پورشه 918 اسپایدر و بسته Weissach

پورشه 918 اسپایدر و بسته Weissach

چندی پیش بود که در خبری آمدن بسته الحاقی Weissach برای هیولای خیابانی پورشه ۹۱۸ اسپایدر را به استحضار شما عزیزان رساندیم اما همان وقت هم نتوانستیم همه جزئیات پیچیده این بسته را برای شما عزیزان شرح دهیم حتی این جزئیان آنقدر پیچیده و زیاد بود که خود پورشه تصمیم گرفت برای کسانی که حوصله خواندن آن را ندارند یک ویدئوی اختصاصی از آن منتشر کند. در ادامه شاهد این کلیپ زیبا هستیم…

پورشه 918 اسپایدر
پورشه ۹۱۸ اسپایدر

در این کلیپ به نحوه چگونگی کاهش وزن این خودرو پرداخته میشود که چگونه پورشه با جایگزین کردن قطعات توانسته وزن خودرو را کاهش دهد.در طول یک دقیقه این کلیپ تعدادی از راه حل های کلیدی موفقیت خودرو در کاهش وزن پورشه ۹۱۸ اسپایدر را شرح میدهد.یکی از جالب ترین المانهای کاهش وزن این خودرو استفاده از بدنه جدید رنگ آمیزی شده به جای بدنه سنتی پورشه ۹۱۸ اسپایدر است.این خودرو در رنگ بندی مختلف برای بسته الحاقی Weissach در دسترس و قابل سفارش خواهد بود.

  • porsche-918-spyder-13
  • porsche-918-spyder-10
  • porsche-918-spyder-11

از دیگر المان های کاهش وزن این خودرو میتوان به چرخ های منیزیومی سیستم بهینه سازی وزن ترمز با قطعات تیتانیومی ، برینگ ها همراه با توپ ( بال) سرامیکی ، استفاده از فیبر کربن CFRP  آنتی رول در محور عقب و درب مخفظه فیبرکربنی صندوق عقب اشاره کرد.

هدف و سرلوحه اصلی بسته Weissach بهبود و افزایش عملکرد خودرو است.این خودرو ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در ۲٫۶ ثانیه طی میکند که ۲/ ثانیه از نسخه استاندارد سریعتر است.همچنین ۰ تا ۲۰۰ را ۷٫۲ ثانیه طول میکشد که این هم ۵/ ثانیه از نسخه استاندارد سریعتر است. و در نهایت تنها ۱۹٫۹ ثانیه طول میکشد که این خودرو به ۳۰۰ کیلوتر بر ساعت برسد که این نیز ۲٫۱ ثانیه از نسخه عادی بهتر است.این خودرو توانسته زمان ۶:۵۷ را در پیست نورنبرگ از خود بر جای بگذارد.

پورشه 918 اسپایدر
پورشه ۹۱۸ اسپایدر

برای افزایش مقدار قابل توجهی از عملکرد پورش ۹۱۸ یک سری کاهش المان ها را داشته است.از این رو این خودرو ۳۶ کیلوگرم از وزن بدنه کاسته است و دلیل آن هم استفاده از قطعات یک پارچه فیبرکربنی در بدنه بوده.

چرخهای منیزیمی  بهینه سازی سیستم ترمز با قطعات تیتانیمی استفاده از برینگ (بال برینگ)های سرامیکی در چرخها و استفاده از سیستم  CFRP که به بهبود مقاومت محور عقب در برابر بارهای اضافه است کمک میکند و همچنین CFRP برای ثبات صندوق عقب خودرو اینها همه و همه به بهینه شدن وزن و افزایش عملکرد خارق العاده این خودرو کمک کرده است.

  • porsche-918-spyder-9
  • porsche-918-spyder-7
  • porsche-918-spyder-15

در زیر کاپوت این هیولای خیابانی از یک موتور میانی ۴٫۶ لیتری ۸ سیلندر ۶۰۸ اسب بخاری استفاده شده است که بیشترین توان را در بین موتورهای پورش دارا است.این موتور ۸ سیلندر به کمک دو متور الکتریکی مکمل محور های  ۹۱۸ اسپایدر را به حرکت در می آورد.موتور های الکتریکی با تولید توان کافی توان نهایی خودرو را به ۸۸۷ اسب بخار میرسانند.و در نهایت سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته PDK پورش  این هیولای آلمانی را به حرکت در می آورد.

حتما کلیک کنید  کدام سریع تر است: مک لارن ،هوندا سیویک،هوندا سوپر بایک ؟
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...