پنج لحظه تاریخی برای مایکل شوماخر به مناسبت بازگشت قهرمان

پنج لحظه تاریخی برای مایکل شوماخر به مناسبت بازگشت قهرمان

سرانجام میشایل شوماخر قهرمان ۷ دوره مسابقات فورمول ۱ به خانه بازگشت تا پایانی باشد بر بیش از ۲۰۰ روز بستری در بیمارستان و گزراندن دوره های توان بخشی.همانطور که اخرین بار قول دادم قرار شد تنها با خبر سلامتی شوماخر برگردم و در مورد اون پست بگذارم و امروز همان لحظه تاریخی است و به مناسبت بازگشت قهرمان پنج کلیپ خاطره انگیز از شومی را برای شما عزیزان اماده کرده ایم.

مایکل شوماخر
۱-باج ندادن به آیرتون سنا ی افسانه ای

سال ۹۳ زمانی که شوماخر تنها ۲۳ سال داشت در رقابتی دیدنی در بلژیک با آیرتون سنا قهرمان ان روزهای فورمول ۱ پیروز شد و هرگز به وی باج نداد و در طول مسابقه روی اعصاب سنا بود هرچند در پایان مسابقه دیموند هیل انگلیسی برنده مسابقه شد.


۲-دومی با گیربکس خراب در کاتالونیای ۱۹۹۴

سال ۹۴ سال خوبی برای شوماخر بود سالی که توانست نخستین قهرمانی فورمول یک خود را جشن بگیرد.اما بی شک یکی از شگفت انگیز ترین اتفاقاتی که در تاریخ مسابقات اتوموبیل رانی اتفاق افتاده است رانندگی با گیربکس خراب در طول ۴۰ دور مسابقه است.کاری که هیچ کس دیگری قادر به ان نبود و تیم بنتون نیز بارها به شومی گفتند از مسابقه کنار بکشد اما شوماخر نابغه فورمول یک بود و توانست در پایان با رده دومی این مسابقه را به پایان برساند.


۳-قهرمانی برای اولین بار در استرالیا ۹۴ با چاشنی تصادف

در حالی که در ادلاید شوماخر پیشتازی میکرد و با ۹۲ امتیاز قهرمانی اش را مسجل کرده بود دیموند هیل انگلیسی نمیتوانست بزرگی شوماخر ۲۵ ساله را ببیند و در رقابتی عجیب باعث چپ شدن خودروی وی شد.تصادفی که بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند به عمد بود و با توجه به خوی انگلیسی کثیف هیل این حدس چندان بعید هم نبود.در این تصادف جناغی اتوموبیل خراب شد.

حتما کلیک کنید  دانلود مسابقه فرمول یک برزیل 2013


۴-انتقامی هوشمندانه از دیموند هیل در سال ۹۵

سال ۹۵ در گرند پری بلژیک جایی که شوماخر را سلطان ان مینامند بار دیگر دو راننده چالش بر انگیز ان سالها با هم رقابتی تنگاتنگ را اغاز کردند در ابتدای مسابقه این شوماخر بود که قمار کرد و با توجه به هوای ابری از لاستیک های صاف استفاده کرد اما در ادامه و با بارش باران این هیل بود که شوماخر را به شدت تحت فشار قرار داد اما در نهایت شومی با یک نمایش دفاعی فوق العاده به هیل اجازه سبقت نداد و با اختلاف ۶ ثانیه پیروز شد.


۵-پیروزی در گرندپری انگلیس در شرایط سخت

در شرایطی که پیست به شدت خیس و بارانی بود شوماخر مجبور به توقفی ۱۰ ثانیه ای شد و این توقف در دورهای پایانی داشت برایش گران تمام میشد اما شوماخر تسلیم ناپذیر بود و سر انجام بالاتر از Mika Hakkinen در مقام اول ایستاد.


اپیزود پایانی

احساسی ترین مسابقه شوماخر… تقدیم به همه دوست داران فراری و میشایل شوماخر : پیروزی شوماخر در گرندپری ایمولا سال ۲۰۰۳ و کسب ششمین قهرمانی فورمول یک در میان انبوه هواداران ایتالیایی.

468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



18 دیدگاه

  • حالا برای اینکه از موضوع پست خیلی فاصله نگیریم باید بگم واقعاً کلیپ های زیبایی بودند و به نظرم از همه زیباتر کلیپ آخر بود که خیلی احساسی بود وقتی که شوماخر در حالی که قبل از مسابقه خبر مرگ مادرش رو بهش داده بودند باز هم روی سکو قرار میگیره و این فقط نشون دهنده ی استعداد خارق العاده این راننده است ! تنها ایراد کلیپ ها کیفیت پایینشون بود که کاش با کیفیت بهتر قرار میگرفت.
  • سلام بچه ها منم شوماخرو خیلی دوس داشتم ولی بعد از مدتی نشستم راجبش مطلب خودندم دیدم قهرمان واقعی نیست و حرکات ناجوانمرادانه زیاد انجام داده که حتی یکی از راننده های فرمول اونو متهم به اقدام به قتل خودش میدونه حتی تو اون مسابقه ای که سنا کشته شد وقتی شومی اول شد هر هر داره برای خودش میخنده و خوشحاله به نظر من تنها جنایت انگلیس علیه ما مودتای 28 مرداد بود من دو تا دوست اینترنتی انگلیسی داشتم خداییش خیلی خیلی با مرام تر و با ادب تر از خیلی از مردم دیگر کشورها هستن ام جی که قاطی چینی شده هیچ لندروور و جگوار هم هندی هستن و رویزرویس و بنتلی هم فکر کنم آلمانی شدن کلا الان همه شکرت ها دارن بین المللی میشن دیگه اینکه بگیم قلان شرکت مال فلان کشوره چند وقت دیگه بی معنی میشه همه عضو تجارت جهانی شدن و جهانی فکر می کنن سلامت باشید
  • دوست عزیز فکر میکنم شما متوجه منظور من نمیشید. همونطوری که اینجا جای صحبت کردن در مورد ظلم ایران به سایر ملت ها نیست، جای صحبت کردن در مورد ظلم انگلیس هم نیست. چون اصلاً ربطی به موضوع سایت و پست شما نداره!! شما اومدی در پستی که قراره به لحظات به یادماندنی مایکل شوماخر بپردازه، عقده های تاریخی و سیاسی خودتون رو باز کردید و انگلیسی ها رو خبیث خطاب کردید. و از همه بدتر اینکه با وجود اینهمه جنایت و ظلمی که انگلیسی ها انجام دادند، درست در جایی که یک انگلیسی مظلوم واقع شده و از شانس قهرمانی اش محروم شده شما خباثت انگلیسی ها رو مطرح کردید !!! دیگه از این بی ربط تر چطور میخواد باشه؟؟؟ و جالب اینجاست که در دفاع از حرفتون به ظلم های بی نهایت انگلیسی ها به مردم جهان که تا همین الان هم ادامه داره اشاره میکنید و به زعم خودتون با این کار اشتباه خودتون رو توجیه کرده اید! منم با شما هم عقیده هستم که کشور انگلستان به طور کلی میل به استبداد و ظلم به سایر کشورها داره و جنایت های بیشماری رو در حق ما انجام داده ولی جای مطرح کردن این موضوع در یک سایتی که ادعای تخصصی بودن میکنه نیست !! اگه اینجا جای بحث کردن درباره این قبیل مسائل است پس چرا توی فروم یک بخش درمورد دین و تاریخ و سیاست ایجاد نمی کنید تا به طور مفصل درباره این موضوعات بحث کنیم؟؟؟ در جواب آقا مجید هم باید عرض کنم که همین دو سه تا برندی که شما نام بردید خودش نشون دهنده ی اینه که انگلیس هم در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داره و طبق عرض قبلیم بدون شک «هیچی» نیست! همچنین ناگفته نماند که شما خیل عظیمی از برندهای خوب انگلیس رو فراموش کردید من جمله : لندروور، لوتوس، MG ، رولزرویس و ... درسته که شاید برندهای آلمانی و ایتالیایی محصولات بهتری تولید میکنند ولی یقیناً انگلیسی ها هم صفر نیستند و جایگاه خودشون رو دارند. برای دیدن بقیه برندهای انگلیسی میتونید به لینک های زیر مراجعه کنید: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_car_manufacturers_of_the_United_Kingdom http://crossland.eu/britishcars/
    • گفتم که بحث سیاسی اینجا جاش نیست و مجبور میشم دیدگاه های اینگونه شما رو تایید نکنم اما بحث ماشین ، اول اینکه MG دیگه مال انگلیس نیست ورشکست شد و الان شده مال چینی ها ، دوم اینکه بله روزرویس و لندروور هم هستند و کاملا خودروسازان انگلیسی رو میشناسم اگر به حرف های قبلی من دقت کرده باشید من گفتم که انگلیسی ها قبلا خوب بودند و الان توان رقابت با بقیه رو ندارند. محصولات لندروور و لوتوس محدود هست و نمیتونن با بی ام و مرسدس رقابت کنند و رولزرویس که فقط برای پولدارا هست یک ماشین تولید انبوه نیست مثل لامبورگینی ها ولی لامبورگینی کجا و روزرویس کجا
      • خب مجید جان شما داری قیاس مع الفارق میکنی ! رولزرویس مثل لامبورگینی نیست چون اصلاً قرار نیست که مثل هم باشند !! در مجموع من هم قبول دارم که صنعت خودروسازی انگلیس تا حد زیادی افول کرده و اعتراض من فقط از این جهت بود که شما بیش از حد اعتدال نسبت به این صنعت کم لطفی کردید. "گفتم که بحث سیاسی اینجا جاش نیست و مجبور میشم دیدگاه های اینگونه شما رو تایید نکنم" مجید جان من واقعاً نمیدونم چه جوابی به این فرمایش شما بدم! از اولین کامنت دارم میگم که جای این صحبت ها اینجا نیست و حالا خودم دارم محکوم به بحث سیاسی میشم!!! شما اگه قرار بود تایید نکنی از اول نباید این پست رو تایید میکردید که جرقه همچین بحثی رو زده و گرنه من که خودم از اول دارم همین حرف شما رو میزنم!!!
  • من فکر نکنم حرف که پویان زد یک حرف نژادپرستانه ای باشه، تو سایت ویکی پدیا نژادپرستی رو اینجوری معنی کرده: تبعیض نژادی یا نژادپرستی، به تعریف بسیار ساده، هردو نوع از پیش‌داوری و تبعیض است که متمرکز بر تفاوت‌های نژادی حاصل از تفاوت‌های ظاهریِ جسمی/فزیکی است. به گونهٔ نمونه، چون سفید بودن نشانهٔ برتری است و من سفیدم و تو سفید نیستی، پس من از تو برترم. حرفی که پویان زد میشه گفت لقب واقعی انگلیسی ها هست چون واقعا اینگونه هستند. و در ضمن اینگلیس کجاش تو فوتبال حرفی برای گفتن داره، لیگش درست حرفه ای هست ولی بازیکنان تمام لژیونر هستند، کشور فوتبالش خوب هست که تیم ملیش خوب باشه در مورد ماشین انگلیسی ها خوب بودند ولی الان در حال حاضر هیچی نیستند......
    • حتی اگه نژادپرستانه نبوده باشه ، بدون شک از روی تعصب بوده چرا که طبق تعریف ویکیپدیا: "تعصب یک باور یا رفتار است که با «حرارت» بی‌چون و چرا، به ویژه برای اهداف سیاسی یا دینی یا در برخی موارد ورزشی، یا با شور و شوق وسواسی برای تفریح یا سرگرمی انجام شود." این که شما ظلم حکام و عده ای از مردم انگلیس در یک برهه ی زمانی به مردم ایران در همون برهه ی زمانی را دلیل کافی برای توهین به کل مردمی که در حال حاضر انگلیسی هستند میدونید قطعاً نشان دهنده ی تعصب شما در این موضوع است. در تاریخ ما هم دوره هایی وجود داشته که با ظلم فراوان به دیگران همراه بوده، چه تاریخ پیش از اسلام و چه تاریخ بعد از اون. آیا این دلیل کافی برای خبیث و جنایت کار دونستن ایرانی ها است؟؟ قطعاً خیر! حتی فرمایش شما هم خالی از تعصب نیست که می فرمایید "حرفی که پویان زد میشه گفت لقب واقعی انگلیسی ها هست چون واقعا اینگونه هستند." شما مگه در طول زندگیتون با چند نفر انگلیسی برخورد داشتید که اینقدر مطمئن و قاطع درباره ی همه ی مردم انگلیس نظر میدید؟؟؟ در مورد فوتبال هم من اطلاعات و علاقه ای ندارم و نمیخوام روی حرفم پافشاری کنم یا درمورد موضوعی که اطلاع ندارم بحث الکی بکنم ولی مطمئن هستم که باشگاه های فوتبال خیلی مطرحی وجود دارند که ملیت انگلیسی دارند و طرفداران زیادی هم دارند و طبیعطاً مورد علاقه ی طرفدارانشون هستند. و این رو هم میتونم نتیجه بگیرم که اگه انگلیس از بیخ و بن فوتبالش ضعیف بود بعید بود که همچین باشگاه هایی داشته باشه. در مورد ماشین هم حرف شما بی انصافی هست. چون اگه واقعاً انگلیسی ها توی ماشین هیچی هستند پس ما چی هستیم !!! همه میدونیم که شرکت های خودروسازی خیلی مطرحی در انگلیس وجود دارند و چیزی که قطعیه اینه که انگلیس در صنعت خودرو و ماشین حداقل «هیچی» نیست !!!
      • فک کنم اینجا جای صحبت در مورد ظلم ایرانی ها به دیگر ملت ها نباشه.اما چیزی که مشخصه خیلی از ملت ها از گذشته تا حال تا همین امروز حتی همین ثانیه دارن از انگلیس ها ظلم میبینن حتی کشور ما در همین لحظه ای که من دارم تایپ میکنم. تعصب هم همیشه بد نیست.وقتی دارن به ناموس یک کشور تجاوز میکنن باید متعصب باشی.اینجا تعصب معنای دیگری داره.
      • من با انگلیس جماعت تاحالا صحبت نکردم ولی من فیلم زیاد میبینم و تو فیلم هایی که دیدم انگلیسی ها رو خوب شناختم تازه اصلا نیاز نیست که با انگلیسی هم صحبت شد شما باید از حرف هایی که رسانه ها و خبرگذاری ها و غیره میزنند یک نتیجه کلی گرفت. به هر حال این صحبت ها جاش در سایت وننو نیست و داریم از موضوع اصلی سایت خارج میشیم. اما در مورد اینکه گفتم انگلیس ها در ماشین هیچی نیستند ، با خودروسازی ایران که مقایسه نکردم ، انگلیس در برابر آلمانی ها و ایتالیایی ها هیچی نیستند. همین مکلارن اف 1 یا مکلارن slr که اولی موتورش مال بی ام و هست و دومی که با همکاری بنز تولید شده. در بین ماشین های انگلیسی که اصالت انگلیسی بودنش نشون میده جگوار و آستون مارتین هست بخصوص جگوار که من واقعا از طرحای جگوار خیلی خوشم میاد. بنتلی هم هست ولی میشه گفت بنتلی یه تانک هست نه ماشین سواری شهری ، با این سه خودروساز معروف انگلیس هستم که در برابر المان و ایتالیا و حتی امریکایی ها هیچی نیست اسم مکلارن نیوردم چون این خودروساز هیچی از خودش نداره فقط از دیگران کمک گرفته...
  • در هر صورت به عنوان یه سایت خبری همیشه از شما انتظار میره که بی طرف باشید و اینجور بروز نظر های شخصی ممکنه باعث ناراحتی کسایی که طرفدار انگلیس یا تیم های انگلیسی هستند، بشه. با اینکه خودم از انگلیسی ها خوشم نمیاد ولی نمیتونم منکر این موضوع بشم که حداقل از نظر ورزشی انگلیس محبوبیت زیادی بین مردم داره. چه از نظر فرمول یک که یه جورایی زادگاهش انگلیس هست و چندین تیم انگلیسی درش حضور دارند و به طور کلی انگلیسی ها نقش زیادی در رشد این ورزش داشته اند و چه از نظر ورزش های پرطرفدار دیگه مثل فوتبال که تیم های انگلیسی مطرح زیادی درش حضور دارند و بالطبع طرفدارای زیادی هم دارند. پس نفرت شما شاید در دنیای سیاست قابل توجیه باشه ولی در دنیای ورزش قابل قبول نیست. از طرف دیگه این موضوعی که شما به خباثت انگلیسی ها ربطش دادید هم خیلی نامربوطه چون توی خود ویدیو هم به این موضوع اشاره میکنه که این سوال وجود داشته که آیا «شوماخر» عمداً با دیمون هیل برخورد کرده یا اینکه فقط یک اتفاق بوده. توی تصویر هم مشخصه که شوماخر میاد به خودروی ویلیامز میزنه و دیمون هیل داره راه خودشو میره. همچنین عمدی برخورد کردن شوماخر دور از انتظار نیست چون با خارج شدن دیمون هیل از مسابقه شوماخر تنها رقیب خودش برای قهرمانی رو از مسابقه خارج کرده و قهرمانی اش قطعی می شده. توی سایت رسمی فرمول یک هم توی صفحه ی مایکل شوماخر به این مسابقه اشاره شده و نوشته که به عقیده ی بعضی شوماخر عمداً با دیمون هیل برخورد کرده : in 1994, was somewhat tainted in that Benetton was suspected of technical irregularities and in their championship showdown race in Adelaide Schumacher collided (deliberately, some thought) with the car of his closest challenger, the Williams of Damon Hill. رفتارهای غیر اخلاقی به این شکل باز هم از شوماخر سر زده برای مثال در سال 1997 توی مسابقه پایانی فصل سعی میکنه رقیبش Jacques Villeneuve را از پیست خارج کنه که موفق نمیشه و به خاطر این حرکتش مقام دومیش در قهرمانی رانندگان ازش گرفته میشه: The Schumacher-Ferrari combination began promisingly with three wins in 1996 and five more in 1997, though that season ended in humiliation when in the final race, at Jerez in Spain, Schumacher tried unsuccessfully to ram the Williams of his title rival Jacques Villeneuve off the road. As punishment for his misdemeanour Schumacher's points and his second place in the championship were stricken from the record books نتیجه گیری اخلاقی اینه که تو این مسابقات اگه خباثتی وجود داشته خباثت آلمانی شوماخر بوده نه دیمون هیل ! در کل شوماخر با وجود استعداد و مهارت فوق العاده ای که داشته خالی از خطا هم نبوده و درست نیست که به خاطر علاقه ای که بهش داریم اشتباهاتش رو مخفی کنیم یا بندازیم گردن دیگران ! منابع : http://www.formula1.com/teams_and_drivers/hall_of_fame/7/ http://www.formula1.com/results/driver/1997/
    • درسته تصادف به سود شوماخر بود ولی هنوز کارشناسان رو این قضیه بعد سالها بحث دارن ، البته اینو هم قبول دارم که شوماخر بد رو اعصاب هیل بود.(من فیلم کامل رو دیدم این کلیپ بخشی از اون مسابقه است)نظر من هم به هیچ عنوان سیاسی نبود تکرار میکنم یه جور حس درونیه که نا خود اگاه بروز میکنه و بیشتر میهن دوستیه و اصلا ربطی به سیاست نداره.به هر صورت سوختی که انگلیس ها باهاش اتوموبیل هاشون رو روشن کردن از روی نعش میلیون ها جنازه مردم بیگناه ملل مختلف رد شد تا به جزیره برسه که یکی از اون ها هم وطن های من بودن.
      • من قصد تبرئه یا نادیده گرفتن جنایت های کشور هایی مثل انگلیس رو ندارم و تنها حرفم اینه که این مسائل ربطی به ورزش و اتومبیلرانی و موضوع سایت ندارند و باید در جای خودشون مطرح و بررسی بشن. این که می فرمایید "یه حس درونیه که ناخودآگاه بروز میکنه" به نظرم توجیه قابل قبولی نیست. هیچ ملتی به طور درونی از هیچ ملت دیگه ای نفرت نداره و اینها نظرات و تفکراتیه که با توجه به عوامل محیطی و ... شکل میگیره. حتی اگه این حس شما درونی هم باشه شما باید کنترلش کنید و اجازه ندید که در هرجایی خودشو بروز بده و اگر نتونید اخساساتتون رو کنترل کنید این ضعف شما رو نشون میده.
      • من به این ضعف افتخار میکنم. من نمیتونم احساساتی که از عوامل محیطی به من وارد میشه رو نادیده بگیرم،به هر حال من از شما و همه دوستانی که ناراحت شدن عذرخواهی کردم و گفتم که این یک مساله شخصی و احساسی هست.شاید من شعاری نوشتم.به هر حال انگلیس ها زرنگ تر از من هستند و تو رسانه هاشون خیلی راحت از خجالت ما در میان بدون اینکه کسی بهشون گیر بده و بعد از این همه رنج باز ما رو به بدترین شکل ممکن تحقیر میکنن بدون اینکه بفهمیم.این میشه تفاوت یک رسانه حرفه ای و یک رسانه اماتور مثل ما . به دلیل اماتور بودنم در نگارش از همه مخاطبین وبسایت وننو عذرخواهی میکنم.
    • تعریف شما نظر لطف شماست. این جمله هم نوشته شخص من بود و ربطی به سایت نداشت. به نظر من نژاد پرستی نبود یه جور نفرته که تو وجود بیشتر مردم دنیا نهادینه شده.انگلیس ها به دلیل ظلمی که به اکثر مردم دنیا کردن معمولا با این لقب خطاب میشن.نمونه های زیادی داره که افراد مشهود دنیا تو اضهار نظر هاشون اینگونه و حتی بدتر از این انگلیس ها رو خطاب کردن.منم به عنوان یک ایرانی همیشه اونقدر کینه این ملت به دلم هست که نا خوداگاه مجبور میشم انگلیس ها رو اینجور خطاب کنم. به هر حال اگر باعث رنجیدن خاطر دوستان شدم عذر میخوام و باز میگم این یک احساس نا خوداگاه و شخصی است که وقتی اسم انگلیس ها میاد فوران میکنه.
    • دوست عزیز منبع سایت ما سایتای داخلی یا سایت های حوزه اتوموبیل رانی داخلی نیست.ما هر روز میرور دیلی میل و امثال این خبرگزاری ها رو چک میکنیم.این خبر هم از میرور بوده.شومی خیلی وقته روند هوشیاریش شروع شده فقط کسی از وضعیت حالش خبر نداره اینم بخاطره همسرشه که چنین درخواستی داشته.