والنتینو بالبونی راننده تست لامبورگینی

والنتینو بالبونی راننده تست لامبورگینی

با عرض سلام و خسته نباشید به کاربران محترم وب سایت وننو

امروز در گروه واتس آپ وننو ، بچه ها اسم والنتینو بالبونی آوردند و تصمیم گرفتم که یادی از این راننده حرفه ای کمپانی لامبورگینی بکنیم…

والنتینو بالبونی

این جبر زمان است که در روز مسابقات بزرگ، اسامی روی برگ های تاریخ ثبت می شود و همگان دنیای پرهیاهوی اتومبیلرانی را با نوابغی چون جک استوارت ، آیرتون سنا ، دیمون هیل ، سراسترلینگ ماوس و.. می شناسند اما در کنار این ها مردانی هستند که با مرگ دست و پنجه نرم میکنند و پیش از عرضه سوپراسپرت ها به بازار پشت فرمان آنها نشسته تا قابلیت های خودرو را به چالش بکشند. یکی از این افراد هیرومو ناروس راننده آزمایش کمپانی تویوتا بود که حین آزمایش لکسوس LFA در جاده های آلمان به کام مرگ کشیده شد. آن سوتر و در اروپا ، والنتینو بالبونی قریب به ۴۰ سال است که نامش با لامبورگینی پیوند خورده است.

والنتینو بالبونی

والنتینو بالبونی چگونه به استخدام کمپانی لامبورکینی درآمد؟

۱۹ ساله بودم و در حال طی کردن مسیر بین مدرسه تا سنت آگاتا . این مسیر را هر روز میرفتم و از جلوی کمپانی لامبورگینی رد میشدم. تا اینکه روزی یکی از کارگران که در حال پیاده کردن اتاق ۵ دستگاه میورا اثر برتونه بودند از من کمک خواست. در حال کمک کردن بودم که یکی از ماموران حفاظت سرم داد زد که پسر اینجا چه می کنی؟ در پاسخ گفتم یکی از کارگران از من کمک خواست، او گفت اگر می خواهی اینجا کار کنی چرا فرم استخدام را پر نمی کنی؟! این کار را انجام دادن و چند هفته بعد یعنی ۲۱ آوریل ۱۹۶۸ به عنوان شاگرد مکانیک بخش سرویس خودروهایی مثل میورا ، GT 400 ، اسپادا ، Islero و Jarama شروع به کار کرده و حتی طبقات و ابزار و آچارها را هم تمیز می کردم.

من عاشق رانندگی با لامبورگینی بودم تا اینکه ۵ سپتامبر ۱۹۷۳ به عنوان دستیار راننده معروف مسابقه باب والاس مورد آموزش قرار گرفتم. اولین خودرو میورا SV بود،این خودروی مورد علاقه ام بود و شما هیچ وقت عشق اولتان را فراموش نمیکنید.

پس از آموزش های اولیه راندن ، کم کم شروع به آزمایش خودروها برای خریداران می کردم. کار واقعا لذت بخشی بود که بتوانی تمام و کمال توانایی های خودرو را به مشتری نشان دهی تا اینکه یک بار در ماه می ۱۹۷۸ و دو روز قبل از سالگرد تولدم در حال آزمایش کانتاش با سرعت زیاد بودم که یک کامیون جلویم پیچید. سعی در کنترل خودرو کردم و اتومبیل چندین بار دور خودش چرخید و سپس واژگون شد. با وجود درهای قیچی شکل ، امکان باز کردن آنها نیود و با سختی تمام از پنجره خودرو بیرون آمدم ولی خوشبختانه هیج کس آسیب ندید.

والنتیو در مورد آزمایش رانندگی و اینکه نظرات وی چقدر در بهبود و تقویت راندمان خودروها تاثیر گذاشته می گوید: راننده آزمایشی یعنی ایجاد ارتباط اتصال بین مدیریت گسترش محصول و تولید. من مدت ها مشاور بخش R&D کمپانی بودم و عکس العمل ها و شرایط در حین آزمایش را به تیم مهندسی انتقال می دادم. حتی در پروژه دیابلو ارتباط نزدیکی با تیم ساخت داشتم و پس از آزمایش در خصوص سیستم چهار چرخ متحرک مسائلی را گفتم ولی آنها اصلا زیر بار برخی موارد نرفتند.

توضیحات والنتینو درباره ی نحوه پارک کنتاش یا دیابلو که شیشه عقب ندارند:

اول پشت فرمان و داخل صندلی می نشینید. سپس پای راست، حالا کمی خود را عقب کشیده تا در قالب صندلی جا بیفتید و سپس پای چپ و دقیقا داخل صندلی کنتاش جا می افتد. حالا یک دست روی فرمان پای راست روی ترمز ، با دست چپ سقف گرفته ، نصف بدن را بیرون می آورید و روی لبه ورودی در می نشینید.

حتما کلیک کنید  بی ام و M4 کانورتیبل با گیربکس دستی

والنتینو بالبونی

کمپانی لامبورگینی به پاس زحمات ۴۰ ساله والنتینو بالبونی مدلی از گالاردو LP 550-2 با برچسب اسم او و با تعداد محدود ۲۵۰ دستگاه تولید کرده است. همچنین او کتابی با نام The Best Job In The Word که شامل تمامی خاطرات وی  می باشد منتشر شده است.

  • Valentino Balboni (23)
  • Valentino Balboni (22)
  • Valentino Balboni (21)
  • Valentino Balboni (19)
  • Valentino Balboni (18)
  • Valentino Balboni (16)
  • Valentino Balboni (14)
  • Valentino Balboni (13)
  • Valentino Balboni (12)
  • Valentino Balboni (11)
  • Valentino Balboni (10)
  • Valentino Balboni (9)
  • Valentino Balboni (8)
  • Valentino Balboni (7)

متن گرفته شده از شماره ۳۴۳ مجله ماشین همراه با تغییراتی در متن…

468×60 content ad

درباره نویسنده

@veneno_ir کانال رسمی وب سایت وننو در اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...