هنسی ونوم رسما سریعترین خودروی تولید شده در جهان شد

هنسی ونوم رسما سریعترین خودروی تولید شده در جهان شد

پیش از این در کلیپی رکورد شکنی غول آمریکایی هنسی ونوم را به تصویر کشیدیم و دیدید که چگونه هنسی رکورد سریعترین خودروی جهان را شکست و به نام خود یه ثبت رساند و اکنون قصد داریم تا جزئیات این رکورد شکنی را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم.

رکورد شکنی هنسی ونوم
رکورد شکنی هنسی ونوم

 در ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ هنسی ونوم توانست سریعترین سرعتی را که تا به حال یک خودرو از خود به ثبت رسانده در مرکز فضایی کندی با سرعت ۲۷۰٫۴۹ مایل بر ساعت یا ۴۳۵٫۱۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت برساند و این سرعت باورنکردنی توسط حسگر های gps  در شاتل فضایی ناسا به ثبت رسیده است.

پیش از این بیشترین سرعتی که از یک خودرو به ثبت رسیده بود توسط بوگاتی ویرون سوپر اسپرت در سال ۲۰۱۰ بود که توانست با ۲۶۹٫۸۶ مایل بر ساعت لقب سریعترین خودروی تاریخ را به خود اختصاص دهد و کسی ان زمان گمان نمیکرد که دیگر این رکورد دستخوش تغیریی شود.و این در حالی است که هیچکدام از رکورد های فوق به صورت رسمی نماینگر سریعترین خودروی جهان نخواهند بود لااقل در چشم گینس این رکورد ها قابل قبول نیستند.گینس همه ی عوامل محیطی و پیست مورد تایید خود و متوسط سرعت را در یک بازه زمانی و مکانی محاسبه میکند که این رقم برای ویرون در دور اول ۲۶۷ مایل بر ساعت و سپس ۲۶۵ و در پایان ۲۶۹ به ثبت رسید که میانگینی از این سرعت ها برای رکورد نهایی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

متاسفانه هنسی این رکورد را در جهت مخالف پیست ناسا به ثبت رسانده است و اقای هنسی مدیر این شرکت در این باره گفته است: ما دوست داشتیم که این رکورد در هر دو جهت پیست انجام شود ولی وارد شدن و مذاکره با اعضای ناسا ساده نیست و محدودیت های خاص خودش را دارد و انها این اجازه را به ما ندادند.این پروژه یک پروسه ۲ ساله بسیار سخت را طی کرده بود.

با این حال اگر این اجازه به هنسی داده شود که در هر دوجهت خودروی خود را تست کند باز یک مانع دیگر در پیش روی هنسی ونوم gt  خواهد بود.گینس یکی از ۳۰ خودروی تولیدی ای که هنسی وعده ان را داده است تست خواهد کرد و این در حالی است که هنسی تنها ۱۱ خودرو را تحویل داده است و باید به سایر وعده های خود نیز برای ثبت رکورد رسمی گینس عمل کند.

همچنین پیستی که هنسی ونوم gt  در ان تست شده است تنها ۳٫۲۲ مایل مسافت ان است و این درحالی است که غول فولکس واگن در مسافتی به طول ۵٫۵ مایل این رکورد را به ثبت رسانده است.هنسی توانسته است در ۷٫۷۱ ثانیه از ۲۰ مایل به ۱۲۰ مایل بر ساعت برسد.

برای این خودرو لاستیک های میشلین برایان اسمیت در نظر گرفته شده است و تیم سازنده مدعی شده اند که اگر این خودرو با این چرخ ها در یک پیست ۸ مایلی بیضی شکل قرار بگیرد میتواند رکوردی بیشتر از ۲۷۰ مایل را نیز بزند و این گفته طعنه ای بوده به عوامل سازنده بوگاتی ویرون.

هنسی ونوم Hennessey Venom GT به یک موتور توئین توربو V8 با حجم ۷ لیتر مجهز است که ۱۲۴۴ اسب بخار را در ۱۵۶۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وزن هنسی ونوم ۱۲۴۴ کیلوگرم است که نسبت قدرت به وزن آن به ازای هر یک کیلوگرم یک اسب بخار هست.

  • image-1
  • image-2
  • image-3
  • image-4
  • image-8
  • image-9
  • image-10
  • image-11

رئیس این کمپانی خاطر نشان شد که رویای ما همیشه ساختن سریعترین خودروی خیابانی بوده است و سرانجام ما به این رویا دست یافتیم و توانستیم انچه را که برایش تلاش کردیم محقق کنیم و این یک موفقیت بزرگ است.همه این روزها در مورد سریعترین خودروی دنیا صحبت میکنند و این برای یک روز شگفت انگیز است.ما همیشه میخواستیم تا معنا و زمان و متری متفاوت را برای سریعترین خودروی جهان تعیین کنیم و این برای ما فوق العاده است که هیچ خودروی دیگری به ۲۷۰ مایل بر ساعت دست نیافته است.

حتما کلیک کنید  فرزندان هنسی در نمایشگاه سما 2015
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



13 دیدگاه

      • استاندارد یعنی اینکه یک خودرو تحت مالکیت یک برند و بدون دستکاری های تیم های تیون و ارتقاع بازده وارد بازار رسمی بشه و تولید رسمی داشته باشه.اگر هنسی ونوم تحت یک تیم ارتقاع بازده وارد بازار بشه میشه گفت دستکاری شده ولی با اینکه هنسی خودش یک تیم ارتقاع عملکرد خودرو هست ولی تو این خودرو همه چیز رو خریداری کرده و این کاریه که حتی شرکت های دیگه خودروسازی هم انجام میدن و از جنرال موتورز موتور های خودشون رو بعضا خریداری میکنند.
    • اره شما درست میگی سوپر اسپرت بود.من موقع تایپ ترجمه رو از حفظ تایپ میکردم چون این متن رو چند روز پیش خونده بودم ولی به دلیل سفر و ی سری مشکلات دیگه فرصت زدنش رو نداشتم وقتی داشتم مینوشتم این اشتباه پیش اومده.ممنون از تذکر بجا و درستتون.
  • داداش مجید یه چیز بگم هیچی به بوگاتی نمیرسه خدایی بیایم عاقلانه فکر کنیم وقتی بوگاتی به سرعت نهایی خودش رسید نه صدا داشت نه لرزش نه و... این هنسی یا هر چیز دیگه اگر دقت کرده باشید انگار ماشین وقتی سرعتش به نهایت میرسه تحت کنترل نیست امنیتش خیلی کم میشه یا اصلا نداره. اما بوگاتی خداییش اینو به نوبه خودم میگم اگر بوگاتی از قفل در بیایش بهت قول میدم 450 کیلومتر در ساعت هم میره میدونی چرا اینو میگم هرکی یه رکورد میزنه میدونم 431 کیلومتر سقف سرعتش اما اگر این ماشین بنزینش زود دود نکنه مصرفش کم بشه یا دیرتر بنزین تموم کنه بی شک سرعت نهایش نامشخص. اگر دقت کرده باشید بوگاتی در سرعت 431 کیلومتر باز داشت شتاب میگرفت اما یا بنزین تموم میشه یا جاده به پایان میرسید. اما بوگاتی تک تک تک تک تک تو دنیا
    • بوگاتی ماشین خیلی قوی و سریعیه ولی با توجه به اینکه ماشین های خیلی ارزونتر و کم هزینه تر خیلی راحت می تونن رکورد این ماشینو بشکونن نشون میده که بوگاتی از نظر مهندسی خیلی ضعیفه! آخه خدایی بیایین یه سوپر اسپرت رو تصور کنید که نزدیک 2 تن وزن داره و مصرف سوختش در داخل شهر 29 لیتر در 100 کیلومتره و وقتی با حداکثر سرعت حرکت میکنه مصرف سوختش به 78 لیتر میرسه !!! وقتی سال 2005 بوگاتی معرفی شد قرار بود با اینهمه هزینه و تبلیغات یه رکورد ماندگار برای یه مدت طولانی بزنه ، رکوردی که مثل مکلارن F1 فراتر از هم دوره ای هاش باشه ، در حالی که در کمتر از یک سال رکورد بوگاتی توسط خودروی SSC Ultimate Aero TT شکسته شد ! یه ماشین 8 سیلندر با قیمت خـــــیـــــلـــــی کمتر از بوگاتی به همین راحتی رکورد بوگاتی رو شکوند ! همین باعث شد که فولکس واگن دست به کار بشه و دسته گلی رو که به آب داده یه جوری ماست مالی کنه و مدل سوپر اسپرت ویرون رو معرفی کنه که البته باز هم در برابر خودروهایی مثل کونیگزگ آگرا (با موتور 8 سیلندر) و سوپر اسپرت های دیگه رکورد قابل توجه ای نزده. سال پیش هم با معرفی خودروی Devel Sixteen تو نمایشگاه دبی یه تودهنی بزرگ دیگه به بوگاتی زده شد چون این خودرو با 16 سیلندر 5000 اسب بخار قدرت داره که بیشتر از 4 برابر قدرت بوگاتیه ! شاید فکر کنید بیشتر خودروهایی که رکورد بوگاتی رو زدند به تولید انبوه نرسیدن ولی جالبه بدونید که همین تولید انبوه بوگاتی هم بخاطر جنبه ی تبلیغاتی و حیثیتی ایه که برای فولکس واگن داره ! حتی یه جایی خوندم که بوگاتی با این قیمت وحشتناکش باز هم برای فولکس واگن سود نداره و این شرکت بوگاتی رو با ضررش هنوز هم تولید می کنه ! تنها نتیجه گیری ای که میتونم بکنم اینه که بوگاتی با مصرف سوخت بالاش به هیچ وجه به درد رانندگی شهر نمی خوره ! مطمئناً به درد رانندگی مسابقه هم نمیخوره (چون خیلی ماشین های قوی تر از بوگاتی وجود دارند) بوگاتی با موتور 16 سیلندر و در مجموع 10 رادیاتور (3 رادیاتور موتور ، 1 رادیاتور روغن موتور و ...) و 4 توربو شارژر و وزن 1848 کیلوگرمی ، حتی به راحتی از عهده ی رقبای 8 سیلندر خودش هم برنمیاد ! در مورد قیمتش هم چیزی نگم بهتره !! حالا به نظر شما هنوز هم بوگاتی ماشین خوبیه؟؟