دستگاه تست سیستم تعلیق Dynamic K and C

دستگاه تست سیستم تعلیق Dynamic K and C

مهندسان همواره بدنبال اطلاعات کاملی در رابطه با سیستم تعلیق ،شامل اطلاعاتی پیرامون نیرو ها و کارایی دینامیکی خودرو، بوده اند تا با دقت ، کارکرد سیستم تعلیق در رابطه با فرمان پذیری را اندازه گیری و مقایسه کنند. از گذشته ، بدست آوردن اطلاعاتی راجع به کارایی سیستم تعلیق که به کنترل محل قرارگیری چرخ ها وابسته است یکی از جنبه های بسیار سخت طراحی سیستم تعلیق بوده است.

سیستم تعلیق

بر این امر مهم به شیوه های مختلف با ساخت و توسعه اولین دستگاه به نام MTS Kinematic and Compliances در اواسط دهه نود میلادی، غلبه شد.

kinematic به معنای بررسی ویژگی های حرکت بدون در نظر گرفتن عامل بوجود آورنده آن مانند گشتاور و نیرو – compliance به معنای سازگاری میان آزمون و نتایج واقعی می باشد.

حال دستگاه MTS به دستگاه Dynamic K&C پیشرفت کرده است . معیارهای سنجش Kinematic و Compliance تغییر مکان اعمالی یا نیروهای ورودی را به صورت درجا به سیستم تعلیق وارد کرده و تغییر مکان بوجود آمده در مرکز چرخ را اندازه گیری می کنند . تست های Kinematic تغییرات رفتار و حالت چرخ که به سبب تغییر مکانهای آن اتفاق می افتد مانند غلتش و ارتفاع رانندگی را در جایی که نیرو های افقی صفر هستند اندازه می گیرند . تست های Compliance تغییرات رفتار چرخ که به سبب اعمال نیرو های افقی اتفاق می افتند را اندازه می گیرند.

  • 329_01(2)
  • Full-Car_Road_Simulator3
  • Full-Car_Road_Simulator1

با اعمال تست های اندازه گیری انحراف انطباق و سینماتیک ، طراحان سیستم تعلیق و متخصصان علم دینامیک خودرو ها می توانند با اعمال یک سری تغییرات طراحی به هدف های برجسته و مطلوب و پارامترهای مهمی در سیستم تعلیق وسایل نقلیه دست یابند . سیستم MTS Dynamic K&C خصوصیات انحراف انطباق و سینماتیک (Kinematic and Compliances deflection) سیستم تعلیق اتومبیل را به هر دو صورت استاتیکی و دینامیکی بررسی می کند. اطلاعات بدست آمده از این طریق برای راه اندازی ، ارتقاء و مقایسه فنربندی خودرو استفاده می شود تا خصوصیات و ویژگی های فرمان پذیری خودرو مشخص شود . این سیستم تست های انحراف انطباق و رفتارهای استاتیکی سینماتیکی خودرو را به خوبی یک دستگاه شخصی ثابت انجام می دهد. سیستم MTS می تواند که حالات و نیروهای مختلف حرکتی را در شش جهت مختصات یا با شش درجه آزادی به هر یک از چرخ های خودروی در حال تست انتقال دهد و همزمان نتایج حاصل از تغییر مکان چرخ ها را به صورت دقیق و صریح اندازه گیری کند.

  • tms_kc_test_01_edit
  • maxresdefault
  • front-3-fourths-e1351136887146 (1)
حتما کلیک کنید  تقویم مسابقات رالی WRC 2014

دستگاه مورد نظر تست های دینامیکی سیستم تعلیق را با حرکت بالشتک هایی که تایر روی آنها قرار گرفته با فرکانس نهایتا ٣۵ هرتز به صورت ترکیب های مختلفی از بارگذاری ممتد و ضربه ای انجام می دهد. برای تست های دینامیکی بدنه خودرو میتواند آزاد ،نگه داشته شده با قید و یا با یک سیستم cg دلخواه مهار شده باشد . دستگاه MTS به شما این امکان را می دهد که کارایی سیستم تعلیق را در شرایط جاده ای شبیه سازی شده و نیروهای مختلف وارد به بدنه بسنجید . دستگاه MTS Dynamic K&C دارای یک سیستم کنترلی انعطاف پذیر بوده که نمایش رفتارهای ثبت شده در آزمایش های گذشته چرخ و همچنین شکل موج های ترکیبی (برای باد و هوا) به سان قرار گرفتن در یک شرایط جاده ای ایده آل را فراهم می کند.

سیستم تعلیق

تجهیزات نرم افزاری با امکان ارزیابی و سنجش خصوصیات زیر فراهم شده است :

۱- تجزیه و از بین بردن مانورهای گذرا
۲- پاسخ فرکانس
٣- انحراف دینامیکی
۴- انحراف استاتیکی
۵- خصوصیات اینرسی

انعطاف پذیری بالای سیستم به شما امکان را می دهد تا برای ترتیب اعمال هرکدام از مراحل ، فرمت های خروجی گزارش اطلاعات و روابط کاربری ، با یک زبان برنامه ای سطح بالا و با کیفیت ، برنامه ریزی کنید.

  • DSCN2625_edit
  • ctrp_0810_01_z+stock_car_dynamics+test_rig

دستگاه مورد بحث ساخته شرکت MTS می باشد.از جمله دیگر شرکت های فعال در این زمینه Morse Measurements و ABDynamic می باشند.

منبع : Dynamic Kinematic and Compliance Testing

468×60 content ad

درباره نویسنده

مهدی نیک سرشت ، کارشناس مکانیک - طراحی جامدات ، مترجم و نویسنده وب سایت وننو

مطالب مرتبط



یک دیدگاه