معرفی رسمی مرسدس بنز c-class 2014

معرفی رسمی مرسدس بنز c-class 2014

مرسدس بنز سرانجام مدل دوست داستنی خود یعنی مرسدس بنز c-class 2014 را به صورت رسمی معرفی کرد تا انتظار ها برای ورود وی به سر اید.این خودرو بر خلاف سایر خودروهایی که همواره به دنبال کاهش وزن هستند از نسل قبلی خود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر است و این نیز مزیتی به همراه اپشن های بیشمار و جدید این خودرو هست.همچنین تغیرات ایرودینامیکی در این سری بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه است.موتور اقتصادی و کم مصرف جدید بنز نیز بر این خودرو نصب شده است.این مدل پرفروشترین ترین مدل بنز هست و هرانچیزی که شما از یک خودرو میخواهید c-class انها را در بر دارد.نسخه قبلی خودرو توانست بیش از ۲٫۴ میلیون نسخه از سال ۲۰۰۷ بفروشد و این یک رکورد فوق العاده برای یک خودرو است تنها کافیست این رقم را با دیگر خودرو ها یا با یک بازی رایانه ای ۵۰ دلاری مقایسه کنید که حتی بازی با ان قیمت کم نیز نمیتواند همچین فروشی داشته باشد.سفارش این خودرو از امروز در المان در دسترس است و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده قیمت ها به شرح زیر میباشد.

مرسدس بنز C180 قیمتی معادل ۳۳,۵۵۸ یورو دارد و دو مدل  C200 و C220 به ترتیب قیمتی معادل ۳۶,۴۱۴ و ۳۸,۶۷۵ یورو را دارا میباشند.

مرسدس بنز c-class 2014
مرسدس بنز c-class 2014

 

مرسدس بنز روند مدرن سازی خود را با بزرگتر کردن خودرو ها ادامه میدهد.این خودرو نیز محور چرخ ها را ۸۰ میلیمتر افزایش داده  همچنین در مقایسه با مدل قببل ۹۵ میلیمتر طویل تر و ۴۰ میلیمتر عریضتر شده است.حجم بوت ان به ۴۸۰ لیتر افزایش یافته است.در طراحی C-CLASS بارو ها کمی از دو نسخه دیگر مرسدس بنز بزرگتر هستند همچنین طرح جلوپنجره و خطوط شانه و طرای چراغ های خودرو شگفت اورند.اما داستان در عقب خودرو فرق دارد و طراحی ان مثل بقیه خوانواده مرسدس بنز است.

نکته جالب دیگر در طراحی خودرو این است که مشتریان میتوانند خود جای ستاره معروف مرسدس را انتخاب میکنند البته در این انتخاب دو راه بیشتر پیش روی انها نیست.یا اینکه بر روی جلوپنجره نصب شود یا اینکه به سبک کلاسیک ها بر روی کاپوت باشد.جالبتر اینکه پره های جلوپنجره میتوانند به عنوان بهبود دهنده ایرودینامیکی عمل کنند و در صورت لزوم بسته یا باز شوند.بنز c-class با چراغ های هالوژنی استاندارد عرضه شده اما در صورت علاقه مشتریان میشود از LED نیز استفاده کرد.

  • 2014-mercedes-benz-c-class-26
  • 2014-mercedes-benz-c-class-1
  • 2014-mercedes-benz-c-class-4
  • 2014-mercedes-benz-c-class-7
  • 2014-mercedes-benz-c-class-10
  • 2014-mercedes-benz-c-class-11
  • 2014-mercedes-benz-c-class-12
  • 2014-mercedes-benz-c-class-13
  • 2014-mercedes-benz-c-class-14
  • 2014-mercedes-benz-c-class-16
  • 2014-mercedes-benz-c-class-18
  • 2014-mercedes-benz-c-class-19
  • 2014-mercedes-benz-c-class-20
  • 2014-mercedes-benz-c-class-21
  • 2014-mercedes-benz-c-class-24
  • 2014-mercedes-benz-c-class-25

طراحی داخلی خودرو شبیه به بیستر خودرو های این نسل مرسدس بنز است.فاصله  نمایشگر LCD با دریچه هوا بسیار کم است و نگاهی که در طراحی به کار رفته بسیا مدرن و لوکس است.کنسول مرکزی بسیار نو و جدید است.در کنسول مرکزی این خودرو یک گیرباکس دستی نیز برای کسانی از این نوع سریعتر از نوع اتوماتیک استفاده میکنند تعبیه شده است.این میتواند یک انتخاب ارگونامیک (مطابق با شرایط محیطی و طبیعی) باشد تا یک انتخاب مهندسی.

یک پد لمسی ابتکاری نیز در وسط این خودرو تعبیه شده است که شما میتوانید یاد داشت و ها یا دستنوشته ها یا پیغام های خود را با دست و به هر زبانی که  دوست دارید بر روی ان نوشته و به نمایشگر انتقال داده.نمایشگر دیگری در بالا سرتان وجود خواهد داشت که اطلاعات خودرو و سرعت خودرو و محدودیت سرعت و همچنین اطلاعات ناوبری را به شما گوشزد میکند.سه نوع طراحی و اپشن های مختلف برای طراحی داخلی  شما در دسترس خواهد بود.اول تجهیزات Aventegarde C CLASS که طراحی اسپورتی دارد.دوم طراحی لوکس و رسمی منحصر به فرد این مدل خاص است و سوم طراحی منحصر به فرد AMG خواهد بود که یک شخصیت کاملا اسپورت را به C CLASS خواهد داد.

پد لمسی منحصربه فرد c class 2014
پد لمسی منحصربه فرد c class 2014

 

استفاده از الومینیوم به جای استیل در این خودرو ها  توانسته تا ۲۰ درصد مصرف سوخت را بدون کاهش راندمان خودرو کاهش دهد و این امر مدیون کم شدن ۷۰ کیلوگرم از وزن خودرو است همچنین این طرح مهندسی زمانی امکان پذیر شده که یک مرکز گرانش نیز در طراحی بدنه پیشبینی شده است.در ساخت این خودرو ۵۰ درصد الومینیوم به کار رفته که نسبت به نسل قبل ۴۰ درصد بیشتر میباشد.با تمام شرایط گفته شده مرسدس بنز توانسته تمام فاکترو های ایمنی را به بهترین شکل ممکن حفظ کند.

همه موترو های این مدل به سیستم eco start-stop  مجهز هستند و تمامی استاندارد های یورو ۶ را دارا میباشند.در هنگام انتشار سه مدل از این موترو قابل سفارش است.یک مدل دیزلی برای c220 ور دو مدل بنزینی برای C180 و C200 همه ی این موترو ها ۴ سیلندر خواهند بود که با توربوشارژ تکی و ۱٫۶ لیتر حجم موتور میتوانند تا ۱۱۵ و ۱۳۶ اسب بخار توان و ۲۸۰ و .۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کنند.

مرسدس بنز c class 2014
مرسدس بنز c class 2014

موتور ۲٫۲ لیتری ۴ سیلندر دیزللی نیز میتواند چیزی بین ۱۱۵ تا ۲۲۰ اسب بخار توان راتولید کند.مدل ۴و۵ سیلندر بنزینی با کمک افزونه ECO  قادر خواهد بود تا ۱۵۶ تا ۲۳۸  اسب بخار را تولید کند.اما میرویم سراغ موتور ۶ سیلندر این خودرو که در نوع بنزینی میتواند ۳۳۳ اسب بخار را تولید کند.با این حال انتظار میرود مدل های اقتصادی تر بیشترین انتخاب را در بین دیگر موترو ها داشته باشند.

مرسدس جدید انتخاب های زیادی برای سیستم گیرباکس قرار داده است تا همگان بتوانند ان چیزی که در نظر دارند را انتخاب کنند.در گام اول دو سیستم انتقال قدر ت ۶ سرعته برای انجین ۴ سیلندر بنزینی تعبیه شده است که با افزونه های جدید سهولت در تغیر دنده و و سرعت و دقت تغیر دنده را برای عموم فراهم کرده است.در قدم بعدی سیستم انتقال قدرت ۷G-TRONIC PLUS تعبیه شده است که این سیستم نسل هفتمی گیرباکس اتوماتیک قادر خواهد بود با همراه سازی خود با محیط پیرامون لذت وصف ناپذیری را برای راننده فراهم کند.

همراه با سیستم جدید جعبه دنده سیستم هندلینگ و تعلیق خودرو نیز دوباره سازی شده است و نتیجه این شده است:

مدیریت بهتر سرعت و فرزی و چابکی بیشتر و کنترل فوق العاده در جاده های مارپیچی که لذتی فراوان را برای راننده به ارمغان خواهد اورد و همچنین بالاترین استاندارد های رانندگی راحت در این مدل در نظر گرفته شده است.همه این ها نتیجه استفاده از سیستم ۴ لینکی در محور جلو میباشد که نقش اساسی  را در سیستم هندلینگ بر عهده دارد.کارشناسان فنی المانی با تعبیه یکی سیستم تعلیق بادی برای اولین بار در این خودرو تحول شگرفی را ایجاد کردند.این سیستم جدید که AIRMATIC  لقب گرفته است در جلو نصب شده است و محور های عقب را نیز در کنترل خود دارد.حالات رانندگی در این خودرو میتوانند در چهار حالت متغیر باشند.۱_سیستم ECO 2_کامفورت ۳_اسپورت و سرانجام حالت محبوب اسپورت پلاس.اینها همه و همه راننده را در انتخاب حالت محبوب خود با توجه به شرایط موجود کمک خواهند کرد.لازم به ذکر است که سرعت این خودرو به ۲۰۰ کلیومتر بر ساعت محدود شده است تا ایمنی خودرو کاملا رعایت شود.

سه ویژگی دیگر این خودروی شگفت انگیز را میتوان در سیستم فرمان و ترمز و سوخت ان جستو جو کرد.جایی که مرسدس بنز با ارائه یک سیستم فرمان الکترونیکی و تجهیز ان با یک سیستم حساس به سرعت توانسته به طور شگفت انگیزی هندلینگ این خودروی شگفت اور را بالا ببرد.در دسیستم سوخت این خودرو همانند دیگر برادران مرسدس از المان های کاهش سوخت و دوست دار محیط زیست استفاده شده است.سیستم جدید که در این خودرو به کار رفته و در ترمز و ایمنی نقش اساسی را ایفا میکند سیستم رانندگی هوشمند مرسدس است که تا حد زیادی از تصادفات جلوگیری میکند.این سیستم با استفاده از سنسور های خود در هنگامی که  امکان برخورد زیاد بوده هشدار میدهد و در هنگام افزایش سرعت به ۲۰۰ سعی در کاهش سرعت و حتی متوقف کردن خودرو دارد و همچنین استفاده از سیستم ترمز BAS توانسته تحولات این خودرو را تمکیل کند .در این سیستم نیروی ترمزگرای راننده کاهش یافته و در ترافیک و جاه هایی که نیاز به ترمز است حتی اگر شخص ترمز را لمس نکند سیستم به صورت اتومات ترمز میگیرد.

سخن مترجم:این همه فن اوری و سیستم های ایمنی و جدید رانندگی در مرسدس مرا متعجب کرده که چگونه المان های این همه دانش را برای یک خودروی ۳۵ هزار یورویی به کار میبرند هرچند در ادامه که به رقم فروش نسل قبل نگاه میکنم پاسخ خود را تمام و کمال میگیرم و در پایان باید گفت مرسدس پادشاه طراحی سیستم های نوگرا در صنعت خودرو است.

  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-3
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-4
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-5
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-6
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-7
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-9
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-10
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-11
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-12
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-13 (1)
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-13
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-14
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-1
  • 2014-mercedes-benz-c-class-interior-2

 

حتما کلیک کنید  مقایسه مرسدس بنز CLA45 AMG با بی ام و M235i
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



2 دیدگاه