قاتل بلفطره : (پراید قاتل 2454 نفر از ایرانیان در سال 92)

قاتل بلفطره : (پراید قاتل 2454 نفر از ایرانیان در سال 92)

حال که در حال نگارش این مقاله هستم ناخوداگاه ذهنم به سمت مناظره روز جمعه میرود جایی که دبیر انجمن خودروسازان سخنان جالبی را بیان میکرد.اقای نعمت بخش میگفت تنها ۱٫۳ درصد از تصادفات در کشور ما به دلیل نقص فنی است ،واینجا ما چندین بحث را با ایشان داشتیم که بماند برای ادامه مقاله.اما چیزی که مهم بود جان انسان ها بود ،جانی که به راحتی با یک رقم ۱٫۳ درصد بیان میشد و با لبخند از کنارش عبور میکردند و ادعای این را داشتند که دولت باید به صنعت خودرو زیان دهد،حال باید پرسید چه کسی باید به مردم ایران زیان بدهد ؟

پراید قاتل
پراید قاتل

 

بحث را اگر ببریم بر سر همان ۱٫۳ درصد نقص فنی به ریشه های جالبی میرسیم.که یکی یکی به بررسی انها میپردازیم.

اول:

بحث و امار سازمان استاندارد برای کلیه تصادفات بوده و شامل همه خودروهای داخلی و خارجی نیز میشده است و این ۱٫۳ را نمیشد تنها به محصولات ایران خودرو و سایپا ربط داد و مسلما وجود خودروهایی با کیفیت بالا میتوانست این امار را به نفع ایران خودرو و سایپا کاهش دهد و بهتر بود اقای نعمت بخش امار این دو خودرو ساز و مخصوصا محصولات پر حرف و حدیثی چون پراید و پژو را بیان میکرد.محصولاتی که سالها است در خط تولید هستند و هیچ پیشرفتی در برطرف کردن نواقص فنی انها نمیبینیم.

دوم:

دومین مطلبی که میتوان به ان اشاره کرد تفاوت نقص فنی با ایمنی خودرو است،بله فورغون هم نقص فنی ندارد اما وقتی به یک الاغ برخورد کند سرنشین فرغون زیر بدنه سنگین الاغ از بین میرود و صدمات جبران نا پزیری را میبیند.ما در تصادفاتی که داشتیم بیشترین ضربه ای که خورده ایم از ایمنی افتضاح محصولات این دو شرکت داخلی بوده به شکلی که جان بسیاری از هموطنان عزیزمان را هر ساله در سوانح رانندگی میگیرد.با این وجود دشمن نیازی به راه انداختن جنگ ندارد وجود این دو شرکت برای کشتن سالانه ۵۰۰۰ ایرانی کافی است.به شخصه عید و تابستان که میرسد خانواده خودم را از هرگونه سفر منع میکنم چون واقعا از ایمنی خودرو های داخلی میترسم و نگران سلامتی خانواده ام هستم.

ایمنی پراید
ایمنی پراید

سوم:

سومین مطلبی که اینجا حائز اهمیت است سیاست های دولت در قبال این دو خودرو ساز است به شکلی که سالهاست هموطنان عزیزمان بر اثر نقص فنی و ایمنی بسیار پایین خودروهای داخلی از بین میروند و همچنان دولت بر مواضع خود پایدار است و هیچ اقدامی در زمینه درست شدن انها نمیکند.اری شاید چند ماهی یکی دو میلیونی از قیمت محصولاتشان کم کند اما کماکان شاهد از بین رفتن بسیاری از عزیزانمان در سوانح رانندگی هستیم.

در ادامه شما را به دیدن اماری از سوانح رانندگی و تعداد مرگ میر در خودرو های مختلف دعوت میکنم که دیگر نیازی به توضیح بنده ندارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با کسر عابران پیاده و موتورسواران، ۶۲ درصد مرگ‌های ناشی از تصادفات در خودروهای بالا اتفاق افتاده است. چهار هزار و ۱۶۸ نفر (۲۳٫۲ درصد) از کشته های تصافات سال گذشته عابران پیاده و سه هزار و ۸۶۳ نفر (۲۱٫۵ درصد) موتورسیکلت‌سوار بوده‌اند.

پراید سر دم دار کشتار ایرانیان
پراید سر دم دار کشتار ایرانیان

 

حتما کلیک کنید  وقتی که فراری بلای جان GT-R می شود
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



5 دیدگاه

  • کلا هر ماشینی چه شهری چه غیر شهری باید ایمن باشه پژو قدیمی و پراید هر دو خودروهای ناامنی هستند متاسفانه در کشور ما چیزی که اهمیت نداره انسانیت و جان انسان هاست قوانین هم فقط در مورد افراد ضعیف و بدون وابستگی اجرا میشه و افراد وابسته و دارای پول و پارتی از قانون فراتر و قویتر هستند که نتیجه این میشود که هم اکنون می بینیم
  • متاسفانه زمانی که خودروی پراید فعلی ما برای اولین از سوی کمپانی فورد فروخته شد در توضیحات خود به مشتری میگفتند این یک خودروی شهری (در رده ی خودروهای city car که کوچک هستند و برای مسافرت طراحی نشده اند و همیشه عضو ارزانترین خودروهای دنیا قرار دارند) و بهتر است با این خودرو به مسافرت نروید؟؟ در حالی که امروز آن خودرو را با همان کیفیت (کمی هم پایین تر) و با اندکی تغییر آن را به رده خودرو های کامپکت یا سدان کوچک تبدیل کردند بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مهم رده ی کامپکت و بدون تغییر در ستون ها و ... هنوز تولی میکنند و متاسفانه ما مردم هم با قیمت بالا بازهم اقدام به خربد میکنیم. با آرزوی توقف تولید پراید(طبق گفته ها امسال سال آخر است) و تیبا!