بررسی تخصصی فراری کالیفرنیا T مدل 2016

بررسی تخصصی فراری کالیفرنیا T مدل 2016

فراری کالیفرنیا Tفراری کالیفرنیا T جانشین فراری کالیفرنیا ۲۰۰۹ است . نام آن اشاره ای به مدلهای فراری کالیفرنیا افسانه ای در سالهای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ دارد . این خودرو نه تنها در کالیفرنیا بلکه در اروپا و آسیا نیز به فروش میرسد . در زیر کاپوت جلو یک موتور دو توربوی v-8 3.8 لیتری قرار گرفته است که قلب کالیفرنیا تی جدید است .

حرف T در کالیفرنیا T به معنای توربوست . این ویژگی باعث ایجاد سطح گشتاروهای مختلف در دنده های متفاوت می شود. تکنولوژی پیشرفته ای که گشتاور بیشتر و طولانی تری را فراهم میکند، حس مداوم شتاب را ایجاد خواهد کرد. تنظیمات جدید همچنین ، کندی و تاخیر توربو را به طور کامل حذف کرده است . موتور توربو شارژ V8 فراری کالیفرنیا T قدرت ۵۶۰ اسب بخار و تا ۷۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موضوع به کالیفرنیا تی اجازه میدهد تا ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در عرض ۳٫۶ ثانیه شتاب گیرد و سرعتی بالای ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت داشته باشد .

فراری کالیفرنیا T

در مقایسه با مدلهای قبلی ، این مدل ۰٫۲ ثانیه سریعتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و بیشتر از ۲٫۵ ثانیه سریعتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است . سرعت بالا و وزن ، تقریبا با سایر مدلها یکسان باقی مانده است .اما با توجه به افزایش قدرت ، نسبت قدرت به وزن از ۳٫۳ کیلوگرم بر اسب بخار به ۲٫۹ کیلوگرم بر اسب بخار در زمان مصرف سوخت یکسان بهبود یافته است.

علاوه بر موتور ، عناصر بسیاری وجود دارد که این خودرو را از سایر مدلهای قبلی جدا و بارزتر میکند. یکی از این عناصر طراحی جدید است . جلوی خودروی الهام گرفته از F12 ورودی هوای بیشتری برای ترمز و اینتر کولر فراهم میکند و دو ورودی هوای جدید بر روی کاپوت قرار گرفته است . خطوط امتدادی کناری که از تستا روزا ۲۵۰ (Testa Rossa) الهام گرفته ، دست نخورده باقی مانده است .

ویژگی عقب خودرو شامل اگزوزی است که به صورت افقی قرار گرفته است . این اگزوز در مدلهای قبلی به صورت عمودی روی ماشین قرار گرفته بود. همچنین دیفیوزر این خودرو بسیار شبیه خودروی ۵۹۹ GTO است . چراغهای عقب خودرو کمی بزرگتر بوده و به عقب خودرو موضع غالبی می بخشد. این خودرو برای کارهای روزمره بیشتر از سایر فراری های دیگراستفاده می شود. بنابراین افزایش سطح عملی و کارا بودن این فراری بسیار مهم بود. عقب خودرو ، صندوق گسترده تر و پایین تری داشته و فضای کافی برای دو چمدان ساک دستی استاندارد را داراست .

  • Ferrari California T 2016 (1)
  • Ferrari California T 2016 (2)
  • Ferrari California T 2016 (3)
  • Ferrari California T 2016 (5)
  • Ferrari California T 2016 (6)
  • Ferrari California T 2016 (7)
  • Ferrari California T 2016 (16)
  • Ferrari California T 2016 (17)
  • Ferrari California T 2016 (18)
  • Ferrari California T 2016 (19)
  • Ferrari California T 2016 (21)
  • Ferrari California T 2016 (22)
حتما کلیک کنید  دانلود فیلم Ferrari 2003

علاوه بر دیسکهای سرامیکی ، لنت ترمز کامپوزیتی در این خودرو به کار رفته است که نه تنها قدرت توقف بیشتری را فراهم میکند بلکه عمر ترمز را نیز افزایش میدهد . خوب بعد از تست اصول اولیه ، الان نوبت به تست رانندگی می رسد. به طور کلی فراری تلاش زیادی در ایجاد موتورهای توربو شارژ و تا حد ممکن به عنوان موتورهای v8 تنفس طبیعی با قدرت موتور بالا ،گشتاور بالاتر و بهره وری بیشتر انجام داد.

برای یک خودروی ایتالیایی فضای بسیار زیادی در داخل وجود داشته و طراحی داخلی آن بسیار زیباست . تمامی قطعاتی که در معرض دید قرار دارند با بهترین چرم ها پوشیده شده اند و صندلی ها پشتیبانی و راحتی را برای سرنشینان فراهم میکند. (این یک تجربه ی نادر برای افرادی با قد بیشتر از ۱٫۹۰ است). بخش باریک پایینی در کنسول مرکزی ، ویژگی سوئیچ کلیدی برای گیربکس را دارد . طراحی پایین و باریک این کنسول مرکزی به خودرو احساس خاصی می بخشد و فضای کافی برای پاها را فراهم میکند. در بالای کنسول مرکزی ، کنترل کننده ی هوا قرار گرفته است .این کنترل ها دو ناحیه ای و مستقیم اند . تکه ی مرکزی سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی و دکمه هایی برای دسترسی سریع به تمام ویژگی های کلیدی است .

فراری کالیفرنیای تی ، اولین ماشینی است که از قابلیت Apple CarPlay استفاده میکند و علی رغم کارکرد محدود آن ،در فراری کالیفرنیا تی خوب عمل کرده است ( اپل در حال حاضر از تعداد انگشت شماری برنامه ی کاربردی پشتیبانی میکند). رادیوی دیجیتال (DAB) و جهت یاب نیز در خودروی آزمایشی در دسترس بود . اگرچه ما هوادار و طرفدار صفحات لمسی نیستیم ولی تنها چیزی که مارا آزار میداد این بود که قبل از شروع به استفاده از نقشه ی جهت یاب باید دکمه ی زوم را در ابتدا فشار می دادیم.هنگام انجام تست ، گرمترین روز در آلمان بود که دمای هوا به بالای ۳۰ درجه میرسید . با این حال ، کالیفرنیا تی راحت بود تا اینکه من به طور ناگهانی سقف خودرو را کنار زدم. برای باز و بسته کردن سقف باید خودرو کاملا متوقف شود . این یک عیب در مقایسه با سایر رقیبان است زیرا در سایر خودروها میتوان سقف را در حال رانندگی نیز کنار زد و یا آن را کاملا بست .اگرچه این گزینه در فراری وجود دارد اما به خاطر مسائل امنیتی باز و بسته کردن سقف در هنگام رانندگی در این خودرو غیر فعال شده است .

  • Ferrari California T 2016 (8)
  • Ferrari California T 2016 (9)
  • Ferrari California T 2016 (10)
  • Ferrari California T 2016 (11)
  • Ferrari California T 2016 (12)
  • Ferrari California T 2016 (13)
  • Ferrari California T 2016 (14)
  • Ferrari California T 2016 (15)
  • Ferrari California T 2016 (20)
  • Ferrari California T 2016 (24)
  • Ferrari California T 2016 (32)
  • Ferrari California T 2016 (35)
  • Ferrari California T 2016 (36)
  • Ferrari California T 2016 (37)
  • Ferrari California T 2016 (38)
  • Ferrari California T 2016 (30)
  • Ferrari California T 2016 (31)
حتما کلیک کنید  بهبود جزئی وضعیت شوماخر

در یک پمپ بنزین بزرگراه ،توقفی سریع داشتیم تا سقف را ببندیم و باز کنیم .سقف فلزی این خودرو بسیار ساکت و بی صدا بوده و یک خودروی مطلوب برای رانندگی سریع در بزرگراه به شمار میرود . در سرعتهای بالاتر ، این خودرو بیشتر از سایر خودروهای اسپورت ثابت و بدون لغزش است . کنترل موجود بر روی فرمان ، به خصوص دکمه ی شاخص ، زمان زیادی از من گرفت و حتی روز بعد هم نتوانستم تنظیمات آن را به حالت اولیه برگردانم.

Manettino (همان دکمه معروف روی فرمان فراری ها) سه گزینه دارد : راحت ، اسپورت و ESC Off ( مخف کلمه electronic stability control بوده که همان ESP می باشد اما بعضی از خودروسازها از اسامی مختلفی استفاده میکنند در کل کارکرد این سیستم ها یکی است) . در تمامی این حالتها ، کالیفرنیا تی قبل از هر چیزی باز یک فراری و در مرحله دوم یک خودروی GT است .تغییر حالت به اسپورت ، پاسخ ساسات را بهبوذ بخشیده و رفتار گیربکس را تغییر میدهد. حالت ESC انحرافات کمتری را اجازه میدهد . ABS عملکرد و کارآیی بیشتری داشته و سیستم تعلیقی سخت تر خواهد شد. با استفاده از دکمه ی تعلیق موجود بر روی فرمان ، شما می توانید به حالت تعلیق نرمتر در صورت نیاز نیز تغییر حالت بدهید . در حالت ESC Off پایداری و کنترل کشش خاموش خواهد بود . بعد از عبور از بزرگراه به یک دره ی زیبا در جاده رسیدیم . مانند بزرگراه ، این خودرو در سایر شرایط نیز بسیار پایدار و ثابت عمل میکند. گیر بکس ۷ دنده ی خودکار دو کلاچ بسیار سریع بوده و بسیار خوب برنامه ریزی شده است . علی رغم وجود موتور توربوشارژ v8 باز هم صدای خودرو شبیه صدای سایر فراری هاست. اگرچه این صدا ممکن است به صدای موتورهای با تنفس طبیعی نرسد اما باز صدا به شدت فراری مانند است .تغییر موتور به موتورهای توربو شارژ بسیار بحث برانگیز بود ولی حتی برای فراری اینکار راهی به سمت جلوست .

حتما کلیک کنید  برترین خودروی سال 2014

رقیبان فرای کالیفرنیای تی شامل بنتلی GT v8 ، مرسدس بنز SL و پورشه ۹۱۱ می باشد . در مقایسه با رقیبان ، فراری کالیفرنیای تی ، اسپورتی تر و کمی عجیب و غریب تر از سایر خودروهاست . پورشه ۹۱۱ کمی سریعتر و به خاطر وجود تمام چرخ متحرک ( all-wheel ) در تمامی شرایط هوایی بهتر است . بنتلی راحتی بیشتر و فضای بزرگتری را ارائه میدهد .

  • Ferrari California T 2016 (39)
  • Ferrari California T 2016 (33)
  • Ferrari California T 2016 (29)
  • Ferrari California T 2016 (28)
  • Ferrari California T 2016 (27)
  • Ferrari California T 2016 (26)
  • Ferrari California T 2016 (25)
  • Ferrari California T 2016 (40)

نتیجه : فراری کالیفرنیای تی ، واقعا یک شگفتی واقعی بوده و اصلا خودوریی که من انتظار داشتم نبود. این خودرو به مراتب بیشتر از GT اسپورت تر است و در عین حال میتواند برای تمامی مصارف روزانه نیز کاربرد داشته باشد . من از فضای داخلی لوکس و مخصوص آن لذت بردم . موتورهای v8 جدید گشتاور بیشتری به این خودرو میدهد .تنها چیزی که من دوست نداشتم طراحی کناره ی الهام گرفته از تستا روزا بود…

 

468×60 content ad

درباره نویسنده

ادمین و نویسنده وننو، ای دی تلگرام iMajid

مطالب مرتبط



2 دیدگاه