نسل آینده پیشرانه باواریایی ها

نسل آینده پیشرانه باواریایی ها

شرکت خودروساز باواریایی BMW از نسل جدید پیشرانه های ۳ و ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی خود رونمایی کرد. ولی هنوز تمایلی برای قرار دادن انها بر روی نسل جدید سری ۵ ندارد. BMW تعهد خود به موتورهای احتراق داخلی را با تولید خانواده ای از پیشرانه های تماما جدید انجام داد. پیشرانه های ۳ و ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی دینامیکی پربازده یا به اصطلاح Efficient Dynamic انتظار می روند که راندمانی بالا وکارکرد نرمی داشته باشند و نسبت به سایر سری های BMW قدرت بیشتری را در اختیار قرار دهند.

  • 2017-bmw-5-series-render-image

بر خلاف این تصور که این پیشرانه ها اولین حضورشان را بر روی نسل جدید سری ۵ تجربه می کنند، دومینیک اسپانرینگ (Dominic Spanring) مدیر بخش انتقال قدرت BMW تاکیید می کند که این سری از پیشرانه ها بر روی سری ۵ جدید قرار داده نخواهند شد.

  • Druck

’ این موتورها تا به مرحله استفاده برسند سال ها زمان نیاز است و نمیتوان طی چند ماه آینده انتظار آنها را داشت. در حال حاضر سری ۵ جدید از نسخه های بروز شده پیشرانه های متداول BMW استفاده خواهد کرد .’

 BMW سری جدید سپتامبر امسال به نمایش در خواهد آمد و اویل سال ۲۰۱۷ به فروش خواهد رسید. تمایل سازندگان بر این است که اولین نمایش این پیشرانه با نسخه هایی در مقیاس کوچکتر بر روی نسل بعدی سری ۳ در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی باشد و سپس بر روی مدل های دیگر BMW و خودروهای مینی آن قرار بگیرد.

شرکت سازنده مدعی است که توانسته میزان تولید CO2 را ۵ درصد کاهش و اسب بخار ترمزی را به طور میانگین ۷ اسب افزایش دهد و به ۲۰ نیوتون – متر گشتاور نسبت به پیشرانه های متداول جایگزین شده در مدل های دیگر دست یابد.

توان ترمزی = میزان قدرت موتور قبل از هدر رفت بواسطه جعبه دنده، دیفرانسیل و ….

ممکن است که این تغییرات با معیارهای متداول بروزرسانی که در ذهن همه ما هست کمی کم به نظر بیاید ولی BMW ادعا می کند که سطح NOx و ریزگردهای آلوده کننده محیط را کاهش داده است که این مهم را مدیون سیستم جدید و هوشمند خنک کننده سیلندر و سیستم کاهش کاتالیزوری انتخابی یا کاهش دود (SCR = Selective Catalytic Reduction)  ، جهت کنترل رفتار گازهای خروجی،  می باشد.

پیشرانه سه سیلندر دیزل با قدرت ۹۵ اسب بخار ترمزی و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر و یا قدرت ۱۱۴ اسب بخار ترمزی به همراه ۲۷۰ نیوتون – متر گشتاور در دسترس است.

پیشرانه های ۴ سیلندر با قدرت های ۱۴۷ و ۱۸۸ و ۲۳۱ اسب بخار ترمزی در دسترس هستند که به ترتیب ۳۵۰، ۴۰۰ و ۴۵۰ نیتون – متر گشتائر تولید می کنند. قدرت خروجی پیشرانه های بنزینی هنوز فرصت دارند تا خود را آشکار دارند و تغییراتی در آنها بوجود آورد.

پیشرانه های جدید قطع یقین در تمامی سری های BMW از یک تا ۵ استفاده خواهند شد و حتی ممکن است که آنها را در سری های مینی و کانتری من که به نظر کمی زود است به کار بگیرند.

countryman = سری ترکیب از هاچ بک مینی و اس یو وی ۵ در مانند نیسان جوک

  • bmw3-series_02

 

شفت های متعادل کننده جدید برای پیشرانه های سه سیلندر جهت کاهش صدا، ارتعاش و کاهش ناملایمات یا به اصطلاح (NVH = Noise , Vibration , Harshness) استفاده شده است.

  • bmw-versus-audi-the-multi-turbo-diesel-engine-battle_5
  • 2017-Duramax-diesel
  • P90062458
  • 2016-BMW-7-Series-engine-bay-at-the-2015-Tokyo-Motor-Show

 

 

 

 

468×60 content ad

درباره نویسنده

مهدی نیک سرشت ، کارشناس مکانیک - طراحی جامدات ، مترجم و نویسنده وب سایت وننو

مطالب مرتبط