مسابقه 6 ساعته نوربرگ رینگ

مسابقه 6 ساعته نوربرگ رینگ

پیروزی دوباره برای پورش و دو سکو برای آئودی

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-20

پورش با وجود سرعت باور نکردنی از طرف آئودی توانست در   FIA WEC ادامه پیشتازی خود در جدول قهرمانان برنده مسابقه 6ساعته نوربرگ رینگ شود.

ماشین شماره 2 پورش 919 هیبرید رهبری مسابقه را از ماشین خواهرش شماره 1 ربود ولی بر اثر تصادف در دقایق اخر از رسیدن به مقام اولی باز ماند.

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-14

مارک لیب با ماشین شماره 88 پورش 911 آر اس آر در ساعت اخر مسابقه باید به پیت استاپ میرفت تا بدنه اسیب دیده خود را تعمیر کند و با اینکار رهبری مسابقه را به ماشین شماره 1 واگذار .   در حال حرکت بودP3وP2کرد درحالی که آئودی با سرعت به آئودی موفق به دریافت دو سکوی پیروزی در خانه شد که ماشین های شماره 8 و 7 به ترتیب دوم و سوم شدند.

و جدول نتایج مسابقه 6 ساعته نوربرگ رینگ به شکل زیر است:

LMP1

  1. #1 Porsche 919 Hybrid
  2. #8 Audi R18 e-tron quattro
  3. #7 Audi R18 e-tron quattro

LMP2

  1. #36 Signatech Alpine – Alpine A460 – Nissan
  2. #43 RGR Sport by Morand – Ligier Nissan
  3. #31 LIGIER JS P2 – Nissan by Extreme Speed Motorsports

LMGTE-Pro

  1. #51 AF Corse Ferrari 488 GTE
  2. #71 AF Corse Ferrari 488 GTE
  3. #95 Aston Martin Vantage V8

LMGTE-Am

  1. #98 Aston Martin Vantage V8
  2. #78 KCMG Porsche 911 RSR

#83

Ferrari 458 Italia AF Corse

آئودی از رده اول با اولیور جارویس با ماشین Audi R18 e-tron quattro و شماره8 مسابقه را شروع کرد.

در جایگاه دوم بردان هارتلی با ماشین پورش 919 هیبرید شماره 1 قرار داشت.

حتما کلیک کنید  کوروت Z06 کانورتیبل در نیویورک 2014

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-211

در ساعت اول چیزی جز جدال چهار تیم برتر برای پیشی گرفتن از یکدیگر نبود درحالی که تویوتا داشت تلاش میکرد تا جایگاه پنجم و ششم خود را حفظ کند.

فورد، فراری و استون مارتین درگیر یک جنگ حماسی در کلاس LMGTE بودند. مارکو سورنسن با ماشین شماره 95 استون مارتین رهبری مسابقه را در دست داشت و ماشین AF Corse Ferrari 488 GTE با شماره 51 پشت سر او بود،در همین حال پورش 911 آر اس آر رهبری مسابقه را در کلاس AM از ماشین AF Corse Ferrari 458 Italia ربود با ورود به نیمه مسابقه ،آئودی وضعیت بهتری داشت با رهبری در بیشتر فصل اگرچه این پورش بود که در جریان کامل مسابقه با به کار گیری استراتژی پیت استاپ های خود برتری را از آئودی گرفت و دو ماشین  خود را در جایگاه اول و دوم قرار داد.

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-19

لوکاس دی گراسی بعد از گذشت 3 ساعت از مسابقه در آئودی شماره 8 و پشت سرش آئودی شماره7 در جایگاه سوم و چهارم قرار داشتند در حالی که تویوتا جایگاه پنجم و ششمی خودرا حفظ کرده بود.

 فراری در کلاس LMGTE حرفه ای با ماشین شماره 51 خود رهبری مسابقه را مال خود کرده بود در حالی که فقط یک ساعت از مسابقه باقی مانده بود و استون مارتین شماره 95 دوم بود در حالی که دیگر فراری با شماره 71 در جایگاه سوم قرار داشت و فورد هم با شماره 66 به جایگاه چهارم سقوط کرده بود.متیاس لاودا در ماشین شماره98  استون مارتین، رهبری کلاس AM را بدست گرفته بود.

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-2

آخرین حادثه دراماتیک زمانی رخ داد که مارک لیب در ماشین پورش شماره 2 به خودروی  911 RSR ابوظبی با شماره 88 برخورد کرد و زمانی که از اثر اجبار به پیت استاپ رفت تا ماشینش را تعمیر کند پورش شماره 1 فرصت را غنیمت شمارد و جایگاه اول مسابقه را در دست گرفت تا اخر مسابقه جایگاه خود را حفظ کرد و آئودی های شماره 8 و 7 به ترتیب در مقام دوم و سومی مسابقه خود را به پایان رساندند .

حتما کلیک کنید  بررسی پورشه 911 GT3 RS توسط کریس هریس

مسابقه 6 ساعته بعدی در مکزیک 13 ام شهریور برگذار میگردد.

نویسنده:امیر محمد محمدیه

  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-14
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-12
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-11
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-8
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-15
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-18
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-10
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-5
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-3

 

468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...