بررسی کرایسلر 300 v8 مدل 2015; به همراه عکس های اختصاصی وب سایت وننو

بررسی کرایسلر 300 v8 مدل 2015; به همراه عکس های اختصاصی وب سایت وننو

بیشترین داستان خودروها از تولید اولین مدل تا شروع به ارایه ی مدل های جدید با بهبود های بیشتر را, می توان از طریق پیام چهارچوب کلی طراحی, خبرهای شنیده شده, چراغ های عقب و به روز رسانی ها در رنگ آمیزی ردگیری کرد! همچون نسل دوم کرایسلر ۳۰۰ سدان, اگرچه, همواره درحال تحول شکل ظاهری اهرم تعویض دنده است.  همه ی مدل های کرایسلر ۳۰۰ دست کم یکبار دارای دسته دنده ی گوشتی جهت تعویض دنده بین حالات PRND بوده اند. اما زمانی جعبه دنده ی هشت سرعته خودکار ZF شروع به قرارگیری بر مدل V6 کرد, مدل هایی دیگر همکه اخیرا این جعبه دنده را دریافت کرده اند مانند, Audi-esque , که اهرم های تعویض دنده با مقطع عرضی باریک دارند. هم اکنون, بخشی از بهبود ها در نیمه ۲۰۱۵ ست, خط تولید مدل ۳۰۰ هم با این نوع دسته دنده, همچون مدل کوچک تر یعنی کرایسلر ۲۰۰, همخوانی پیدا کرده است.

20160725_150242

 


مهم ترین بخش, همزمانی بهبودهای دکمه ها و تغییر در انتقال قدرت است, خارج از حیطه چرخ دنده ها, دیگر عناصر کرایسلر ۳۰۰ تغییر چندانی نداشته است. در حقیقت, بزرگترین خبر امسال که منتظرش بودیم مدل v8 مجهز شده به جعبه دنده هشت سرعته خودکار بود که از سال ۲۰۱۱ بر روی مدل v6 بصورت استاندارد درآمده بود. ما در گذشته با مدل ۳۰۰ ۲۰۱۵ مجهز به پیشرانه ی بزرگ و سیستم انتقال قدرت جدید رانندگی کرده بودیم, اما این مورد اولین فرصت ما برای خیزی بلند به سمت دنده یک, برای شروع آزمون بود.”همان داستان قدیمی جعبه دنده هشت سرعته”

حتما کلیک کنید  تنها با 74 هزار دلار در آمریکا صاحب BMW M4 کانورتیبل شوید

جعبه دنده ی هشت سرعته ی کرایسلر اکنون برای ما یک قسمت آشناست, همانطور که در مدل های جیپ گرند چروکی و مدل های چلنجر, چارجر و دورانگو شاهدش بوده ایم.

20160725_150707

با آن جعبه دنده ی متصل شده به همان موتور ۵.۷ لیتری  Hemi V-8 همیشگی, مدت زمان شتابگیری ما بسیار به مدل هشت سیلندر ۳۰۰s که درگذشته تست کرده بودیم, نزدیک بود. این خودرو با اختلاف ۰.۶ ثانیه کرایسلر ۳۰۰c 2012 را با ثبت ۵.۳ ثانیه, شکست داد. ما با آن مدل حدود ۴۰ هزار مایل سفر کردیم, طبیعتا دیگر مدل کرایسلر ۳۰۰ یعنی V-8 2015  توسط این مدل تازه رسیده, مغلوب خواهد شد.

20160725_150837_hdr_20160917050704056

زمانی که جعبه دنده ی هشت سرعته به نرمی,سریع و با متانت مشغول به تعویض دنده است در حالی که اغلب اشتیاق بیشتری به حرکت با نسبت های پایین به نفع بالاتری ها داشت. به طور قابل توجهی, هرگز ندیدیم که سیستم انتقال قدرت, دنده ای را انتخاب کند که برای سرعت در جاده, زیاد به نظر برسد, اما ما این توانایی را داشتیم هر زمان که پایمان را در حال حرکت تا انتها بر روی گاز بفشاریم, دنده را بالا ببریم. در چندین وهله, زمانی که بخشی از پدال گاز را می فشاریم, زمانی که درون گودال های خیابان می افتیم با وقفه ای, قبل از انتخاب یک دنده پایین(سنگین) و خارج شدن از گودال با جیرجیر تایرها و تلوتلو خوردن, مواجه شدیم. این رویداد تنها در زمان حالت “رانندگی عادی” رخ داد; حال شیفتر را به حالت اسپرت تر “S” بچرخانید, گرچه, سیستم انتقال قدرت به طرزی وافاکارانه به دنبال دنده های پایین تر و حفظ آن ها, در حالت های تهاجمی پر گاز است.

حتما کلیک کنید  خودرو های 30 الی 40 میلیون تومانی در بازار جهانی

20160725_150718_hdr_20160915183806004-1_20160917025602614

یک مدل بزرگ تر و بهتر

خودروی مورد آزمایش ما یک ۳۰۰s با نگاره ی اسپرت بود; همچنین یک مدل محدود شده نیز بود, مدل اعیان تر ۳۰۰c , و مدل جدید برای ۲۰۱۵ با آرایش پلاتینیوم. در نمونه ی S , فرمان, چرخ, و پدال شیفترها به صورت استاندارد هستند, اما نظیر لذت تیر اندازی پشت سرهم توسط تفنگ دستی, را می توان در این خودروی سدان ۲ تنی تجربه کرد. عمدتا سیستم انتقال قدرت را به حال خود می گذاشتیم. همانطور که خود در رویارویی گذشته متوجه شدیم, کرایسلر ۳۰۰ یک شریک با مداراست زمانی که همچون باد در حال گذر از روی برجستگی های آسفالت است- به همان اندازه که بعضی دیگر می توانند در این کلاس قرار بگیرند, مشخصا ,این خودرو به هر صورتی در محدوده “راحت” قرار نمی گیرد. تا زمانی که هیچ مشکلی در چرخ پیش نیاید, شما همواره متوجه سنگینی خودرو خواهید شد; این ماشین برای رانندگی در جاده های فرعی و بزرگراه ها عالیست و بهترین راه برای لذت از کیفیت راحتی رانندگی در آن است.

20160725_150837_hdr_20160917050704056

با کمترین افراطی گری در رفتار, به ما این اجازه را می دهد تا کرایسلر ۳۰۰ جدید را کاملا تجربه کنیم, فرمان جدید این مدل مجهز به حمایت الکتریکی بود. این فرمان هنوز هم حس سنگینی و در ارتباط نبودن (بدون حس بازخورد) را منتقل می کند, درست به مانند سیستم هیدرولیکی قدیمی. پس چرا کرایسلر خواهان تغییر آن است؟ افزایش بهینگی در مصرف سوخت; به این شکل که فرمان الکتریکی به وسیله پیشرانه تامین نیرو نمی شود. اینکه دقیقا سیستم کلی جدید و سیستم انتقال قدرت اخیر, هر کدام چقدر بر مسافت پیموده شده تاثیر داشتند, ناپیداست. اما ما نظاره گر جهش واقعی میزان سوخت مصرفی  ۲۱ مایل بر گالن را بودیم, ۴ واحد بهتر از آنچه که در ۳۰۰c 2011 شاهدش بوده ایم و آن یک مرتبه بالاتر از ۲۰ مایل بر گالن بود که در سفر طولانی ۴۰ هزار مایلی بدان دست یافتیم, که مجهز به جعبع دنده ی قدیمی پنج سرعته اتوماتیک بود.

حتما کلیک کنید  زمزمه‌های بازگشت خودروهای آمریکایی به ایران

تغییرات کرایسلر ۳۰۰ را نمی توان تحولاتی بزرگ قلمداد نمود که به هر حال لازم و ضروری بوده باشد. در حقیقت عمق شایستگی دست نخورده باقی مانده است, به عنوان نمونه, ظاهر زیبا, حمل چهار مسافر بزرگسال در راحتی کامل و دریافت امکانات و ویزگی های بسیار در مقابل هزینه ناچیز.

کرایسلر ۳۰۰ به اندازه کافی برای مشتریانی که خواهان اندازه ای بالاتر دیگران هستند, سریع و جذاب است; بی آنکه به بی پروایی Dodge Charger و یا فروتنی و ملایمت Toyota Avalon باشد.

  • 20160725_150917
  • 20160725_150736
  • 20160725_150923

آنچه را که پسندیدیم:

نرم و روان, دلپذیر و زیبا, قابلیت حمل چهار بزرگسال در راحتی کامل

آنچه که دوست نداشتیم:

سیستم انتقال قدرت نمی تواند همواره به حرکت سریع دریچه گاز پاسخ درستی دهد, اگرچه مصرف سوخت بهتر شده است اما همچنان عالی نیست.

منبع

468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط