بررسی لامبورگینی هوراکان پرفورمنته 2017

بررسی لامبورگینی هوراکان پرفورمنته 2017

آیا این لامبورگینی هوراکان پرفورمنته ی داغ و جدید می تواند چیزی فراتر از یک لپ تایم خشک و خالی ارائه دهد؟

لامبورگینی هوراکان استاندارد چیزی کم نداشت اما در جایگاه مقایسه با هوراکان پرفورمنته، پیشرانه ی V10 قبلی کمی رام به نظر می رسد.

به این دلیل است که نسخه ی پرفورمنته ۲۰۷،۹۲۵ پوندی، خودرویی با چندین تغییر و پیشرفت، با هدف افزایش سطح عملکرد در هر مکانی است. مطابق با گفته ی Maurizio Regianni، یکی از اعضای تیم تحقیق و توسعه ی لامبورگینی، چهار ستون کلیدی زیر تمامی بهبودهای پرفورمنته وجود دارد.

لامبورگینی هوراکان پرفورمنته 2017

اولین آنها، مواد سبک وزن است، که درسرتاسر خودرو بکار رفته است. اسپویلر جدید در جلو، باله ی عقب، پوشش پیشرانه و دیفیوزر عقب، همگی از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند. نمای نهایی خودرو کمی شبیه به آشپزخانه های مدرن شده است، اما درواقع فیبر کربن های ساطوری شده را در زیر پوششی از رِزین قرار داده است. این بخش از مواد، صرفه جویی ۴۰ کیلوگرمی نسبت به نسخه ی استاندارد به ارمغان آورده است.

ستون دوم، موتور V10 است. در زمانی که خوروهای با عملکرد بالا در حال تقویت توربوشارژ ها هستند، لامبورگینی همچنان به واحد ۵٫۲ لیتری تنفس طبیعی چسبیده است و با استفاده از منیفولد با ورودی جدید، اگزوز بالا آمده و شیرهای تیتانیومی جدید که امکان لیفت بیشتری را فراهم می سازند، قدرت این پیشرانه از ۶۰۲ اسب بخار به ۶۳۱ اسب بخار رسیده است، همچنین گشتاور از ۵۶۰ نیوتون متر به ۶۰۰ واحد رسیده است. موتور این خودرو باشکوه است، اما بیش از آنی که در یک لحظه باشد.

سومین دسته بندی از توسعه، شاسی این ماشین است. به گفته ی لامبورگینی، شاسی پرفورمنته ۱۰ درصد بهبود در استحکام عمودی و ۱۵ درصد بهبود در استحکام پیچشی یافته است. سیستم فرمان از نو تنظیم شده است تا پیچش تیزتری در گردش های رو به دورن داشته باشد. دمپرهای کنش پذیر بصورت استاندارد روی خودرو وجود دارد. اما دمپرهای تطبیق پذیر به شکل انتخابی در دسترس هستند.

حتما کلیک کنید  BMW X2 بصورت کانسپت در موتورشو پاریس رونمایی شد

لامبورگینی هوراکان پرفورمنته 2017

خب، رانندگی با پرفورمنته چطور است؟ درواقع به شکلی درنده خو، سریع و به صورت تعجب آوری، فیزیکی است. اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، پیشرانه است. ممکن است که توبوشارژ نباشد، اما ۷۰ درصد از گشتاورش در ۱،۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است. پس هوراکان به شدت به جلو کشیده می شود. دور موتوری بالاتر از ۸،۰۰۰ دور بر دقیقه به سختی در باور می گنجد. صدای این موتور، آنرا به پدیده ای تبدیل می کند; این صدا فریادی چون شیپور است و تقریبا با نسخه ی مسابقه ای هوراکان GT3 یکسان است.

افزایش دور موتورِ این خودرو یک لذت است. با تلنگری به پدال سمت راست، شروعی دوباره با جعبه دنده ی دوکلاچه خودکار و ازنو کالیبره شده، که به راحتی تغییرات را مدیریت می کند،آغاز می گردد. همچنین این جعبه دنده در بیشتر مواقع به نرمی عمل می کند، اما هرزمان که که جعبه دنده قصد دارد دوباره دنده را بالا ببرد و برگرداند، یک شیفت در برگشت را از دست می دهد.

این ماشین از تجربه نمی کاهد زیرا که تکامل در شاسی این خودرو، چسبندگی باورنکردنی را تحویل می دهد. ما تننظیمات فرمان مستقیم لامبورگینی که در هوراکان های دیگر مورد نقد قرار گرفته بود را امتحان کردیم. در این خودرو بهتر شده است اما همچنانی حسی کامل به راننده منتقل نمی کند، اگرچه قابل پیش بینی تر شده است مخصوصا در حالت کورسا که سرعت فرماندهی به خوبی گوش به زنگ شاسی است.

اکسل جلو به لطف کاهش وزن چسبندگی فراوانی دارد و پاسخ دهی سریعتری به تغییرات جهت این لامبورگینیِ سبک تر می دهد. شما می توانید  نبود اینرسی را نسبت به اکثریت رقبا در این کلاس، احساس کنید و متوجه شوید که پرفورمنته حس چابکی بیشتری دارد و به شما این پیام را می دهد که خودرو را سخت تر و سخت تر به جلو برانید در حالی که حس اعتماد به نفس برتکیه ی سیستم چهارچرخ متحرک با کششی موثر، شما را پُر می کند.

حتما کلیک کنید  2015 Lamborghini Cabrera

این خودرو عملکردش را با حسی وحشیانه تحویل می دهد. این خودرو رفتاری چون پورشه ۹۱۱ GT3 ندارد و همچنین حسی از توازن، مانند پورشه، منتقل نمی کند. شاسی پرفورمنته گویی عملکرد قلدرانه ی را بیرون می دهد، اما بی هیچ شکی این گاو وحشی، سریع، سرگرم کننده و بطور وسیعی موثر است.

بعضی از دستاوردها از جانبِ ایرودینامیک فعالِ این خودروست –  چهارمین ستون از بهبودهای عملکردی لامبورگینی. این سیستم که ALA نامیده می شود(Aerodinamica Lamborghini Attiva)، از بالچه هایی در اسپویلر جلو و کاور درون پیشرانه استفاده می کند. در حالت کورسا، خودرو تصمیم می گیرد که چه زمان این بالچه ها را به منظور افزایش نیروی رو به پایین(دانفورس) باز، یا برای کاهش ضریب درگ به منظور شتابگیری و سرعت بیشینه، ببندد. همچنین حالتِ بُرداری ایرودینامیکی، برای افزایش دانفورس به یک طرف از خودرو، وجود دارد تا چسبندگی بیشتری در پیچ ها ایجاد کند که در نتیجه ی آن، میزان فرماندهی از جانبِ راننده کاهش خواهد یافت.

لامبورگینی هوراکان پرفورمنته 2017

آیا میتوانید کارکردن سیستم فعال ایرودینامیکی را احساس کنید؟خب، قطعا پرفورمنته در پیج های سرعت بالا و ترمزگیری ها، پایداری بیشتری دارد، اما با توجه به افزایش ۷۵۰ درصدی! دانفورس نسبت به هوراکان استاندارد، چندان مایه ی غافلگیری نیست.

همه این ارقام جدی هستند، اما، همچنان طرفین خودرو تمایل به بازی کردن دارند. پرفورمنته در هنگام ترمزگیری کمی حرکت های جانبی دارد. حتی هنگامی که سیستم پایداری در حالت کورسا قرار دارد اجازه ی چرخشِ دُم خودرو را در ورود و خروج از پیچ ها می دهد.

  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (21)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (20)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (19)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (18)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (17)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (16)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (15)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (14)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (13)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (12)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (11)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (10)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (9)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (8)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (7)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (6)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (5)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (4)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (3)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (2)
  • Lamborghini Huracan Performante 2017 veneno.ir (1)

بازدهی، خب اگر لازم است که بدانید، مصرف سوخت ۲۰٫۶ گالن در هر مایل و نرخ انتشار کربن دی اکسید ۳۱۴ گرم در هر کیلومتر است. ۱۰۰ لیتر هم فضای صندوق در دماغه ی خودرو وجود دارد که می تواند دو کیف لِه شده را در خود جای دهد!

حتما کلیک کنید  مک لارن p13 در سال 2015 رونمایی خواهد شد

اگرچه کاربری این خودرو کمی بیش از افزایش فضای صندوق است. رانندگی پرفورمنته در جاده با خونسردی واقعی همراه است. این خودرو با سفتی نیز همراه است که جای تعجب هم ندارد، اما تصادف نمی کند و تنها در سرعت های پایین کمی متلاطم به نظر می آید. سرعت را بالا ببرید، خواهید دید که خودرو روانتر می شود و دست اندازها  و شیارهای جاده را با ظرافت بیشتری طی می کند.

مشخصات کلیدی:

  • مدل: لامبورگینی هوراکان پرفورمنته
  • قیمت: ۲۰۷،۹۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۵٫۲ لیتر V10 بنزینی
  • توان/گشتاور: ۶۳۱ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • انتقال قدرت: هفت سرعته دو کلاچه خودکار، چهارچرخ متحرک
  • ۰ تا ۶۰ مایل برساعت: ۲٫۹ ثانیه
  • بیشینه ی سرعت: +۲۰۲ مایل بر ساعت
  • مصرف سوخت/CO2: 20.6 مایل بر گالن/۳۱۴ گرم بر کیلومتر
  • وضعیت فروش: اکنون
468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...