لامبورگینی Veneno و Sesto Elemento در پیست Vallelunga

لامبورگینی Veneno و Sesto Elemento در پیست Vallelunga

لامبورگینی یکی از معدود برندهایی است که در طراحی محصولات خود خلاقیت و جنون را به کار میبرد.هنگامی که از این برند صحبت میکنیم نا خوداگاه به یاد گذشته و میورای افسانه ای این شرکت می افتیم.در طول دهه گذشته ابرخودرو ها همواره در حال تقویت محصولات خود بوده اند و رقاب سنگینی را داشته اند اما به نظر میرسد که آئودی بارش را جلوتر از همه بسته و از بقیه پیشی گرفته است.لامبورگنی همواره خودروهای مجذوب کننده برای جاده های میسازد اما همیشه تعداد انگشت شماری از آنها را میبینیم.اینبار دو غول لامبورگینی را در کنار هم و در پیست Vallelunga مشاهده میکنیم.

لامبورگینی Veneno و Sesto Elemento
لامبورگینی Veneno و Sesto Elemento

سستوالمنتو تا به امروز یکی از زیبا ترین و وحشی ترین گاوهایی است که لامبورگینی ساخته است.این خودروی ۵۷۰ اسب بخاری در موتور شو ۲۰۱۰ پاریس برای اولین بار پرده برداری شد و اگر چه تا پیش از خودرویی کانسپت بود اما لامبورگنی تصمیم گرفته بود تا خودرویی را برپایه گایاردو و برای تولید محدود روانه بازار کند.سرانجام ۲۰ عدد از این خودرو ساخته و به قیمت هر کدام ۲٫۲ میلیون دلار فروخته شد.

  • sesto-elemento-1
  • sesto-elemento-2

زمانی که از این خودرو در پاریس پرده برداری شد از یک موتور v10  که قبل تر در سوپر لگرا استفاده میشد بهره میبرد که میتوانست ۵۷۰ اسب بخار توان را تولید کند.با توجه به وزن کم ۹۹۹ کیلویی سستو میتوانست که تنها در ۲٫۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و این وزن کم را مدیون استفاده از کامپوزیت های فیبرکربنی بود به طوری که نسبت ۱٫۷۵ کیلوگرم بر اسب بخار را داشت و این نسبت فوق العاده به عملکرد این خودرو کمک ویژه ای میکرد.

  • lamborghini-veneno-2
  • lamborghini-veneno-1
  • lamborghini-veneno-3

خودروی بعدی که در پسیت حضور دارد یکی از جذاب ترین و وحشی ترین لامبورگینی هایی است که تا کنون ساخته شده است و خرقه طلایی این برند را بر تن دارد.لامبو وننو پرچم دار بی چون و چرای این کمپانی است که چه در طراحی و چه در زیر کاپوت از فن آوری بینظیری بهره میبرد.این خودرو با موتور v12 -6.5 litre خود میتواند ۷۵۰ اسب بخار توان را تولید کند و تنها در ۲٫۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.شاسی این خودرو به صورت یکپارچه از کامپوزیت های CFRP ساخته شده است.نام وننو برگرفته از یکی از گاو های افسانه ای است که گفته میشود قویترین گاو مبارزی است که تا به حال دیده شده است.

حتما کلیک کنید  تریلر Ferrari 458 Speciale
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



24 دیدگاه

  • لندروور 1940 رو بچسب..اگه با سرعت 100 تا بزنه به سستو :X-P: اونوقت چیزی از سستو باقی نمیمونه :-D یعنی دقیقا مثل این میمونه هاشم بیگ زاده به بزنه به مسی که اونوقت مسی تا ابد خونه نشین میشه. یه پیشبینی شده که هاشم تو دقیقه 5 مسی رو مصدوم میکنه و ایران ارژانتین رو میبره و به عنوان تیم اول صعود میکنه :laugh:
  • چه طرزفکرخوبی تومدریته انشالله روزبروز بهتربشه سایت همین الانش ازخیلی سایتا جلویین توآپدیت کارتون عالیه فک کنم اوج مهندسی بدنه تو سستو المنتوعه دیگه تو تاپگیرخیلی روش صحبت کردن راجب بدنه ی سستو نظرت چیه؟ من کلا" سستو رو خیلی مدرن تو بدنه ولی خیلی وحشی تودینامیک رانندگی میدونم یعنی تکنلوژی آینده و وامدار خشونت رانندگی گذشته
  • در جواب ساسان بگم که مجید تنها مدیر این سایته.من تنها کمک میکنم سایت هرچه بیشتر در جهت پیشرفت قدم برداره. و در جواب مجید باید بگم که هیچ شکی تو اینکه از نظر فنی لامبو بهتره نیست.من فقط صحبتم رو بدنه ضعیف لامبو است که بخشی از مهندسی رو فدای سرعت کرده.البته باید بگم طراحی R8 رمانتیک نیست بلکه هنری و کاریزماتیکه.
  • همین دیگه ، علت داره که لامبورگینی ماشینا شو اینجوری میزنه ، لامبو برای کاهش وزن ماشینش دست به همه کاری می زنه هرکی هم با سرعت بالا تصادف کرده حقشه چون باید خیلی راننده باشی که با همچین ماشین هایی رانندگی کنی کاره هر کسی نیست و در مورد آئودی همونطور که گفتم طراحی آئودی ra یک طرح رمانتیک و برای همچین طرحی هم باید از این نوع بدنه ها استفاده کنن حالا شما نسبت قدرت هر کدوم رو مقایسه کن... من امشب یک مقایسه فنی از این دو مدل می زارم ؟
  • راجب بحث نصف شدن خودرو هم فراری انزو هم این قابلیتو داشت که موقع تصادف اتاق ازموتور جدا میشد عکساشم هست یه چیزامنیتیه ازنظرمن برای اینکه موتورمنفجرمیشه به اتاق آسیب نرسه مثل جریانی کی واسه پل واکرافتاد شاید اگه سواریه انزو یااونتادوربود وموتور وباک ازاتاق جدامیشد الان زنده بود ازنظرمن کاملا" هدفمنده نه اتفاقی
  • بقول دوستمون سلیقس یکی راحتی بیشترولوکس بودن درکناراسپرت بودن براش مطرحه پش R8انتخاب میکنه امااونی که اصالتو صدای خشن اگزوزو روح وحشی یک گاو رومیخواد حس کنه لامبورو انتخاب میکنه ازنظرمن هردوتاشون کاملا"هدفمندن ومسیرخودشونودارن مدل جدیدR8هم بیرون اومد منتها بازفرق زیادی نداش بامدل قدیمی فقط چراغارو تغییردادن وگیربکس دوکلاجه! باید ببینیم کابرا چی درمیاد بااینکه مطمعا"هرچی ازدرکارخونه ی لامبوبیادبیرون معرکس من جدیدا"عاشق سستوالمنتو شدم خیلی وحشیه!!
  • من که با R8 مقایسش نکردم برادر فقط گفتم بدنش به پای R8 نمیرسه.اصلا هیچ ماشینی بدنش مثل R8 نمیشه الا لندروور 1940 که اونم تمام الومینیومی بود.ولی دیگه مشخص شده که لامبو ها هربار تصادف کردن یا نصف شدن یا تیکه تیکه یا خاکستر واقعا زشته برای خودرویی که این همه ادعا و طرفدار داره.
  • مجید میدونی حاصل برخودر گایاردو با اوانتادور چیه؟ خاکستر...باورنکردی؟ باشه وعده ما امشب ساعت 1 بامداد وبسایت وننو دیگه شما با R8 دشمنی داری اینو من دیگه خوب میدونم.ولی انصافا در حد گایاردو هست.لا اقل من که طراحی R8 رو دوست دارم.
    • ایران،آرژانتین،نیجریه و بوسنی تو یک گروه در جام جهانی 2014،پویان سلیقه ها فرق می کنه یکی طراحی خشن دوست داره یکی هم طراحی نرم و رمانتیک ولی قبول کن آئودی که تنها خودروی سوپراپرتش r8 هست و باید با گالاردو مقایسه بشه نه آونتادور ، گالاردو از نظر طراحی بهتره و طرفدارهای زیادی هم داره راستی آونتادور رو باید با پاگانی و فراری مقایسه کرد نه آئودی.... :) :)
  • خوب نمیشه گفت r8 ماشینه بدیه به هر حال آئودی و لامبورگینی هر دو تسط یک مدیر ارشد اداره می شوند و هر دو ماشین های خوبی هستند من فقط اینو میتونم بگم از نظر طراحی هیچ کشوری،خودروسازی و.... به پای ایتالیایی ها نمیرسه شما تو همین آئودی r8 تو این چندسالی که تولید شده از نظر طراحی هیچ گونه تغییری نداشته و کاملا مسیر یکنواخت خودشه داره طی میکنه ولی لامبو سری گالاردوش که شاسیش با r8 یکیه ولی طراحی ها رو نگاه کنید. من نمیگم آئودی بده و نمیگمم خوبه فقط میگم در حد لامبورگینی نیست...
  • دیگه به R8 توهین نکنید.این ماشین شاهکار مهندسیه.بدنه الومینیومی که مثل گایاردو و پورش و فراری به راحتی متلاشی نمیشه و ایردینیامیکی که کمتر ماشینی داراست.یک ثبات فوق العاده که تنها مختص این ماشینه.
  • تا الان که فقط فوتوگرافی بوده و خبری از فیلم نیست خبر هم با تاخیر زده شده چون من مدتی رو بخاطر زلزله استان بوشهر نبودم. برای ائودی فرقی نمیکنه هم کابررا و هم R8 براش سود دهی داره پس هر دو رو تولید میکنه مطمعنا زمانی که گایاردو رو هم میساخت R8 فروش خودش رو میکرد.به نظر من R8 یه ماشین فوق العاده است و چیزی کمتر از لامبو نداره و تو بعضی فاکتور ها از لامبو هم سرتره فقط تنها اشکالش نداشتن اصالته.
  • ممنون عالیه این دومحصول فقط ازاین صحنه فیلمی منتشرنشده؟اگه باشه که خیلی معرکس حیفه این دوابرخودروتوپیست باشن وفیلمی ازشون نباشه راستی ازنظرشما امکان داره ائودی اجازه نده کابرا ازلحاظ ظاهرکنترل شده بیادبیرون تا رومحصول ائودیR8این شرکت تاثیرنذاره؟یانه فک میکنی دست لامبوبازه تواین قضیه؟