تراژدی رکورد سرعت مرسدس بنز (قسمت اول:پیکان نقره ای)

تراژدی رکورد سرعت مرسدس بنز (قسمت اول:پیکان نقره ای)

شاید در طول این سال ها هیچگاه ندیده باشیم که مرسدس بنز دنبال ساخت سوپراسپرت های پر زرق و برق باشد و یا بخواهد خودروهایی نظیر بوگاتی یا هنسی بسازد تا رکورد سرعت را بزنند.همیشه ارام و ایمن و با سیاست های خاص خودش پیشرفته و کاری به کار کسی نداشته.اما جالب است بدانید زمانی المان ها سعی در ساخت سریعترین مرسدس بنز تاریخ داشته اند و حتی در استانه رسیدن به رکوردی تاریخی نیز بودند.داستان ما داستان مرسدس بنز T-80 است ، خودرویی از نسل بمب افکن ها.

silver arrow  پیکان نقره ای
silver arrow پیکان نقره ای

 

در سال ۱۹۳۰ بود که کشور ها در اوج جنگ های تکتولوژیک خود قرار داشتند و علم و تکنولوژی ابزار خوبی برای رقابت و مسابقه به حساب می امد.در این بین سریعترین بودن بر روی کره خاکی از بقیه موارد اهمیت بیشتری داشت،رقابتی که نزدیک به یک دهه المان ها و انگلیسی ها را به جان هم انداخت تا رکورد سرعت را به نام خود ثبت کنند.

رهبر المان نازی ادولف هیتلر به خوبی دریافته بود که خودرو های مسابقه ای میتوانند یک سمبل و نشان افتخار برای تکنولوژی ان زمان کشورش باشد و به همین دلیل اهمیت خاصی برای صنعت خودرو سازی قائل بود.در سال ۱۹۳۳ در موتورشو برلین یک اننوس خیره کننده از پروژه سریعترین خودروی جهان به نمایش در امد که قرار شد این خودرو با صرف مقدار هنگفتی از مارک المان و به دست دو کمپانی مرسدس بنز و اتو یونیون ساخته شود تا این خودروی گراند پری بتواند رویای ادولف هیتلر را براورده کند.نام ان خودرو پیکان نقره ای بود و قرار بود نماد سریعترین محصول صنعت خودروسازی المان لقب بگیرد.

پیکان نقره ای
پیکان نقره ای

 

در ان دوره اقتخار ملی با شکستن رکورد سرعت به دست می امد و انگلیسی دوبار توسط مالکوم کمپل موفق به شکستن رکورد سرعت شدند.یک بار کمپل توانست با ثبت رکورد ۳۹۵ کیلومتر بر ساعت لقب سریعترین مرد روی زمین را به خود اختصاص دهد هرچند چهار سال بعد نیز توانست اولین فردی باشد که مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت را میشکند و با سرعت ۳۰۱ مایل یعنی ۴۸۵ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند.

در ان زمان سیستم ثبت رکورد سرعت بر اساس حجم موتور خودرو ها بود و به همین دلیل بود که خودرو های گراند پری اجازه حضور و ثبت رکورد را داشتند.در سال ۱۹۳۷ رویای المان ها محقق شده بود و المان ها در حال فراهم کردن یک مسیر خوب در اتوبانی در فرانکفورت بودند.اما در نهایت مشخص شد خودرو ساخته شده توانایی رسیدین به سرعتی بیش از ۳۸۹ کیلومتر بر ساعت را ندارد پس رکورد گیری به تعویق افتاد و کمپانی های سازنده با هم درگیر شدند.در ادامه عکس خودرویی که تایید نشد میبینید.

  • images
  • Mercedes-Benz-History-Biography-Rudolf-Caracciola696578_1257147_3542_2379_37060

رقابت و درگیری بین اتویونیون و مرسدس سرانجام در ۲۸ ژاونیه ۱۹۳۸ به صورت تراژدیکی خاتمه پذریفت .در یک صبح سرد فرانکفورت راننده مرسدس Rudolf Caracciola  ثبت یک رکورد ۷۵ ساله ب پشت فرمان یک خودرو مینشست.وی توانست  با متوسط سرعت ۴۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت  در اوتوبان A5 جنوب فرانکفورت رکورد جدیدی را به نام المان ها به ثبت برساند.رادولف با ان رانندگی  برای همیشه در تاریخ اتومبیل رانی جاودانه شد.تصویری که در ادامه میبینید مربوط به  سواری رادولف ار پیکان نقره ای است.

رادولف و پیکان نقره ای در روز رکورد گیری
رادولف و پیکان نقره ای در روز رکورد گیری

 

در پایان رکورد گیری پیکان نقره ای از مسیر منحرف شد و تصادف کرداین تصادف به دلیل مشکلات فنی در طراحی بیرونی و بدنه خودرو بود به صورتی که ورودی های هوا انقدر خوب و به اندازه ساخته نشده بودند که میزان هوای ورودی را تنظیم کنند در نتیجه میزان هوای ورودی بیش از حد مجاز میشود و فشاری که بدنه خودرو وارد میکند باعث میشود تا رادولف نتواند خودرو را کنترل کند.رکورد رادلوف هنوز که هنوز است به عنوان سریعترین رکوردی که در خیابان های عمومی به ثبت رسیده است پا بر جاست.

  • 03-History-The-eternal-record-Rudolf-Caracciola-W125
  • 06-History-The-eternal-record-Rudolf-Caracciola
  • 02-History-The-eternal-record-Rudolf-Caracciola-W125

در همین زمان و در ان سوی اتلانتیک انگلیسی ها در حال جشن گرفتن برای قهرمانان جدید خود بودند.انگلیسی ها توانسته بودند  توسط جورج استون  به رکورد ۵۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابند.همچنین انها بین سالهای ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۹ توانستند سه رکورد دیگر سریعترین خودروی روی زمین را به نام خود ثبت کنند.این رکورد ها شامل ۵۹۲ کیلومتر بر ساعت جان کوب نیز میشد.این گرد و خاک انگلیسی ها مهندسان المانی را بر ان داشت تا به فکر تولید خودرویی دیگر برای شکستن رکورد سرعت باشند.ساخت هیولایی که همه ی رکورد ها را با هم ببلعد.

با ما همراه باشید

این داستان ادامه دارد…..

 

  • 735px-Remagen_Caracciola_20060806
  • 01-History-The-eternal-record-Rudolf-Caracciola
  • 05-History-The-eternal-record-Rudolf-Caracciola-W125
  • 08-History-The-eternal-record-Rudolf-Caracciola-W125
حتما کلیک کنید  گالری عکس مرسدس بنز C63 AMG 2015
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



4 دیدگاه