بررسی جگوار Project 7

بررسی جگوار Project 7

به تازگی گروه طراحی sketchbook شروه به طراحی کلوکسیونی از خودرو ها زده اند که هم گذشته را تداعی میکنند و هم از آینده نشانه هایی دارند این گروه خودروساز زمانی که قرار بر تولید جدیدی میشود همه ی ایده ها را با هم جمع آوری می کنند و سپس با هم اندیشی به یک نتیجه ایده آل میرسند.اما چه اتفاقی خواهد افتاد زمانی که یک نفر تمام این طرح ها و فانتزی ها را بخواهد تبدیل به واقعیت کند؟

جگوار پروژه 7
جگوار پروژه ۷

چه اتفاقی خواهد افتاد زمانی که سزار پیری به یکی از طراحان دپارتمان جگوار با ترکیب یک f type  و همچنین یک D-Type مدل ۱۹۵۰ بخواهد یک طرح واقعی خلق کند.بنا براین یام کالوم با استفاده از طرح پیری و تنها ۴ ماه بعد با شتاب دادن به پروژه توانست خودروی مذکور را برای جشنواره Goodwood آماده کند. این کار ممکن است یک تصمیم عجیب و غریب باشد اما ترکیب یک E-type  و تزریق فاکتور های از D-type به آن و همچنین استفاده از F-type  برای رسیدن به یک طرح بحث برانگیز است اما کالوم ادعا میکند که این طرح طرح اصلی نبوده.

جگوار D-type آخرین خودروی واقعی مسابقه ای این کمپانی بوده است.شماره ۷ اشاره به همه ی پیروزی های ما در مسابقات لمانس هست و از گرافیک فوق العاده ای برای طرح آن استفاده شده است.آیا این به این معنی است که ما دوباره میخواهیم مسابقه بدهیم؟ هیچ چیزی در این رابطه برنامه ریزی نشده است.اما این ثابت شده که ما از میراثمان دوباره استفاده نمیکنیم.

جگوار پروژه 7
جگوار پروژه ۷

از هردیدی به پروژه ۷ نگاه کنیم به یک مد و پروژه قدیمی میرسیم.در واقع سقف و سپرعقب و گلگیر ها همان اورجینال F-type حفظ شده است.بیشتر تغیرات در قسمت جلویی و آبپاش اسپورت و همچنین صندوق عقب خودرو میباشد.باله عقب به شکل D-type با یک قوس کلاسیک نصب شده است.مزایای آیرودینامیکی خودرو باعث میشود تا از صدمات ناشی از طلاتم های خودرو در حین حرکت به سر راننده جلوگیری شود،این در حالی است که یک حلقه رول شکل نیز در زیر آن نهفته است.

به صورت معمول نوار جلوی جلوپنجره خوردو حذف شده است و برای جبران هوای ورودی به خودرو یک ورودی هوای بزرگ فیبرکربنی به خودرو اضافه شده است.و همچنین شکافهایی فیبر کربنی متصل به بال عقب برای بهبود آیرودینامیک و عبور باد در عقب نصب شده است.بقیه فیبرکربن کاری ها در دو  طرف خودرو و در دیفیوزر عقب و همچنین چرخ های ۲۰ اینچی کار شده است.اما استفاده از این مواد سبک تنها برای زیبایی خودرو به کار رفته است نه کاهش وزن آن .وزن پروژه هفت تنها ۴۰ پوند از F-type کمتر است و این نیز به موجب برداشتن سقف خودرو است.

جگوار پروژه 7
جگوار پروژه ۷

برای اینکه پروژه ۷ نهایت حس یک ماشین مسابقه را به شما بدهد باید روی یک جاده آسفالته نزدیک به سنگ فرش با آن رانندگی کنید.(منظور حال و هوای دهه ۶۰ اروپا است که این نوع ماشین و این نوع طراحی خیابون ها بسیار رواج داشتن) کلید پاین صفحه نمایش کلید این است که شما به حال و هوای آن زمان نزدیک شوید.تعلیق و شاسی خودرو ۴ اینچ کاهش یافته و همچنین صندلی راننده با کاهش ۲ اینچی همراه است.البته ما انتظار نداریم که این لاستیک ها رو زیر این انگلیسی ببینیم این کمپانی انگلیسی با کمی رنگ و نقاشی و تغیرات کوچک لاستیک های جدیدی رو به خودرو اضافه کرده.

جگوار پروژه 7
جگوار پروژه ۷

خبر بد در مورد طراحی این خوردو اینه که با هر بار دیدن این خودرو بینش مردم به سمت F-Type میرود و از نظریه جایی که خودرو در آن طراحی شده است دور میشود.

و خبر خوب اینه که جگوار من رو برای رانندگی با این خودرو دعوت کرده.(البته من پویان جمشیدی نه اون یارو نویسنده مقاله :دی)

روزی که من به پیست مخصوص تست خودرو در پیست هواپیما های مفهومی در لندن رفتم هوا واقعا غیرقابل پیش بینی بود گاهی همرا با رگبار و گاهی هم آفتابی البته این در حالت معمولی مشکلی به حساب نمیومد اما خب در حال بدون سقف و برای رسیدن به ۵۵۰ اسب بخار واقعا یک مانع بزرگ بود.

من بی صبرانه منتظر وایسادن باد بودم به محض اینکه خودرو رسید من بلافاصله به زین چهار میخ شدم و وارد جاده آب گرفته و پر از مشکل پیست شدم.بر اساس f-type  این خودرو از یک موتور v8  بهره میبرد اما کمی بیشتر از f-type  امکانات دارد همرا با یک موتور ECU REMAP و همچنین نرم افزاری برای گیربکس ۶ سرعته اتومات آن.اساساً پیشرانه XKR-S 5 لیتری این خودرو بیشتر از موتورو وی۸ معمولی توان تولید میکند به طوری که در موترو جدید ۵۵ اسب بخار بیشتر از ۴۹۵ اسب بخار سابق توان تولید میشود و ۰ تا ۶۰ مایل را نیز در ۲/ ثانیه سریعتر  یعنی در ۱/۴ ثانیه طی میکند.ماکس سرعت این خودرو ۱۸۶ مایل بر ساعت است.

جگوار پروژه 7
جگوار پروژه ۷

در جاده های مستقییم افزایش قدرت به خوبی مشهود است.اما محورهای دوتنی جلو همواره نشانه ی هشدار هستند.در پیچها هموار این خودرو را باید با احتیاط راند هرچند باید شرایط را در حالت نرمال در نظر بگیرید.هرچند در گوشه و کنار جاده شما با یک چالش جدی برای راندن این خودرو همراه هستید اما این هم نیز یک هیجان خاص هست.

به جای توسعه کامل این خودرو و قبل تست جاده این خودرو پروژه ۷ تحت مهندسی و هدایت تیم دیزاین و طراحی جگوار تحت نظارت مهندس مایک کروس مهندس ارشد جگوار ساخته و مهندسی شد و به سمت تپه های Goodwood رانده شد.چرا با همه این تغیرات موتورو این خودرو کماکان صدای یک v8  معمولی را میدهد.

فکر کنم طرفداران سرعت باید برای پروژه ۷ زاری کنند زیرا که باید همیشه آن را در نمایشگاه ببینند.حتی اگر استون مارتین CC100  را برای مشتریان خاص خود بسازد باز هم پروژه ۷ نقشه ای برای تولید نخواهد داشت.اما بیایید جشن چیزی را بگیریم که داریم نه چیزی که  از اون محروم هستیم.جگوار همواره شرکتی کاملا هماهنگ با میراث خود بوده و همیشه سعی در زنده نگه داشتن این میراث داشته و هیچگاه ترسی از این نداشته که یک فانتزی را به واقعیت تبدیل کند.

جگوار پروژه 7
جگوار پروژه ۷

دانلود کلیپ تیزر تبلیغاتی جگوار پروژه ۷ 

توجه: در این مقاله از سیستم اندازه گیری انگلیسی استفاده شده که هر اینچج ۲٫۴۰ سانتی متر میباشد و هر مایل ۱٫۵ کیلومتر به امید اینکه این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مترجم سایت : پویان جمشیدی

حتما کلیک کنید  بهترین ابرخودروها و مدل‌های مفهومی سال 2013
468×60 content ad

درباره نویسنده

ادمین و نویسنده وننو، ای دی تلگرام iMajid

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...