بی ام و M4 کانورتیبل با گیربکس دستی

بی ام و M4 کانورتیبل با گیربکس دستی

بی ام و M4 کانورتیبلدر حالیکه E92 بی ام و M3 ، به سختی کار میکرد تا شهرت خوبی بدست آورد و جایگاه خود را در تاریخ حک میکرد ، داوران خود بی ام و خودروی سان روف را به عنوان یک برند معرفی کردند. این خودرو با سقف باز شو ،دارای یک پنل سقفی از جنس قیبر کربنی است که نه تنها به معنای وزن اضافی است بلکه این وزن بیشتر باعث بالا رفتن مرکز ثقل نیز شده است . با این تفکر ، کانورتیبل یک فرزند ناخلف از خانواده ی M3/M4 است .

کانورتیبل همواره وزن بیشتری نسبت به کوپه داشته است اما این وزن، بیشتر از ۱۴ درصد نبوده است . این کانورتیبل ۴۰۴۱ پوندی عملکرد بیشتری نسبت به کوپه M4 مجهز از خود نشان میدهد. افزایش وزن ۴۸۵ پوندی هنگام تبدیل شورلت تاهو به کانورتیبل بیشتر از انتظار بوده است اما نقطه ی روشنی در مورد افزایش وزن قسمت بالایی بی ام و M4 وجود دارد و آن هم توزیع بهینه از وزن اضافی است . در حالیکه کوپه ۵۲ درصد از وزن خود را روی چرخهای جلویی حمل میکند ، ۵۲ درصد وزن کانورتیبل بر روی چرخهای میشلین عقبی است .آن مکانیسم قطعا مسئول وزن اضافی است .

بی ام و M4 کانورتیبل

با برداشتن سقف باید سایر قسمتهای باقیمانده را سفت و محکمتر کرد. در مورد M4 ، اینکار باید بیشتر انجام شود . اما حتی یک چهارم تن وزن اضافی نیز نمی تواند از قدرت ۴۲۵ اسب بخار موتور شش سیلندری آن بکاهد. این خودرو همچنان با شتابی در حدود ۱۸۵۰ درو در قیقه حرکت کرده و گشتاور ۴۰۶ پوند-فوتی دارد . با استفاده از یک گیربکس دستی در ۴.۱ ثانیه سرعت به ۶۰ مایل در ساعت میرسد . افزایش وزن این خودرو همانطور که قبلا نیز گفتیم نمی تواند مانع سرعت آن در خطوط مستقیم شود ولی هنگامی که جاده پیچ و خم داشته باشد موضوع کمی فرق میکند. m4 کانورتیبل نشانه هایی از طراحی M را دارست . قسمت جلویی خشن ، شبکه مشبک با لوگوی M و چهار اگزوز ظاهر زیبایی به این خودرو داده است . موتور قرار گرفته در این خودرو یک موتور توربوشارژ دوقلو ی ۲۴ سوپاپ است . قیمت این خودرو از ۷۳ هزار دلار آغاز شده و بسته به سایر آپشنها بر آن افزوده میشود.

468×60 content ad

درباره نویسنده

@veneno_ir کانال رسمی وب سایت وننو در اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...