تست و بررسی فراری لافراری توسط مجله اتوکار

تست و بررسی فراری لافراری توسط مجله اتوکار

Steve Sutcliffe استیو ساتکلیف از مجله اتوکار ، هایپرکار فراری را در پیست مارانلو ایتالیا تست و بررسی می کند …

در ادامه می توانید این کلیپ زیبا را با سه کیفیت ۱۰۸۰ ، ۷۲۰ و ۴۸۰ دانلود کنید.

فراری لافراری

فراری لافراری LaFerrari در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ معرفی شد و این مدل ویژه که تنها ۴۹۹ دستگاه از آن ساخته خواهد شد،به دنیای پرهیجان سرعت قدم گذاشت.

لوکادی مونتزملو،رئیس کارخانه فراری،LaFerrari را غایت برتری شرکت از حیث نوآوری فنی،عملکر،طراحی رویا پردازانه و لذت محض رانندگی معرفی میکند.به گفته او،این مدل که بیشتر با هدف جلب نظر کلکسیونرهای فراری عرضه شده،یک خودروی فوق العاده است و نوآوری های فراوانی که در نسل های آینده فراری و حتی صنعت خودروسازی جریان پیدا خواهد کرد را همراه خود دارد. در یک کلام،LaFerrari جلوه بارز مهندسی بی نظیر و طراحی منحصر به فرد شرکت فراری است.

فراری لافراری

برای فراری معرفی مدل های تیراژ محدود مثل لافراری LaFerrari به مثابه عرصه رونمایی از چاره اندیشی های فناورانه ای است که در نسل های آینده خط تولید شرکت تسری می یابد.از جمله مهمترین فناوری های عرضه شده در این مدل،معرفی یک سیستم هیبریدی بازیابی نیروی جنبشی است که بهبود چشمگیری را در عملکرد خودرو و افزایش هیجان رانندگی ایجاد می کند.این فناوری هیبریدی که با عبارت اختصاری HY-KERS شناخته می شود،ترکیبی تمام عیار از بیشینه عملکرد و حداقل گازهای خروجی است که میزان خروجی CO2 آن تنها  ۳۲۰ g/km می باشد.گذشته از این،سیستم HY-KERS به گونه ای طراحی شده است که بتواند در مدل های بعدی،پیشرانه حرکت خودرو را تا چند کیلومتر صرفاً با نیروی الکتریسیته تأمین کرده و در طرح توسعه آن نیز تولید لافراری Laferrari با پیشرانه کاملا الکتریکی و خروجی تنها ۲۲۰g/km گاز CO2 روی سیکل ترکیبی پیش بینی شده است.

Ferrari LaFerrari

لافراری LaFerrari مجهز به کنترل دینامیکی است که برای اولین بار بر روی یک مدل جاده ای فراری همراه با آیرودینامیک فعال و سیستم HY-KERS تعبیه می شود.به لطف منطق منحصر به فرد شرکت فراری که حاکم بر تمام سیستم ها است،خودروبدون هیچ اختلالی می تواند به بالاترین سطح از عملکرد،کارایی آیرودینامیکی و کنترل پذیری دست پیدا کند.همچنین،در طراحی داخل خودرو نیز از لطافت های مرسوم خودروهای جاده ای دست کشیده اند،چرا که در اولین نگاه شباهت داشبورد و فرمان آن به خودروهای فرمول ۱ جلب توجه می کند.

حتما کلیک کنید  دانلود فیلم مرحله آخر مسابقات موتوجی پی 2014 - والنسیا

Ferrari LaFerrari

ساختار لافراری LaFerrari اولین چالش پیش روی تیم در مرحله طراحی خودرو محسوب می شود.هدف اصلی تیم طراحی رسیدن به توزیع ایده آل وزن (۵۹ درصد در عقب) و کم کردن فاصله دو محور با در نظر گرفتن اضافی سیستم هیبریدی جدید بود.در نتیجه جرم اصلی خودرو می بایست بین دو محور با کمترین فاصله از سطح قرار می گرفت تا علاوه بر کاهش ۳۵ میلیمتری گرانیگاه،از کنترل پذیری دینامیک و فشرده تر شدن ابعاد خودرو پشتیبانی کند.آرایش کابین سهم بسزایی در نیل به این هدف دارد.صندلی ثابت و با وضعیت راننده متناسب شده است،در حالی که پدال ها و فرمان قابل تنظیم هستند.

Ferrari LaFerrari

وضعیت رانندگی کاملا شبیه به مدل های تک سرنشین بوده و طرح نهایی آن با مشورت رانندگان تیم اسکودریا،یعنی فرناندو آلونسو و فلیپ ماسا آماده شده است که در طول فرآیند طراحی نقش تعین کننده ای ایفا کرده اند.شاسی لافراری LaFerrari از چهار نوع فیبرکربنی متفاومت تشکیل شده است که هر کدام بصورت دستی پیچیده شده و در بخش خودروهای مسابقه شرکت دقیقاً به شیوه خودرو فرمول یک در دستگاه اتو کلاو خم خورده اند.این کار به بهینه شدن طراحی کمک زیادی کرد.بسیاری از اجزا مثل صندلی ها و محفظه باتری با شاسی یکپارچه شده اند که علاوه بر کاهش وزن موجب بهبود ۲۷ درصدی استحکام پیچشی و ارتقاء ۲۲ درصدی سختی عرضی آن شده است.

فراری لافراری

لافراری LaFerrari در تاریخ شرکت فراری اولین خودروی بهره مند از سیستم HY-KERS محسوب می شود.موتور ۶۲۶۲ سی سی V12 آن با خروجی ۷۸۸HP و بیشینه دور موتور ۹۲۵۰rpm را می توان به جرات پیشتاز تحقیق و توسعه در موتورهای درونسوز دانست.موتور از ضریب تراکم بسیار بالای ۱۳.۵:۱ و خروجی بی نظیری برابر ۱۲۶HP به ازای یک لیتر برخوردار است.همچنین،یک موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلوواتی در کنار موتور اصلی جفت و جور شده است که توان ترکیبی پیشرانه را تا ۹۵۹HP ارتقاء می دهد.

حتما کلیک کنید  صدای زیبای گالاردو و فراری 458 در خیابان های لندن

فراری لافراری

وجود گشتاور بالا دردور موتور پایین آن هم بخاطر وجود موتور الکتریکی قدرتمند،دست مهندسان طراح را در بهینه نمودن عملکرد موتور احتراق داخلی در دورهای بالاتر باز کرده و امکان تامین نیرویی فوق العاده را در سراسر دامنه دور موتور فراهم کرده است.سیستم هیبریدی از دو الکتروموتور ساخت شرکت MagnetiMarelli تشکیل شده که یکی از آنها روی چرخ های محرک و دیگری بر روی چرخ های جلو تعبیه شده است. جزء دیگر سیستم هیبریدی باتری نصب شده در کف شاسی است که سلول های آن در بخش فراری اسکودریا،یعنی همان پاتوق ساخت سیستم KERS برای F138 ساخته می شوند.به لطف خبرگی متخصصان بخش اسکودریا از وزن و اندازه هر کدام از اجزای باتری تا حد ممکن کاسته شده تا وزن نهایی آن علیرغم کارایی فوق العاده اش از ۶۰ کیلوگرم فراتر نرود.

Ferrari LaFerrari

باتری ها به دو طریق شارژ می شوند:یکیدر هنگام ترمز گیری،حتی زمانی که سیستم ABS فعال باشد، و دیگری در مواقعی مثل حرکت در سرپیچ ها که موتور V12 گشتاوری بیش از نیاز خودرو تولید می کند.در موقیعت دوم،گشتاور اضافی به جای انتقال به سمت چرخ ها،به انرژی الکتریکی تبدیل و در باتری ها ذخیره می شود.موتور الکتریکی با یک جعبه دنده دو کلاچی همراه شده است تا علاوه بر توزیع بهینه وزن موجب افزایش بازده انرژی انتقالی به چرخ ها و بالعکس،از چرخ ها به موتور الکتریکی در وضعیت شارژ مجدد گردد.

Ferrari LaFerrari

آیرودینامیک فعال نقش بسیار برجسته ای در انطباق پذیری لافراری LaFerrari‌ با محیط و رسیدن به عملکرد استثنایی آن ایفا می کند. هدف مهندسان این بوده است که به لطف راهکارهای فنی مختلف از جمله تجزیه و تحلیل CFD و تست های متعدد بدنه در تونل باد F1 به ضریب تاثیر ۳،یعنی بالاترین سطح از بازده آیرودینامیکی که تاکنون در یک اتومبیل جاده ای ثبت شده است دست پیدا کنند.

  • Ferrari LaFerrari review-2
  • Ferrari LaFerrari review-3
  • Ferrari LaFerrari review-4
  • Ferrari LaFerrari review-8
  • Ferrari LaFerrari review-9
  • Ferrari LaFerrari review-11
  • Ferrari LaFerrari review-22
  • Ferrari LaFerrari review-39

برای بهبود کارایی آیرودینامیک،قطعاتی از جمله دفیوزر و پره های هدایت کننده هوا در قسمت تحتانی و نیز دفیوزر و اسپویلر در عقب لافراری LaFerrari نصب شده اند که در هنگام نیاز تعادل خودرو را در مقابله با جریان هوا حفظ می کنند.سیستم کنترل دینامیک خودرو براساس پارمترهای متعددی که در ان تعریف شده است،لحظه به لحظه شرایط رانندگی را رصد کرده و به طور اتوماتیک این تجهیزات را با وضعیت ایده آل منطبق می کند.

یکی دیگر از جنبه های نوآورانه لافراری LaFerrari یکپارچگی سیستم های آیرودینامیک و هیبریدی با سایر سیستم های کنترل حرکتی خودرو است.سیستم ترمز Brembo نیز با هماهنگی کامل با سیستم هیبریدی به کالیپرهای سبک وزن و دیسک های کامپوزیتی با ترکیب جدید سرامیک کربنی مجهز شده است.بهترین قابلیت عملکردی خودرو نیز توسط تایرهای PirelliP-Zero با ترکیب متفاومت ۲۶۵/۳۰ R19 در جلو و ۳۴۵/۳۰ R20 در عقب حاصل شده است.

  • Ferrari LaFerrari review-15
  • Ferrari LaFerrari review-17
  • Ferrari LaFerrari review-18
  • Ferrari LaFerrari review-19
  • Ferrari LaFerrari review-20
  • Ferrari LaFerrari review-21
  • Ferrari LaFerrari review-23
  • Ferrari LaFerrari review-24

در داخل کابین خودرو،فرمان با طراحی کاملا جدید و امکانات کنترلی مبتکرانه جلب توجه می کند.لور تعویض دنده از حالت معمول بلند تر و ارگونومی خاصی طراحی شده است. در یک کلام طراحی داخلی لافراری Laferrari به شیوه ای اغواکننده،مدام راننده را به یک تجربه پرهیجان رانندگی در پیست وسوسه می کند.

  • Ferrari LaFerrari review-25
  • Ferrari LaFerrari review-30
  • Ferrari LaFerrari review-29
  • Ferrari LaFerrari review-28
  • Ferrari LaFerrari review-27
  • Ferrari LaFerrari review-26

 کلاس خودرو

 اسپرت

 فرم بدنه

 فست بک کوپه

 طول

 ۴۷۰۲ میلی متر

 عرض

 ۱۹۹۲ میلی متر

 ارتفاع

 ۱۱۱۶ میلی متر

 فاصله محوری

 ۲۶۵۰ میلی متر

 تایر جلو

 ۲۶۵/۳۰ZR19

 تایر عقب

 ۳۴۵/۳۰ZR20

 وزن خالص

 ۱۲۵۵ کیلوگرم

 نوع موتور

 بنزینی تنفس طبیعی+ موتور الکتریکی

 آرایش سیلندر/سوپاپ

 ۴۸/V12

 حجم موتور

 ۶۲۶۲cc

 قدرت

 ۹۴۹hp @ 9000 rpm

 گشتاور

 ۹۰۰Nm @ ۶۷۵۰ rpm

 انتقال قدرت

 دیفرانسیل عقب RWD

 گیربکس

 هفت سرعته دوکلاچه اتومات

 ۰-۱۰۰

 ۳ ثانیه

 ۰-۲۰۰

 ۷ ثانیه

 ۰-۳۰۰

 ۱۵ ثانیه

 حداکثر سرعت

 ۳۵۰km/h

 مصرف ترکیبی

 ۱۴.۲L/100Km

 برنامه تولید

 زمستان ۱۳۹۲ (۴۹۹ دستگاه)

 حدود قیمت جهانی

 ۱.۵۷۰.۰۰۰ دلار

468×60 content ad

درباره نویسنده

@veneno_ir کانال رسمی وب سایت وننو در اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام

مطالب مرتبط



5 دیدگاه