رسمی از موتورشو ژنو 2017: مسافری از هند؛تامو Racemo سوپراسپرتی متفاوت

رسمی از موتورشو ژنو 2017: مسافری از هند؛تامو Racemo سوپراسپرتی متفاوت

 

تامو Racemo، اولین خودروی اسپرت هندی است و از یک پیشرانه ی میانی سه سیلندر توربو نیرو می گیرد.

سازنده ی بزرگ هندی، تاتا، از موتورشو ژنو ۲۰۱۷ برای معرفی برند اسپرت کم حجم و جدید، تامو(Tamo) استفاده نموده است.تامو Racemo دوسرنشینه است. طراحی جمع و جور پیشرانه ی میانی ۱٫۲ لیتری توربو شاید با توان متواضعِ ۱۸۸ اسب بخار همراه باشد اما در خودرویی کوتاهتر و حتی عریض تر از فورد فیستا، باید سواری سرگرم کننده ای را انتظار داشت.

تامو Racemo طراحی شده است تا آنچه تامو تحت تجربه ی ‘phygital’ شرح می دهد، فراهم سازد. که به معنای فیزکی، شاد بودن، اما در عین حال دارای تکنولوژی مشارکتی دیجیتال متعدد بودن است. مسیریاب و کیت چند رسانه ای عادیست، اما آنها بر روی صفحات هولوگرافیکی منابع مایکروسافت به نمایش در می آیند; هنگامی که خودرو می تواند از راه دور بروزرسانیِ نرم افزاری را دریافت کند.

دیگر همکاری با مایکروسافت، قرار گرفتن تامو Racemo به صورت رایگان و پیشرو در بازی Forza Horizon 3 است، که امکان نشستن پشت فرمان این خودرو را، پیش از هرمدل تولیدیِ احتمالی دیگر، برای گیمرها فراهم می سازد.

درکنار پیشرانه ای با چینش میانی، تامو Racemo از یک جعبه دنده ۶ سرعته ی اتوماتیک با پدال شیفترهای پشت فرمانی، بهره می جوید.  سیستم تعلیق جناغی دوگانه ی بکار رفته یک ساختار خوب، برای ارایه ی فرمانپذیری مناسب، در خوردوهای اسپرت است. تامو Racemo به بدنه کامپوزیت پلاستیکی مجهز شده است و از یک سیستم شاسی مدولار  که می تواند درون تعدادی از چینش ها تعدیل شود، استفاده می کند. صحبتی از تولید این خودرو به میان نیامده است، اما اگر این امر صورت پذیرد; می تواند رقیبی کنجکاوانه برای خودوهایی چون مزدا MX-5 و حتی لوتوس Elise باشد.

حتما کلیک کنید  بهترین ها و بدترین های ژنو از دیدگاه کریس هریس

همچون مدل جاده ای، از تامو Racemo+ نیز پرده برداری شده بود. این مدل یک خودرو با متغیرهای متمرکز بر پیست است، با ایرودینامیک قابل تنظیم، یک فضای داخلی رژیم گرفته و یک باله ی بزرگ، که بر پوشش موتور عمود گشته است.

468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...