معرفی لامبورگینی آونتادور J

معرفی لامبورگینی آونتادور J

سال ۲۰۰۵ در نمایشگاه ژنو ، خودرویی از برند لامبورگینی رونمایی شد که هیچکس انتظار آن را نداشت. این مدل مفهومی با نام گایاردو Concept S ، بر پایه گایاردو کوپه ساخته شده بود و حتی پیشرانه ۵ لیتری آنرا نیز در سینه داشت…

لامبورگینی آونتادور J

این سوپراسپرت جدید همچنین فاقد سقف بود و بدنه خودرو ، فضای ما بین دو سرنشین را کاملا از یکدیگر مجزا می کرد. با این بدعت گذاری لامبورگینی توانست اولین اسپیدستر مدرن خود را بسازد اما از آنجایی که این خودرو تنها یک مدل مفهومی بود برای همیشه راهی موزه لامبورگینی در سنت آگاتا ی ایتالیا شد ولی این پایان داستان اسپیدسترهای ایتالیایی نبود.

تنها به فاصله ۶ ماه از نخستین معرفی آونتادور در ۲۸ فوریه ۲۰۱۱ ، کمپانی اعلام نمود که برنامه ساخت نسخه رودستر این خودرو را آغاز کرده تا نهایتا در سال ۲۰۱۲ از آن رونمایی کند. زمان گذشت تا آنکه به فاصله چند روز مانده به برپایی هشتاد و دومین نمایشگاه ژنو در مارس ۲۰۱۲ ، لامبورگینی با انتشار تیزری از رونمایی جدیدترین محصول خود در این نمایشگاه خبر داد.

Lamborghini Aventador J

تقریبا همه مطمئن بودند که این خودرو چیزی جز آونتادور رودستر نیست اما عصر روز دوشنبه پنجم مارس ۲۰۱۲ وقتی کاور کشیده شد بر روی خودرو کنار رفت،همه غافلگیر شدند؛خودروی موجود یک اسپیدستر بود نه رودستر !

نام این خودروی جدید آونتادور J بوده که به نوعی از کتاب قوانین مسابقات FIA نیز اقتباس شده؛در این کتاب بخشی با نام appendix J وجود دارد که مختص قوانین و شرایط خودروهای مسابقه ای غیر متعارف است. لامبورگینی نیز این الهام را برای نام گذاری اولین سوپراسپرت خیابانی غیر متعارف خود بکار برد از طرف دیگر حرف J در زبان اسپانیایی به صورت JOTA تلفظ می شود. جوتا نیز نام مدل قدرتمندی از سری لامبورگینی میورا بود که تنها شش دستگا هی اش برای همیشه در لیست افتخارات لامبورگینی قرار گرفت.

  • Lamborghini Aventador J-14
  • Lamborghini Aventador J-13
  • Lamborghini Aventador J-12
  • Lamborghini Aventador J-11
  • Lamborghini Aventador J-10
  • Lamborghini Aventador J-9
حتما کلیک کنید  لامبورگینی کانتاش در برابر آونتادور رودستر

دقیقا یک هفته بعد از رونمایی جوتا در نمایشگاه ژنو،استفان وینکلمن در بیانیه ای اعلام کرد که آن ها انتظار این همه استقبال از این خودرو را نداشتند. آنگونه که آمار نشان می داد تنها در مدت یک هفته ، ۲۱٫۵ میلیون بار نام این خودرو در گوگل جست و جو شده و تیزر آن در شبکه یوتیوب میز بیش از ۲۸۰ هزار بازدید کننده داشته است. این آمار را می توان اینگونه تفسیر کرد که لامبورگینی جوتا به مدت یک هفته محبوب ترین موضوع خودرویی جهان در شبکه وب بوده است.

هر چقدر که آونتادور ، کوپه ای لجوج و رام نشدنی است لامبورگینی جوتا نیز خشن و دیوانه کننده است چرا که همان قلب ۶٫۵ لیتری V12 آونتادور را در سینه خود دارد و هیچگونه تغییری بر روی آن اعمال نشده ، پس می توان به وجود ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور که توسط گیربکس هفت سرعته اتومات ISR به همه چرخ های خودرو منتقل می شود نیز اطمینان کامل داشت.

البته حداکثر سرعت با حدود ۵۰ واحد کاهش به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. اما به منظور کاهش وزن امکاناتی همچون سیستم صوتی ، تهویه مطبوع و سیستم راهیابی از درون کابین خودرو حذف شده اند. از آنجایی که سقف و حتی شیشه جلو نیز حذف شده ، جوتا را اولین خودروی لامبورگینی دانست که رانندگی با آن نیازمند پوشیدن دستکش ، لباس گرم و حتی کلاه ایمنی است. جوتا با دشتن طول ، عرض و ارتفاعی که به ترتیب معادل ۴۸۹۰ ، ۲۰۳ و ۱۱۱۰ میلی متر بوده،در عرض با آونتادور برابری می کند اما ارتفاعش ۲۶ میلی متر کوتاه تر و طولش ۱۹۰ میلی متر بلند تر است.

  • Lamborghini Aventador J-1
  • Lamborghini Aventador J-2
  • Lamborghini Aventador J-3
  • Lamborghini Aventador J-4
  • Lamborghini Aventador J-5
  • Lamborghini Aventador J-7
حتما کلیک کنید  گردهمایی 30 میلیون دلاری بوگاتی هوآیرا رونتون آونتادور ...

این طول بیشتر به واسطه کشیدگی دماغه خودرو ایجاد شده؛جایی که ورودی هوای جدید و اسپویلر بزرگ جلو خودنمایی می کنند. با اینکه دیگر خبری از شیشه جلو نیست اما در عوض دو قاب کوچک در طرفین نصب شده که تنها برای انحراف جریان هوا کاربرد دارند. جای پنجره های جانبی نیز شیشه های با ارتفاع تقریبی ۲ اینچ گرفته  که نه بالا می رود و نه پایین

درب خودرو نیز ضخامت کمتری داشته ، سبکتر هستند و هنوز هم رو به بالا باز می شوند. آنچه که در نمای جانبی به چشم می خورد رینگ های جدید ۲۰ اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقب هستند که به لطف طراحی مناسب پره های پنج تایی آن ، با مکش هوا به درون چرخ ها،دیسک های ترمز سریع تر و بهتر خنک کاری می شوند. وجود دو برآمادگی در پشت صندلی ها که برای محافظت از سرنشینان در هنگام واژگونی بوده ، درب جدید موتور ، اسپویلر فیبرکربنی بزرگ عقب ، چهار خروجی اگزوز شش ضلعی که در میان دیفیوزر عقب قرار گرفته و نهایتا رنگ قرمز متالیک Rosso از دیگر مشخصه های ظاهر جوتا خواهند بود.

در فضای درونی خودرو ، کنسول میانی که این بار بر روی بدنه خودرو سوار شده ، کابین را به دو بخش مجزا تقسیم کرده است. بسیاری از موارد موجود در کابین جوتا از کامپوزیت های جدید ساخته شده که به ادعای لامبورگینی حتی از فیبرکربن های متداول نیز سبک تر هستند و مقاومت بیشتری دارند.

روکش صندلی ها نیز از فیبرکربن های انعطاف پذیر جدیدی با نام CarbonSkin شکل گرفته که محصول اختصاصی لامبورگینی است. وجود آینه های جانبی و بویژه عقب فوق باریکی که تقریبا چیزی در آن نمایان نیست،از دیگر ویژگی های جالب جوتا خواهد بود.

حتما کلیک کنید  کویئینگ زگ Agera RS در ژنو رونمایی شد.

لامبورگینی جوتا برخلاف ظاهرش یک خودروی مفهومی نیست و تمام پارامترهای لازم برای حضور در خیابان ها را دارد. اما باید بگوییم که از این خودرو تنها یک دستگاه ساخته شده و هیچ پروتوتایپ دیگری حتی برای استفاده در موزه اختصاصی لامبورگینی نیز وجود خارجی ندارد. نکته جالب تر آنکه در زمان رونمایی جوتا اعلام شد این خودرو با قیمت کهکشانی ۲٫۸ میلیون دلاری فروخته شده اما اینکه چه زمانی،به چه کسی و چگونه فروخته شده را کسی نمی داند.

468×60 content ad

درباره نویسنده

ادمین و نویسنده وننو، ای دی تلگرام iMajid

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...