نبرد غول ها : بوگاتی یا هنسی

نبرد غول ها : بوگاتی یا هنسی

شاید تا پیش از حضور بوگاتی ویرون کسی یا شرکتی به دنبال ثبت رکوردی برای خودروی خود نبود اما حضور غول فرانسوی المانی برای سالهای متمادی موجب انحصاری شدن رکورد سرعت شد.سرعتی که گفته میشد بهای گزافی در ازای ان پرداخت شده است.المان ها همواره مدعی بودند با یک تکنولوژی کم نظیر و پیچیده موفق به ساخت چنین هیولایی شده اند که هم بنزین زیادی را میبلعد و هم خرج زیادی را برای هر بار رکورد زدنش روی دست صاحبش میگذارد.تقریبا همه قانع شده بودند که بوگاتی یکه تاز صنعت خودروسازی در زمینه سرعت و قدرت است و حتی کمتر تیونر هایی جرات ورود به حریم بوگاتی را داشتند و تنها در معدود دفعاتی شاهد حضور غولی به اسم منصوری بودیم که تغیراتی جزئی را در موتور این خودرو ایجاد میکرد.

Cover1

اوایل ماه می امسال بود که خبر همه را شوکه کرد و خبر این بود: هنسی ونوم جی تی رکورد سرعت جهان را زد.تیتر همه را شوکه کرده بود و این خبر که یک خودرو با موتور ارتقاع یافته کوروت و دستکاری تیم هنسی چگونه توانسته از پس غول پر زرق و برق المانها بر بیایید.ایا همه ان تکنولوژی های به کار رفته در موتور و ترمز و بدنه بوگاتی کشک بود؟ و این سوالی بود که بارها ذهن علاقه مندان به سوپراسپرت ها را به خود مشغول کرده بود.و هیچ گاه اطلاعات درستی از شیوه رکورد زنی هنسی به بیرون درز نکرد و انگار هرچقدر رکورد زنی المان ها تبلیغاتی و پر سر و صدا بود رکورد زنی امریکایی ها مرموز و بدون حاشیه بود.
اما چیزی که امروز ما را وادار به نوشتن این مقاله کرد نبرد نزدیک و دوباره هنسی و بوگاتی بوده.هنسی اینبار با ظاهری شکیل تر و رسمی تر و صد البته جدی تر وارد میدان شده و بوگاتی نیز که تنها ۱۵ خودروی دیگیر برای مدل ویرون در خط تولید دارد رسمی و غیر رسمی اعلام کرده است که یک غول ۱۵۰۰ اسبی خواهد ساخت و این رقابت شاید برای اولین بار باشد که اینقدر داغ و جذاب شده است.تا کنون هیچگاه چنین طمعی برای زدن رکورد سرعت نبوده است.

حتما کلیک کنید  بررسی جگوار Project 7
بوگاتی vs ونوم f5
بوگاتی vs ونوم f5

غول اول : هنسی ونوم F5

زیباتر،چشم نواز تر ، سریعتر ، قدرتمند تر و جدی تر از سریعترین خودروی حال حاضر جهان است،بله درست حدس زدید هنسی ونوم F5 یکی از زیباترین سوپراسپرت هایی است که تا کنون دیده اید و خودورساز امریکایی سعی کرده است تا جانشین خودروی ۲۷۰ مایلی خود را با ابهت تر و زیبا تر از قبل بسازد.هنسی ونو F5 قرار است ۲۹۰ مایل بر ساعت سرعت داشته باشد و این یعنی حرکت بر روی لبه مرگ.

هنسی ونوم F5
هنسی ونوم F5

موتور ونوم F5 همان موتور ۸ سیلندر ارتقاع یافته ۷ لیتری توئین توربوی جی تی هست که در حالت استاندارد ۱۲۴۴ اسب بخار توان را تولید میکند اماحالا برای F5 این موتور این توان را خواهد داشت تا ۱۴۰۰ اسب بخار توان را تولید کند.وزن این خودرو کمتر از ۱۳۰۰ کیلو هست و نسبت وزن به توان این خودرو بیشتر از هزار اسب به تن میباشد و این در حالی است که بوگاتی وییرون سوپر اسپرت نسبتی معادل ۶۳۰ اسب بخار بر تن را دارا میباشد.

طراحی زیبای هنسی ونوم F5
طراحی زیبای هنسی ونوم F5

 

از انچه که از رندر این خودرو بر می اید طراحی اولیه کاملا با مدل جی تی متفاوت است و با یک تافته جدا بافته روبه رو هستیم.هنسی اینبار تمامی تمرکز خود را بر روی جنبه های ایرودینامیکی برای یک هایپر کار گذاشته است.طراحی کلی ونوم F5 چیزی شبیه به لوتوس EXIGE هست اما با این تفاوت که ضریب درگی کاملا متفاوت با هم را دارند.

هنسی ونوم F5
هنسی ونوم F5

 

سیستم انتقال قدرت هما سیستم قدرتمند شش سرعته هنسی ونوم جی تی هست با این حال ونوم F5 از یک سیستم تک کلاجه بسیار کار امد نیز بهره میبرد.در کوئینگ زگ وان شاهد استفاده از سیستم GPS برای کنترل شرایط ایرودینامیکی بودیم و هنسی نیز این رویه را پیش گرفته تا با استفاده از این سیستم بتواند با پیستی نظیر نورنبرگ کالیبره شود.
باید دید ایا هنسی میتواند سریعترین خودروی جهان باقی بماند؟ به قول جان هنسی F5 میخواهد اعتبار بالاترین سرعت جهان را به دست بیاورد.

غول دوم: بوگاتی ۱۵۰۰ اسب بخاری
با ورود ونوم F5 طبیعی بود که بوگاتی نیز تکانی به خود بدهد و دنبال کم کردن روی حریف امریکایی خود باشد تا اعتبار از دست رفته خود را باز گرداند و به همین خاطر شایعاتی از خودروی ۱۵۰۰ اسبی خود را در رسانه ها منتشر کرد.خودرویی که میتواند با تغیراتی جزئی ۱۵۰۰ اسب بخار را تولید و سرعتی معادل ۲۸۶ مایل بر ساعت را داشته باشد.

بوگاتی با موتور هیبریدی (ترکیبی الکتریکی بنزینی)
بوگاتی با موتور هیبریدی (ترکیبی الکتریکی بنزینی)

 

 

شنیده ها حاکی از این است که جانشین بوگاتی ویرون فعلی همان موتور W16 هشت لیتری چهار توروبو شارژری را خواهد داشت که با اضافه شدن یک موتور الکتریکی میتواند تا ۱۴۷۹ اسب بخار توان را تولید کند.البته باید تا زمان معرفی رسمی این خودرو نیز صبر کرد.
جزئیات در مورد سیستم انتقال قدرت و انتقال سوخت این خودرو بسیار جالب است.گفته میشود سیستم مولتی پوینت اینجکشن قبلی با یک سیستم تزریق مستقیم تعویض شده است که این مزیت این امکان را به خودرو میدهد تا بتواند استاندارد یورو ۶ را کسب کند.همچنین به احتمال زیاد توروبوشارژر های سنتی با توربو های الکتریکی تعویض خواهند شد تا شتاب اولیه و انتهایی خودرو توسط موتور الکتریکی افزایش یابد.
با توجه به تاریخی که برای ورود این خودرو پیش بینی شده است یعنی ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ باید دید بوگاتی چه چیزی را در سر میپروراند ایا جانشین ویرون میتواند ونوم را شکست دهد یا این پایان کار بوگاتی خواهد بود؟

طراحی کاورها : infinite

468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



8 دیدگاه

  • به نظرم نویسنده ی این مقاله باید یه تجدید نظر اساسی در تعریف لغت تکنولوژی بکنه ! آیا خودرویی که با موتوری نزدیک به دوبرابر بزرگتر و چهار توربوشارژر و مصرف سوختی وحشتناک، باز هم نمیتونه حریفش رو شکست بده و دست به دامن موتور الکتریکی میشه تکنولوژیش اونقدر بالاست که در وصفش گفته بشه "المان ها همواره مدعی بودند با یک تکنولوژی کم نظیر و پیچیده موفق به ساخت چنین هیولایی شده اند" ؟؟
    • عزیز برادر یک بار دیگه متن رو با دقت بخونید و به تکنیک نوشتاری بنده هم دقت کنید و بعد نظر بدید.من متن رو دوباره اینجا کپی میکنم شما قضاوت کنید. “المان ها همواره مدعی بودند با یک تکنولوژی کم نظیر و پیچیده موفق به ساخت چنین هیولایی شده اند” ؟؟ من از لغت مدعی استفاده کردم یعنی گفتم المان ها ادعا دارند و از جانب اونها گفتم نه از جانب خودم و به نوعی حتی به المانها کنایه زدم. شما بهتره متن رو تا اخر بخونید.
      • :) متن رو تا آخر مطالعه کردم عزیزم. جمله ای که من نقل قول کردم فقط به عنوان نمونه بود و شما در سایر قسمت های مقاله تون هم به تکنولوژی بوگاتی ویرون اشاره کردید. برای مثال "ایا همه ان تکنولوژی های به کار رفته در موتور و ترمز و بدنه بوگاتی کشک بود؟" بگذریم ! دلیل اصلی انتقاد من این بود که شما مشخصاً در مورد بوگاتی خیلی مبالغه کردید و اون رو خودرویی ماورای خودروهای دیگه دونسته اید درحالی که همه میدونیم بوگاتی ویرون از همون ابتدای حضورش رقبای خیلی سر تری داشته و دارد و لیاقت این همه تعریف و تمجید رو نداره.
      • از اینکه مقاله رو تا اخر مطالعه کردید ممنونم ولی باید به چند نکته اشاره کنم. 1-تکنیک نوشتاری من بدون غرض و طرفداری از برند خاصی بوده و سعی کردم بی طرف در مقام قیاس بنشینم. 2-در جمله ای شبیه به جمله ای که شما نقل قول کردید بنده سوال کردم و این یعنی اینکه ایا همه انچه المانی ها ادعا میکردند کشک یا الکی بوده؟ و این سوال رو جوابش رو در معرفی هنسی ونوم f5 میگیریم جایی که یک توصیف با شکوه از این خودرو میبینیم و عملا میگیم که تکنولوژی بوگاتی چیزی نزدیک به کشک بوده. 3-سوال جواب کنایه یا سایر مواردی که بنده به کار بردم یا نقل قول بوده یا سوال از کاربران و هیچگاه نظر شخصی خودم رو به کار نبردم. 4-به نظر شخص خودم هنسی از نظر تکنولوژیک خودروی خیلی بهتریه ولی خب این بهتر بودن روی کاغذه و باید یک رقابت جدی بین هنسی کوئینگ زگ و بوگاتی در یک پیست مشترک شکل بگیره تا خودروی بهتر از همه جهات مشخص بشه که این هم یک امر غیر ممکن به نظر میرسه. 5-بنده تا حدود زیادی با شما هم نظر هستم امااین حقیقت که در ساخت بوگاتی از اجزایی استفاده شده که در هیچ خودروی دیگری نبوده غیر قابل انکار هست و داشتن یک موتور 16 سیلندر w شکل و ترمز هایی که بیشتر در صنعت هوایی کاربرد دارند یا میل لنگ و پیستون هایی از الیاژ های خاص تشکیل شده اند خب این خودرو رو خاص و ماورای خودرو های دیگر میکنه اگرچه این تفاوت ها کاربردی هم نباشند باز باید گفت بوگاتی با همه رقبا فرق میکنه.