لامبورگینی اونتادور فرگاه با ضریب درگ بهتر نسبت به نسخه معمولی

لامبورگینی اونتادور فرگاه با ضریب درگ بهتر نسبت به نسخه معمولی

با سلام خدمت همه همراهان صمیمی و عزیز وبسایت وننو ،پیش از این چند مطلب در مورد مهندس فرگاه از طراحان برجسته کشورمان منتشر کرده بودیم و اخیرا نیز خبرهای جالب توجهی از اخرین کارهای ایشون به دستمون رسیده که با شما عزیزان در میان میگذاریم.لامبورگینی اونتادور فرگاه توانسته است در تست تونل باد با ضریب درگ بهتری نسبت به نسخه استاندارد بیروون بیاید و این یک موفقیت قابل تامل است.

لامبورگینی فرگاه

برای درک بهتر این قضیه قدری ضریب درگ را توضیح میدهیم

یروی پَسار یا پسا نامی است که در فیزیک و دینامیک سیالات به نیروهایی که در جهت بازداشتن اجسام از حرکت در درون سیالات کار می‌کنند، داده می‌شود.  زمانی که جسمی درون سیال حرکت می‌کند برهم کنشی بین جسم و سیال رخ می‌دهد. تنش برشی به علت اثرات گرانروی و تنش‌های عمودی به علت فشار بر جسم وارد می‌شوند. به برآیند این نیروها در جهت سرعت جریان بالاسری نیروی پسار و عمود بر جهت سرعت جریان بالاسری نیروی برآر گفته می‌شود. در حالت کلی نیروی پسار را می‌توان به فرم زیر نوشت.

F_{D}\,=\,\int dF_{x}\,=\,\int pcos\theta \,dA\,+\,\int \tau _{w}\,sin\theta \,dA

که \theta زاویه بین جهت سرعت سیال و نیروی عمودی بر سطح است. در حالت کلی محاسبه توزیع تنش و فشار بر جسم دشوار است. از این‌رو برای محاسبه نیروی پسار از روش‌های تجربی استفاده می‌شود. آزمایش‌هایی که در تونل باد، تونل آب و یا دیگر روش‌های ابداعی بر روی مدل کوچک انجام می‌شود می‌تواند توسط تحلیل ابعادی به پیش نمونه مرتبط گردد. یکی از اعداد بدون بعد که در محاسبه نیروی پسار استفاده می‌شود ضریب درگ است که خود تابعی از دیگر اعداد بدون بعد رینولدز، ماخ، فرود و زبری نسبی سطح\varepsilon \,/{\mathit  {l}}\, است.

لامبورگینی اونتادور فرگاه دیزاین افتخاری دیگر برای طراحان ایرانی شاغل در سطوح بین المللی.هم اکنون دفاتر فرگاه دیزاین در ایالات متحده امریکا و امارات متحده عربی دایر شده است.با ارزوی موفقیت روز افزون برای ایشان.

تست تونل باد
حتما کلیک کنید  لامبورگینی در کریسمس
468×60 content ad

درباره نویسنده

مدیر سایت و سردبیر خبری وبسایت وننو

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...