دوج چلنجر SRT هلکت 2015

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

دوج چلنجر SRT هلکت قدرتمندترین چلنجر در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی شد.یک خودروی درشت جثه و تنومند با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شده و چهره ای گیرا که آوازه اش براندام شلبی GT500 خواهد انداخت. چلنجر هلکت اولین محصول مشترک دو برند دوج و SRT پس از یک پارچه شدنشان است که هنوز نیامده یک پله بالاتر از دوج چلنجر HEMI392 ایستاده است.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

طراحان و مهندسان دوج و SRT برای تجزیه و تحلیل آیتم های آیرودینامیکی هلکت نسبت به نسل پیشین دوج چلنجر SRT ، ۳۵ درصد زمان بیشتری را در تونل های باد گروه کرایسلر صرف نمود و در این زمان بهبودها و اصلاحات لازم را برای تقویت قابلیت های کار کردی طراحی خارجی این خودرو اعمال کرده اند که نتیجه آن خلق یک چلنجر مهندسی مجدد شده با ویژگی های برجسته آیرودینامیکی است تا نهایت لذت رانندگی را در جاده و پیست مسابقه به راننده منتقل کند.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

در نمای روبرو، طراحی دوباره پیشانی خودرو و جلو پنجره ای با شکاف های عمودی چهره ای امروزی از نسل ۱۹۷۱ چلنجر تداعی می کند. برای کاپوت آلومنیومی تقویت شده یک دریچه ورودی هوا تعبیه شده است که با اولین نگاه نسل نخستین وایپر کوپه سال ۱۹۹۶ از ذهن میگذرد.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

داخل کابین هلکت به طور کلی با اغلب چلنجرها تفاوت عمده ای ندارد، با این حال جزئیات قابل توجهی وجود دارند که نسخه سوپرشارژ شده را از بقیه متمایز کرده اند. فرمان پایین تخت که به نشان SRT مزین شده و نشانگرهای منحصر به فردی که با قابلیت های گرافیکی و نورپردزای قرمز تیره خودنمایی می کنند.

حتما کلیک کنید  فناوری جدید در دریچه هوای کاپوت شورولت سیلورادو HD

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

خاص بودن طراحی داخلی هلکت با پوشش های آلومینیومی و کوک های درشت رویه چرمی داشبورد بیشتر به چشم می آید. مشتریانی که هلکت را همراه با جعبه دنده هشت سرعته TorqueFlite سفارش دهند پشت رول فرمان خود یک شیفت T شکل خواهند داشت که لذت تعویض دنده با آن را به رانندگی بی دردسر با گیربکس اتوماتیک ترجیح خواهند داد.

  • Dodge Challenger SRT Hellcat (13)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (14)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (15)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (6)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (8)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (9)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (10)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (11)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (12)

چلنجر SRT در نمونه ۲۰۱۵ یا هلکت با یک موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ شده HEMI عرضه می شود که بیش از ۶۰۰ اسب بخار توان تولیدی آن بوده که در واقع قدرتمندترین پیشرانه تاریخ گروه خودروسازی کرایسلر به حساب می آید. V8 جدید را می توان با یک گیربکس دستی ۶ سرعته و یا جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک TorqueFlite همراه کرد که برای اولین بار در خط تولید دوج چلنجر SRT مشاهده می شود.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

موتور HEMI هلکت اولین مشارکت دوج SRT در ادغام تکنولوژی V8 سوپرشارژ شده به شمار می آید که تجربه هر دو را به بهترین شکل ممکن به فعلیت بدل نموده است. در برش عرضی موتور میل لنگ فورج شده ای مشاهده خواهید کرد که با سطوح تقویت شده با القاء فشار احتراقی برابر ۱۱۰ بار یا به عبارتی پنج برابر فشار وارد شده بر سدان های خانوادگی را تحمل می کند. از این گذشته از تست دور موتور با ۱۳۰۰rpm جان سالم به در برده است.

  • Dodge Challenger SRT Hellcat (2)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (3)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (4)

پیستون های آلیاژی فورج شده پس از اندازه گیری های دقیق تله متری به میله پییستون های تقویت شده متصل شده و به رینگ های مقاوم به فشار و پین های الماسه مجهز شده اند. موتور HEMI جدید سرسیلندر آلومینیومی ساخته شده از آلیاژ گرمادیده ای دارد که حرارت موتور را به شکلی ایده آل انتقال می دهد. علاوه بر این می توان موتور HEMI نصب شده بر هلکت را به یک کیت تقویت توان مجهز نمود و توان خروجی را ۱۵ اسب بخار افزایش داد.

حتما کلیک کنید  دوج چلنجر 2015 در راه نیویورک 2014 (به همراه معرفی رسمی این خودرو)

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

در نمای خارجی هلکت شاهد همان کاپوت دوج چلنجر SRT اما با موتور هلکت با دریچه های دوقلوی فشرده کننده هوا، گرمای موتور را به خوبی انتقال داده و از ایجاد جریان گردابی جلوگیری می کند. شاخص برجسسته دیگری که در طراحی آیرودینامیکی هلکت به چشم می خورد وجود پره های هدایت کننده هوا در طرفین سپر جلو است که جریان را به سمت موتور منتقل میکنند.

چراغ جلوهای پروژکتوری با طراحی جدید نورپردازی کامل و گسترده ای از فضای روبرو انجام داده و با ابروی درهم کشیده نمای پرخاشگرانه ای به خودرو داده اند. مه شکن های پروژکتوری برخلاف دوج SRT به سمت منتهی الیه عرض بدنه کشیده شده اند تا علاوه بر روشن کردن مسیر پهنای خودرو را نیز بهتر نشان دهند.

  • Dodge Challenger SRT Hellcat (5)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (16)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (18)
  • Dodge Challenger SRT Hellcat (22)

در نمای پهلو نسبت های عضلانی بدنه و به خصوص یک چهارم انتهایی ان چهره نماد گونه ای به خودرو بخشیده و با وجود خطوط میانی که در جلو و عقب خودرو به هم پیوند خورده اند سطح صیقلی بدنه بیشتر به چشم می آید. آنچه که هلکت را از دیگر چلنجر SRT ها سوا می کند لوگوهای سوپرشارژ نصب شده بر روی گلگیر است. درزگیرهای مشکی رنگ که در تونل های باد اثربخشی خود را بر آیرودینامیک بدنه اثبات کرده اند هیبت عضلانی این کوپه را نیز برجسته تر نشان می دهند.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

نمای عقب دوج چلنجر SRT با چراغ های دو تیکه یادآور مدل ۱۹۷۱ است. نیم لبه انتهای بدنه با طراحی جدید خود هیبت هلکت را به زمین می چسباند و اسپویلر عقب نیز جریان خروجی از کف را به خوبی در جهت تعادل خودرو هدایت می کند.

درست مثل سایر چلنجر SRT ها، صندلی های هلکت نیز به تهویه و گرمکن مجهز شده که با رویه دوزی چرمی در قسمت پهلوها بالشتک های ارگونومیک زیبایی برای آنها تعبیه شده است. انتخاب تودوزی چرمی به رنگ مشکی یا قرمز قهوه ای به عنوان جزئی از بسته امکانات سفارشی خودرو در نظر گرفته شده است.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

هلکت بطور استاندارد از سیستم تعلیق اسپرتی SRT استفاده می کند با این تفاوت که برای نمایش توان خارق العاده خودرو رینگ های آلیاژی ۲۰ اینچی ساخته شده از آلومینیوم سبک فورج شده و بسیار مقاوم به خدمت گرفته شده اند. رینگ ها با هفت پره بسیار زیبا به رنگ مشکی مات در میان لاستیک های چهار فصل پیرلی PZeroNero محصور شده اند.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

ترمزها توسط روتورهای ۱۵ اینچی برمبو و به واسطه کالیپرهای ۶ پیستونه در هر چهار گوشه هلکت نیرویی را به چهار گوشه خودرو وارد می کنند که در هیچ نسلی از SRT معادلش ثبت نشده بود. ترمز ها به سیستم های ضدقفل ، ESC و کنترل کشش مجهزند که به طور ویژه برای هلکت بهینه شده اند.

دوج چلنجر SRT هلکت 2015

468×60 content ad

درباره نویسنده

@veneno_ir کانال رسمی وب سایت وننو در اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...