امتیاز این خودروساز ایتالیایی را خریداری کرد.طراحی اولیه گالاردو توسط  Fabrizio Giugiaro انجام شد که قبلا در مرکز طراحی لامبورگینی آموزش دیده بود.طراحی طولی و در عین حال شاسی کوتاه این خودرو را بسیار جمع جور نشان میدهد.در نمایشگاه ۲۰۱۳ ژنو لامبو گالاردو شروع به قاپیدن(در متن اصلی از کلمه تجاوز استفاده شده بود ( مشتری های رقیب سنتی خود فراری کرد.

شاخت لامبو گالاردو با یک موتور V10 با حجم ۴٫۲ لیتر شروع شد .V10  دو سلندر اضافی که با ۴ سوپاپ هر سیلندر دیگر ترکیب شده بودند قدرتی معادل ۵۰۰ اسب بخار را تولید میکرد.در سال ۲۰۰۶ گالاردو  به مدل تازه  LP560-4 رسید.قدرت این مدل به ۵۶۰ اسب بخار رسیده بود که موتور V10 آن نیزحجمش به ۵٫۲ لیتر افزایش یافته بود.این موتور اولین موتوری بود که مدل مذکور تا به امروز استفاده میکند.

      Gallardo LP560-4 Super Trofeo  از یک جعبه دنده ۶ سرعته استفاده میکند که به صورت کاملا مکانیزه  قدرت را به چهارچرخ به صورت یکسان انتقال میدهد.اجازی تعلیق دوباره  و مقاومت ناچیز  و سیستم اگزوز  یک مسابقه دهنده جدید را تولید کرد.

در طول ۱۰ سال تولید لامبورگینی های Gallardo LP570-4 Superleggera ووووLP560-4 برای مشتری ها فراهم شد.در سال ۲۰۱۲ این خودرو جایزه بهترین فیس لیفت را از نمایشگاه پاریس دریافت کرد.با این حال بسیاری بر این عقیده اند که دوره گالاردو به اتمام رسیده است و امیدوارند به زودی جانشینی برای گالاردو پیدا شود.(نظر مترجم:به نظر من که این فیس لیفت حرف نداره اگه پول داشتم از بین لامبو ها این یکی رو میخریدم واقعا جالبه کسایی که میگن دوره گالاردو تموم شده همون ایتالیایی های متعصبی هستند که این شرکت رو تا مرز ورشکستگی بردند و بویی از اقتصاد نبردن )

گالاردو از ۲۰۰۳ تا حال در خط تولید است و چیزی بیش ۱۳۰۰۰ گالاردو تا حال  فروخته شده است.با این وجود همچنان به محبوبیت خود ادامه میدهد بخصوص در آسیا زمان جایگزینی برای این مدل فرا رسیده است.قیمت گالاردو برای مدل های معمولی از ۱۹۰۰۰۰ دلار تا ۲۶۰ هزار دلار برای مدل فیسلیفت سوپرتروفو است.

(به نظر من بهترین مدل لامبورگینی تا به امروز گالاردو بوده .حالا *بهترین* فاکتور های دیگه ای داره که به اسب بخار و تاپ اسپید هیچ ربطی نداره )

لامبورگینی Aventador

 

Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador

بهترین و شگفت انگیزترین مدل لامبو آوانتادور است که آخرین مدل لامبو نیز تلقی میشود.در نمایشگاه ماشین ۲۰۱۱ ژنو برای اولین بار از این خودرو پرده برداری شد.در آوانتادور از همان V12  محبوب ولی اینبار با بازسازی  و به روز رسانی استفاده شده بود.این تغیرات حجم موتور را به ۶٫۵ لیتر .و توان موتور را به ۷۰۰ اسب بخار  و گشتاوری معادل ۶۹۰ نیوتن متر رسانیده بود.

این دومین V12  بود که توسط ایتالیای های افسانه ای  به غارت رفته  ساخته شده بود.و به طور کلی چهارمین در نوع خودش.تمامی V12  های قبلی از موتور های ست شده بر روی مدل های قبلی لامبو۳۵۰GT ساخته شده بودند.وزن آن ۱۸٫۱ کیلوگرم از مورسیولاگو کمتر و شاسی آن ۲٫۸ اینچ کوتاهتر بود.شاید تنها نقطه ضعف این خودرو استفاده از یک سیستم صفحه تخت کلاچ به جای یک سیستم دو صفحه ای باشد.لامبورگینی سعی میکند تا از هر راهی که میتواند وزن را کاهش دهد به جای اینکه راحتی جا افتادن دنده را درست کند.از نظر جذبه طراحی لامبو آوانتادور بهترین مدل در بین تمام V12  های این برند خودروسازی  است.

طراحی آوانتادور بهره گرفته از همان زبان طراحی رونتون است که با زوایای آیرودینامیکی و مقدار زیادی زیبایی غیر قابل وصف ترکیب شده است.در ها با استفاده از همان ویژگی منحصر به فرد لامبورگینی ساخته شده است که با پایین آمدن بالها  و آینه های نصب شده در پایین تا حد زیادی شبیه به دیابلو شده است.

  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 9
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 10
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 2
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 3
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 4
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 5
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 6
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 7
  • Lamborghini Aventador [veneno.ir] 8

در زیر پوسته مدرن آوانتادور عملکر بسیار خوب آن نهفته است.از یک  تکه فیبرکربن monocoque برای حفاضت از سرنشینان استفاده شده.به همراه قاب های آلمینیومی سیستم تعلیق جلو آوانتادور بیش از بیش محکم تر شده است اوج پیچیدگی کنترل آن در سیستم کنترل فشار و دمپر نهادینه شده است.درون آوانتادور بیش از هر V12  دیگری مدرن احساس میشود و شما مدرنیته را به خوبی احساس میکنید.این مجموعه شامل روکش های چرم یک سیستم بلندگوی منحصر به فرد و و SAT NAV و همچنین سیستم راحت رانندگی میباشد. دکمه استارت مرکزی با تم Aventador است.که یک پوشش ایمنی به خود دیده.وقتی پای خود را از روی ترمز بردارید درون V12 به سرعت مشتعل میشود و همانند یک جت جنگنده به حرکت در می آید و شما بیشترن لرزشی که تا به حال در عمرتان دیده اید بر روی صفحه داشبرد آوانتادور خواهید دید.

آوانتادور از سال  ۲۰۱۱ تا کنون در حال تولید است و تا به حال چیزی حدود ۱۷۰۰ آوانتادور ساخته شده است.به تازگی قیمت این خودرو چیزی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

نظر شما دوستان در مورد این مقاله چیست ؟

 

حتما کلیک کنید  توکیو 2013: هوندا NSX کانسپت
468×60 content ad

درباره نویسنده

ادمین و نویسنده وننو، ای دی تلگرام iMajid

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...