تجربه رانندگی با لامبورگینی آستریون

تجربه رانندگی با لامبورگینی آستریون

لامبورگینی آستریونیک رانندگی آرام و بی سر وصدا در لامبورگینی هرگز یک چیز نبوده است .اما ما تجربه ی رانندگی با اولین خودروی هیبریدی سانتاگاتا بولونیزه ، موتور الکتریکی با کیفیت آن ،موتورV-10 نصب شده بر روی آن را قرار است تجربه کنیم. به همین منظور به میدان این شهر رفتیم تا در جایی که خودروی لامبورگینی آبی در آن پارک شده است را آزمایش کنیم.این خودرو یکی از خودروهای هیبریدی است که در نمایشگاه اتومیل پاریس در سال گذشته معرفی شد .
توسکا یک آونتادور است که همچون آستریون از موتور پلاگین هیبریدی استفاده میکند .هر دوی این خودرو از یک موتور V-10 به جای استفاده از یک موتور کلاسیک marque استفاده میکنند. دلیل استفاده از این موتور این است که اولا v-10 بسیار کارآمد و جمع وجور تر است که اضافه کردن سه موتور الکتریکی و یک بسته ی باطری ۲۰۰ کیلووات –ساعت را بسیار آسانتر می کند.
مارزیو رگیانی (Maurizio Reggiani) می گوید :

ما مجبور به انتخاب دیفرانسیل جلوی الکتریکی و دیفرانسیل عقبی بنزینی شدیم زیرا در این موقعیت انتخاب بهتری نداشتیم. سومین واحد الکتریکی که شامل یک موتور استارت و یک ژنراتور است ،بین موتور v-10 با قدرت ۶۰۲ اسب بخار و گیربکس ۷ سرعته قرار گرفته است . چیزی که این نوع پیکربندی برای ما دارد ، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیلی و یک حالت هیبریدی است که تمام نیرو را صرف نظر از حالت شارژ با هم ترکیب میکند. بزرگترین مساله ی ناشناخته در حال حاضر، باطری ها وتکامل آنهاست .

لامبورگینی آستریون
کل مجموع وزن چیزی حدود ۴۵۰ پوند است که بسیار بیشتر از سیستمهای تمام چرخ مکانیکی می باشد. به علاوه ،سلولهای انرژی هنوز هم در مواردی همچون عملکرد پایدار ،زمان شارژ ،تخریب ، تعداد چرخه های شارژ،وزن،اندازه و هزینه نیاز به بهبود دارند.چشم پوشی از بخش عمده ی توسکا غیر ممکن است اما شتاب در دنده بسیار موثر است.

حتما کلیک کنید  4 آذر تولد کارل بنز بنیان‌گذار مرسدس بنز

لامبورگینی آستریون
بر خلاف توسکا ،آستریون چیزی بیشتر از یک نام تجاری را نشان داده است . این خودرو یک چشم انداز کلی از آن چیزی است که خط تولید مدل لامبورگینی در آینده خواهد بود.
طراح ارشد، فیلیپو پرینی (Filippo Perini) میگوید :

ما قصد طراحی و ایجاد یک شکلی که بسیار غیر عادی تر از هوراکان (Huracan) یا آونتادور باشد را نداشتیم. با همه ی این موضوعات ، این خودرو مسیر جدیدی برای ماست . در این خودرو چیزی که اهمیت دارد سرعت و شتاب بالا نیست بلکه محیط زیست دوست بودن این خودرو است . داخل آستریون ،رویکردی کاربرد پسند دارد .

پرینی و تیم همکارش از چرمهای عاجی،صفحه سفارشی استفاده کرده اند. کنترلهای اصلی به صورت منطقی مرتب شده و صندلی های راحت آن بیش از حد گرم ونرم نیستند. نمایشگرهای پخش بار ،خروجی شارژ در زمان ،شمارنده ی دور دیجیتال و یا آنالوگ نیز در این خودرو جای داده شده اند. سه دکمه ی انتخاب حالت رانندگی بر روی فرمان قرار گرفته است . این سه دکمه عباتند از Zero (الکتریکی )، Ibrido (هیبریدی ) و Termico ( موتور گاز).
زیر قاب شیشه ای شش وجهی توسط ساختار کربنی فیبری با الگوی y تقویت شده است . اگرچه نمایشگر اصلی in-dash وعده ی طیف الکتریکی ۳۰ مایلی را میدهد ،اما همیشه انرژی الکتریکی کافی برای ساکت کردن چهار لوله اگزوز وجود دارد. سیستم تعلیق ، فرمان ، ترمز به طور نزدیکی با هوراکان و آونتادور مرتبط است. جای تعجب نیست که فرمان تا حدودی توسط چرخهای فوق العاده گسترده ی ۲۰ اینچی جلویی و ۲۱ اینچی عقبی دچار مشکل شده است . کیفیت سواری در این خودرو مشروطی است و پاسخ سوپاپ آهسته پیشنهاد میکند که ای بوست (e-boost) در این نقطه تنها یک ببر کاغذی است .

حتما کلیک کنید  آونتادور منصوری در خیابان های موناکو

لامبورگینی آستریون
آمار و ارقام گازهای گلخانه ای نشر شده از آستریون نشان روشنی از اهداف این پروژه است . یک هدف اصلی تولید خودرویی است که بتواند در محدوده ی ۳۰ مایلی نشر صفری داشته باشد . ادعایی که لامبورگینی معتقد است به زودی بازارهایی همچون چین و آمریکا را قرار میگیرد.

لامبورگینی آستریون
اما والدین آلمانی لامبورگینی یعنی آئودی از خرج سرمایه های خود برای ایجاد یک پروژه ی جدید بی میل بوده اند .لامبورگینی برای این خودروی جدید خود از فناوری پلاگین هیبریدی استفاده کرده است . با توجه به این فناوری ، این خودرو میتواند به صورت چابکی در رانندگی های داخل شهر تنها از انرژی الکتریکی استفاده کند و لذت یک رانندگی خوب را به راننده القا کند . استایل خالص و مدرنی که برای داخل این خودرو انتخاب شده است نشان دهنده ی کاراکتر بیرونی آن است . دو صندلی بالاتر از صندلی های موجود در لامبورگینی سوپر اسپورت قرار گرفته و برای رانندگی روزانه بسیار راحت است …

  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-above-front-three-quarter-01
  • lamborghini-aventador-rear-three-quarter-in-motion
  • lamborghini-group-06
  • lamborghini-group-04
  • lamborghini-group-03
  • lamborghini-group-02
  • lamborghini-group-01
  • lamborghini-aventador-side-profile-in-motion-01
  • lamborghini-aventador-georg-kacher-driving-05
  • lamborghini-aventador-georg-kacher-driving-04
  • lamborghini-aventador-georg-kacher-driving-03
  • lamborghini-aventador-georg-kacher-driving-02
  • lamborghini-aventador-georg-kacher-driving-01
  • lamborghini-aventador-center-stack
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-vent-detail
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-top-view
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-tail-light
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-steering
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-side-profile-in-motion-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-side-profile-in-motion-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-seat-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-view-in-motion-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-view-in-motion-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-three-quarter-in-motion-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-three-quarter-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-three-quarter-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-three-quarter-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-rear-three-quarter-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-radio-display
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-instrument-cluster-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-instrument-cluster-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-instrument-cluster
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-headlight-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-headlight-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-georg-kacher-driving-06
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-georg-kacher-driving-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-georg-kacher-driving-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-georg-kacher-driving-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-view-in-motion-05
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-view-in-motion-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-view-in-motion-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-view-in-motion-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-in-motion-05
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-in-motion-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-in-motion-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-in-motion-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-in-motion-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-07
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-06
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-three-quarter-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-end-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-front-end-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-exhaust
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-engine-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-engine-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-door-trim-panel
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-center-stack
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-cabin-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-badge-05
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-badge-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-badge-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-badge-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-badge-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-06
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-04
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-02
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-01
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-georg-kacher-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-above-side-profile
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-above-front-three-quarter-03
  • lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-above-front-three-quarter-02
468×60 content ad

درباره نویسنده

ادمین و نویسنده وننو، ای دی تلگرام iMajid

مطالب مرتبط



3 دیدگاه