نفس های دوباره بی ام و 2002

نفس های دوباره بی ام و 2002

اگر به تاریخ خودروسازی نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که تعداد اندکی از خودروهای کلاسیک جسارت تولید دوباره و تجاری سازی را خواهند یافت. یکی از همین خودروهای نایاب بی ام و ۲۰۰۲ است که با کانسپت Hommage جان دوباره یافته و لرزه به اندام حریفان  خود خواهد انداخت.
طراحی این مدل قطع یقین احترام پسر به پدر افسانه ای خود یعنی BMW 2002 توربو سالون می باشد.

معاون ارشد بی ام و آدریان ون هویدونک (Adrian Van Hooydonk) : شروع تولید سری ۰۲ دقیقا ۵۰ سال قبل آغازگر عصر موفقیت برای بی ام و بود. این مدل کوپه جمع و جور یکی از خودروهایی است که بی ام و را به آنچه که امروز هست تبدیل کرد.

دستاورد بعدی کانسپت منحصر بفرد بی ام و M2 بود که از همین ۲۰۰۲ الهام گرفته شد و توانست بر موفقیت های ۲۰۰۲ بیفزاید. ما به احتمال زیاد با معروف ترین سری بی ام و که همان دماغ کوسه ای یا Shark Nose است شروع کنیم. در قسمت جلو یک اسپویلر بزرگ وجود دارد ( وفاداری خاص به مدل های دهه ۷۰ میلادی )که فاصله قسمت جلوی کانسپت Hommage را با جاده کم می کند. همچنین استفاده از این زائده بعنوان برف روب در زمان بارش های برف هم میتواند یک راه حل عالی باشد.

قسمت عقب، همزمان با حفظ اصالت ۲۰۰۲ یک سری تغییرات در جهت به روز شدن هر چه بیشتر به خود دیده است. چراغ های عقب مستطیلی شکل با پوشش شیشه ای که در زمان استفاده از چراغ ها نور داخل آنها مشخص می شود و زمانی که چراغ ها خاموش است داخل آن به شکل یک سطح مشکی مستقیم است مانند اینکه داخل چراغ هم جزیی از نوار مشکی کشیده شده به دور خودروست. همچنین با اضافه کردن دریچه های ورودی هوا در اطراف خودرو، جریان هوا جهت بالا بردن نیروی downforce تقویت شده است.

خط و منحنی های زیادی بر روی Hommage به کار رفته است. این کانسپت از تمامی خط و خطوط گسترده بر روی بی ام و ۲۰۰۲ استفاده کرده و حتی در بغضی قسمت ها منحنی های بیشتری به کار برده است.

طبق ادعای شرکت بی ام و آنها بدنه را ابتدا به شکل چهار پرانتز(براکت) در نظر گرفتند و سپس به آن ارتفاع و اندازه مورد نظر خود را دادند.

چرخ های ۲۰ اینچی به همراه کالیپرهای ترمز طلایی که لوگوی M بر روی آن حک شده، دیفیوزرهای کربنی در قسمت عقب و لوله های اگزوز چهارتایی که صدای دلنشینی را تولید خواهند کرد از دیگر امکانات Hommage می باشند.

قدرت مرود نیاز این کلاسیک به روز شده از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳ لیتر توربو که متعلق به سری M2 است تامین می شود. پیستون ها و بلبرینگ های اصلی از M3 گرفته شده اند. یک اگزوز مخصوص، سیستم روغن کاری و خنک کاری ارتقا یافته بر روی خودرو قرار داده شده است. همه این تجهیزات در کنار هم قدرتی معادل ۳۷۰ اسب بخار ترمزی و گشتاوری حدود ۵۰۰ نیتون متر در اختیار قرار می دهند.

کریم حبیب ( Karim Habib) مدیر طراحی بی ام و: خودروی Hommage  تلفیقی از گذشته و آینده بی ام و را جهت رسیدن به شرایط مطمئن از یک لذت رانندگی بی دغدغه فراهم میکند.

ما هم سالگرد تولد بی ام و ۲۰۰۲ را تبریک می گوییم.

حتما کلیک کنید  هوندا Civic Type R 2017 در نمایشگاه پاریس نمایان شد
468×60 content ad

منبع نوشته:topgear

درباره نویسنده

مهدی نیک سرشت ، کارشناس مکانیک - طراحی جامدات ، مترجم و نویسنده وب سایت وننو

مطالب مرتبط



One comment - null24.net