مسابقه 6 ساعته نوربرگ رینگ

مسابقه 6 ساعته نوربرگ رینگ

پیروزی دوباره برای پورش و دو سکو برای آئودی

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-20

پورش با وجود سرعت باور نکردنی از طرف آئودی توانست در   FIA WEC ادامه پیشتازی خود در جدول قهرمانان برنده مسابقه ۶ساعته نوربرگ رینگ شود.

ماشین شماره ۲ پورش ۹۱۹ هیبرید رهبری مسابقه را از ماشین خواهرش شماره ۱ ربود ولی بر اثر تصادف در دقایق اخر از رسیدن به مقام اولی باز ماند.

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-14

مارک لیب با ماشین شماره ۸۸ پورش ۹۱۱ آر اس آر در ساعت اخر مسابقه باید به پیت استاپ میرفت تا بدنه اسیب دیده خود را تعمیر کند و با اینکار رهبری مسابقه را به ماشین شماره ۱ واگذار .   در حال حرکت بودP3وP2کرد درحالی که آئودی با سرعت به آئودی موفق به دریافت دو سکوی پیروزی در خانه شد که ماشین های شماره ۸ و ۷ به ترتیب دوم و سوم شدند.

و جدول نتایج مسابقه ۶ ساعته نوربرگ رینگ به شکل زیر است:

LMP1

  1. #۱ Porsche 919 Hybrid
  2. #۸ Audi R18 e-tron quattro
  3. #۷ Audi R18 e-tron quattro

LMP2

  1. #۳۶ Signatech Alpine – Alpine A460 – Nissan
  2. #۴۳ RGR Sport by Morand – Ligier Nissan
  3. #۳۱ LIGIER JS P2 – Nissan by Extreme Speed Motorsports

LMGTE-Pro

  1. #۵۱ AF Corse Ferrari 488 GTE
  2. #۷۱ AF Corse Ferrari 488 GTE
  3. #۹۵ Aston Martin Vantage V8

LMGTE-Am

  1. #۹۸ Aston Martin Vantage V8
  2. #۷۸ KCMG Porsche 911 RSR

#۸۳

Ferrari 458 Italia AF Corse

آئودی از رده اول با اولیور جارویس با ماشین Audi R18 e-tron quattro و شماره۸ مسابقه را شروع کرد.

در جایگاه دوم بردان هارتلی با ماشین پورش ۹۱۹ هیبرید شماره ۱ قرار داشت.

حتما کلیک کنید  فساد در واردات خودرو

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-211

در ساعت اول چیزی جز جدال چهار تیم برتر برای پیشی گرفتن از یکدیگر نبود درحالی که تویوتا داشت تلاش میکرد تا جایگاه پنجم و ششم خود را حفظ کند.

فورد، فراری و استون مارتین درگیر یک جنگ حماسی در کلاس LMGTE بودند. مارکو سورنسن با ماشین شماره ۹۵ استون مارتین رهبری مسابقه را در دست داشت و ماشین AF Corse Ferrari 488 GTE با شماره ۵۱ پشت سر او بود،در همین حال پورش ۹۱۱ آر اس آر رهبری مسابقه را در کلاس AM از ماشین AF Corse Ferrari 458 Italia ربود با ورود به نیمه مسابقه ،آئودی وضعیت بهتری داشت با رهبری در بیشتر فصل اگرچه این پورش بود که در جریان کامل مسابقه با به کار گیری استراتژی پیت استاپ های خود برتری را از آئودی گرفت و دو ماشین  خود را در جایگاه اول و دوم قرار داد.

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-19

لوکاس دی گراسی بعد از گذشت ۳ ساعت از مسابقه در آئودی شماره ۸ و پشت سرش آئودی شماره۷ در جایگاه سوم و چهارم قرار داشتند در حالی که تویوتا جایگاه پنجم و ششمی خودرا حفظ کرده بود.

 فراری در کلاس LMGTE حرفه ای با ماشین شماره ۵۱ خود رهبری مسابقه را مال خود کرده بود در حالی که فقط یک ساعت از مسابقه باقی مانده بود و استون مارتین شماره ۹۵ دوم بود در حالی که دیگر فراری با شماره ۷۱ در جایگاه سوم قرار داشت و فورد هم با شماره ۶۶ به جایگاه چهارم سقوط کرده بود.متیاس لاودا در ماشین شماره۹۸  استون مارتین، رهبری کلاس AM را بدست گرفته بود.

FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-2

آخرین حادثه دراماتیک زمانی رخ داد که مارک لیب در ماشین پورش شماره ۲ به خودروی  ۹۱۱ RSR ابوظبی با شماره ۸۸ برخورد کرد و زمانی که از اثر اجبار به پیت استاپ رفت تا ماشینش را تعمیر کند پورش شماره ۱ فرصت را غنیمت شمارد و جایگاه اول مسابقه را در دست گرفت تا اخر مسابقه جایگاه خود را حفظ کرد و آئودی های شماره ۸ و ۷ به ترتیب در مقام دوم و سومی مسابقه خود را به پایان رساندند .

حتما کلیک کنید  ویژه هالووین : آونتادور مخوف

مسابقه ۶ ساعته بعدی در مکزیک ۱۳ ام شهریور برگذار میگردد.

نویسنده:امیر محمد محمدیه

  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-14
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-12
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-11
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-8
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-15
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-18
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-10
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-5
  • FIA-WEC-6-Hours-of-Nurburgring-3

 

468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...