معرفی رسمی کوئینگ زگ one:1 تازه ترین غول سرعت کوئینگ زگ

معرفی رسمی کوئینگ زگ one:1 تازه ترین غول سرعت کوئینگ زگ

برای تمام کسانی که رویای دیدن کوئینگ زگ Koenigsegg One:1  بهترین خبر میتواند این باشد که قبل از ژنو ۲۰۱۴ جزئیات این خودرو به صورت رسمی منتشر شد.کوئینگ زگ جزئیات رسمی این ابر خودرو را امروز صبح به صورت رسمی منتشر کرد تا یک شک عظیم را به اتومبیل دوستان وارد کنند.این جزئیات شامل ۴۰ صفحه توضیحات بود که در اینجا خلاصه ای از ان را برای شما می اوریم.

koenigsegg-one-11
کوئینگ زگ Koenigsegg One:1

 

 

برای شروع شرکت سوئدی که موفق شده است ۵ رکورد جهانی گینس را با تولید ماشین هایی با فلسفه خاص و جزئیات پیچیده به نام خود ثبت کند برای خودروی جدیدش ۱۰۰ مشتری خوشحال خواهد داشت که نسل جدید کوئینگ زگ یعنی one :1  را خواهد داشت.

طراحی ایرودینامیکی این سری بسیار منحصر به فرد است که با سپر های جلود و باله عقب جدید این توانایی بهبود یافته است.دریچه های کناری جدید و ونتوری ارتقا یافته ، بال عقب این خودرو و همچنین دریچه هوای بزرگ خنک کننده موتور و همچنین دریچه ای که در سقف قرار دارد که به چسبیدن خودرو به زمین کمک میکند از دیگر خصوصیات ایرودینامیکی این خودروی زیباست.

بیشترین نیروی فشاری(ضریب درگ) که در یک خودرو در ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت تولید میشود ۶۱۰ کیلوگرم است و این در حالی است که این نیرو برای برای کوئینگ زگ one :1 در ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۸۳۰ کیلوگرم از فشار وارده را به وجود می اورد.اعضای ایرودینامیکی این خودرو به خوبی از عهده توان فوق العاده این خودرو بر می ایند.در مقایسه با Agera R خودروی one :1 میتواند دوبرابر بیشتر در مقابل اصتکاک بهبود عملکرد داشته باشد.

در طراحی موتور کوئینگ زگ  از یک مو.تور الومینیومی ۵ لیتری v8  استفاده شده است که به اضای هر سیلندر از ۴ ولو استفاده شده است.یک شافت دوگانه و توربوشارژر دوقولو از دیگر الحاقات این موتور خارقالعاده است.از دیگر تفاوت های مدل استاندارد Agera R و کوئینگ زگ one:1 میتوان به کمک فنرهای بزرگتر اشاره کرد که از ۹۱٫۷   به ۹۲ میلیمتر افزایش یافته است.فشار نیز در این خودرو نسبت به مدل قبلی از ۱٫۴  به ۱٫۸   بار افزایش یافته است.

اما از هرچه بگذریم سخن دوست خوش تر است.قدرت در این خودرو خیره کننده است.کوئینگ زگ میتواند  قدرت ۱ مگاوات و ۸۲۵۰ دور را داشته باشد.گشتاور این خودرو  ۱۳۷۱ نیوتون متر  در ۶۰۰۰ دور میباشد و در نهایت موتور شگفت انگیز این خودرو میتواند ۱۳۴۱ اسب بخار توان را تولید کند.به همراه این اپرگرید ها شاهد کاهش وزن موتور نیز هستیم وزنی که با استفاده از فیبر کربن و سیستم افزایش بازده اگزوز و اتصالات سرامیکی کمتر از قبل شده و سیستم اگزوز را نیز بهینه کرده است.همواره فلسفه کوئینگ زگ در مورد سوخت خودرو انعطاف پذیری بوده است و کوئینگ زگ one :1  نیز از دو سوخت زیستی E85  .و Racefuel  (سوخت مخصوص مسابقه)   وهمچنین بنزین معمولی پشتیبانی میکند.

کوئینگ زگ Koenigsegg One:1
کوئینگ زگ Koenigsegg One:1

 

 

نهایت وزن این خودرو ۱۳۶۰ کیلوگرم است که با احتصاب ۵۰% سوخت و ۱۰۰% مایعات به کار رفته و بدون راننده است.با این حساب این خودرو تنها ۷۰ کیلوگرم از Agera R سبک تر است.نیازی به گفتن این نیست که با این اوزان بوگاتی ویرون باید فکر به حال کیلوهای اضافه اش کند.در پایان باید گفت که توزیع وزن نیز همانند Agera R  هست که ۴۴% در جلو   و ۵۶% در عقب خودرو است.

سیستم انتقال قدرت کوئینگ زگ یک سیستم ۷ سرعته دابل کلاج با یک دیفرنسیال الکترونیکی است.کوئینگ زگ هنوز برای ۰ تا ۱۰۰ تست نشده است اما گفته میشود که ۰ تا ۴۰۰ را در ۲۰ ثانیه میرود و در کاهش سرعت در ۱۰ ثانیه از ۴۰۰ به ۰ میرسد.گفته میشود خط ترمز این خودرو بعد از ۰ تا ۱۰۰ تنها ۲۸ متر میباشد.

قسمت بزرگی از کوئینگ زگ ONE:1 سیستم ترمزهای ان است.در جلو از همان ترمز های Agera R  استفاده شده است که از دیسک های سرامیکی با قطر ۳۹۷ میلیمتر و ۴۰ میلیمتر عرض و شش کلیپرز با پیستون سرامیکی استفاده میکند.در عقب خودرو از دیسک های سرامیکی با ۳۸۰ میلیمتر قطر و ۳۴ میلیمتر عرض  و ۴ کلیپرز های ۴ پیستونی استفاده میشود.کنترل این سیستم ترمز به وسیله یک سیستم دستی ۵ گانه انجام میشود.

در بحث تعلیق کوئینگ زگ نیز تغیرلتی به وجود امده است که از جمله ان میتوان به کمک فنرهای فیبر کربنی اشاره کرد. این بسته همچنین شامل شک گیرهای کربنی و پکیج تنظیم ارتفاع راننده  و همچنین شاسی فیبر کربنی که کمک میکند تا بدنه ۲۰% سبک تر باشد و دلیل این وزن کم استفاده از دو نمونه از الیاف فیبرکربنی M55J  و M46J  با مدول کشسانی بالا میباشد.

برای اینکه این غول بتواند در سرعت ۴۴۰ مستحکم و قوی باشد از لاستیکهای میشیلین دست سازی استفاده شده است که از رینگ های ۱۹ اینچی و ۲۵۶/۳۵  در جلو و رینگ های ۲۰ اینچی و ۳۴۵/۳۰ در عقب استفاده میشود.این اندازه های با پک فیبرکربنی ویژه کوئینگ زگ ترکیب میشود تا یک مجموعه بینظیر را در کنار هم جمع کند.

صرف نظر از قیمت این خودرو که قطعا در رنجی میلیون دلاری عرضه خواهد شد باید دید ایا این خودرو از نظر اپشن های اضافه قابل اعتنا هست یا نه.از دیگر متعلقاتی که به کوئینگ زگ اضافه شده است میتوان به صندلی های مسابقه یک تیکه و سیستم شک گیر منفعل ،بدنه تمام کربنی ،بدنه کاملا دستساز،سیستم صوتی ارتقاع یافته،کلیپرزهای رنگی،لوگوی اختصاصی روی سقف،استفاده از انادایز الومینیومی سیاه و سفید در داخل خودرو،  چرم سفارشی ، سویچ های الماس نشان و در نهایت اگزوزهای خروجی تیتانیومی اشاره کرد که باید دید ایا نسبت به قیمت نهایی این تجهیزات به صرفه هستند یا نه.

تا کنون ۶ عدد از این خودرو ها کارخانه را به مقصد خریداران چینی ترک کرده اند و دو تای دیگر در اروپا تحویل داده خواهد شد اما باید منتظر ژنو ماند تا طوفان کوئینگ زگ را از نزدیک ببینیم.

  • koenigsegg-one-12
  • koenigsegg-one-13
  • koenigsegg-one-14
  • koenigsegg-one-15
  • koenigsegg-one-11
حتما کلیک کنید  کوئینگ زگ one:1 در ژنو 2014
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



7 دیدگاه