سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ هوندا چگونه کار میکند؟

سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ هوندا چگونه کار میکند؟

زوال تدریجی نشان های تجاری به محیط آسیبی نمیرساند اما بازاریابان به این نکته اشاره کرده اند که واژه نگاری برخی از برندها مربوط به لیبل اصلی آنها است. کلینیکس(Kleenex)، زیراکس (Xerox) و زامبونی (Zamboni) همه دچار تغییر و تحول شده اند . VTEC شرکت هوندا یا زمابندی متغیر سوپاپها و کنترل الکترونیکی لیفت نیز بر روی لبه ی تعویض نام حرکت میکند.

سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ

هنگامی که هوندا کا ر با VTEC را در اوایل سال ۱۹۸۰ آغاز کرد ، یک انقلابی در تولید احتراق داخلی ایجاد کرد که در زمان اندکی به همه ی برندها گسترش پیدا کرد . ساده ترین نمونه ی موجود از سیستم زمانبندی متغیر از مکانیسمی استفاده میکند که رابطه ی بین میل لنگ و میل بادامک ها را تغییر میدهد . VTEC به عبارت دیگر به صورت پلکانی عمل میکند. سیستم VTEC بین دو پروفایل مجزا رفت و آمد میکند تا سه متغیر یعنی زمان بندی سوپاپ ها ، دوره و لیفت را تغییر دهد .با شروع یک فرسایش علامت تجاری کنترل شده ، هوندا VTEC را به سیستم های جداگانه که شامل ترکیبات مختلف از فناوری های اصلی است ارتقا داده است .

VTEC :

VTEC یک سیستم الکترونیکی و مکانیکی در برخی از موتورهای هونداست که به موتور اجازه میدهد به طور موثر میل سوپاپ های متعددی داشته باشد . وقتی موتور وارد دورهای مختلفی می شود ،کامپیوتر موتور می تواند لوبهای جایگزین دیگری در میل سوپاپ را فعال کرده و زمانبندی میل را تغییر دهد . در این حالت موتور ،بهترین قابلیت از سرعت کم و سرعت بالا ی میل سوپاپ ها در موتور یکسان را بدست می آورد .

حتما کلیک کنید  هوندا Civic Type R 2017 در نمایشگاه پاریس نمایان شد

A : جریان روغن ، B : پین ، C و D : قفل کن سوپاپ که C برای دورهای پایین موتور و D برای دورهای بالای موتور است.

سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ
VTC :

کنترل زمانبندی متغیر (VTC) عمومی ترین فرم زمانبندی سوپاپ متغیر موجود در بازار است . فورد ۱ لیتری و فراری از میل سوپاپ یکسانی استفاده میکند . این دستگاهها از فشار روغن و یا یک موتور الکتریکی برای پیشبرد زمانبندی میل استفاده میکنند .

A : محل روغن B : تایم میل سوپاپ ها ، با تنظیم فشار روغن تایم میل سوپاپ ها انجام میشه

سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ
Valve Idling :

Valve Idling نیمی از در یچه های ورودی را کنترل میکند. در دور پایین ، تنها یکی از دریچه های ورودی برای چرخش در سیلندر ها وبرای بهره وری بهتر احتراق کار میکند. وقتی بار و دور افزایش یافت ، سوپاپ (شیر) دوم از طریق فشار روغن در مقابل پین به کار گرفته می شود .

A : سوپاپ دوم ، B : روغن ، C : پین

سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ
VCM :

مدیریت سیلندر متغیر (VCM) زمانی که گشتاور ماکزیموم نیاز نباشد برخی از سیلندرهای موتور را غیر فعال میکند . VCM ، اسبک سیلندر را توسط رها کردن پین جدا میکند . بنابراین اسبک ، دریچه ها را باز نمی کند.

A : پین ، B : اسبک

سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ
VTEC نهایی :

مهندسان مدت زمان زیادی است که در مورد حذف کلی میل بادامک ها رویا پردازی می کردند . دریچه های کنترل شده برقی به صورت تئوری می تواند تنوع بی نهایتی بدون محدودیتهای مکانیکی داشته باشد . یک موتور بدون میل می تواند چرخه ی اتکینسون را به راحتی اجرا کرده و همپوشانی سوپاپ کمتری نیز داشته باشد . اما هزینه ،قابل اعتماد بودن ، صدا و سایر نگرانی ها از قرار گیری این مفهوم در چرخه ی تولید جلوگیری کرده است .

حتما کلیک کنید  5 خودروی کانسپت موفق که باید تولید شوند
468×60 content ad

درباره نویسنده

ادمین و نویسنده وننو، ای دی تلگرام iMajid

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...