مبارزه ی آئودی R8 ، مکلارن 570S و پورشه 911 توربو S – قسمت اول

مبارزه ی آئودی R8 ، مکلارن 570S و پورشه 911 توربو S – قسمت اول

آئودی R8 V10 plus 2017 در برابر مکلارن ۵۷۰S 2016 و پورشه ۹۱۱ توربو S 2017

هیچ مقدمه ی مناسبی برای شروع داستانی درباره قدرتی بیش از ۵۰۰ اسب بخار، خودروهای اسپرتِ ۲۰۰ هزار دلاری و همچنین یک جمله آغازین در کلاس خودروهای شبه استیشن- واگن که با نام کراس اوور شناخته می شود، وجود ندارد. اما کمی صبر کنید…

آئودی R8

همچون بازار کاذب خوردروهای آفرود، خودروهای اسپرت تنوع بسیاری یافته اند که به وضوح نیازمند دسته بندی هستنند. در گذشته شما یک خودروی اسپورت درکنار یک خودروی عادی داشتی،, پس ازآن سوپرکارها آمدند. آنها مرتباً ظاهری خشمگین و موتوری میانی داشتند که چون پیکانی بران طراحی شده بودند. اما چرا در همان جا متوقف شدند؟ چرا دستاوردی جدیدی، که خارج از این حال وهوا و با نامی نفس گیر باشد، پدید نیاوردند؟ آنجا بود که هایپرکارها متولد شدند و خودروسازان برای هر فاصله ی قیمتی و عملکردی، از مزدا MX-5 Miata گرفته تا خودروی صرفاً مسابقه ای فراری لافراری FXX K با ارزشی معادل ۳ میلیون دلار گزینه ای را بی درنگ می سازند.

پورشه 911 توربو S

درباره سه خودروی در نظر گرفته باید بگوییم، در این قسمت، رقابت عملکردی شدیدی وجود دارد. در کلاس تقریبا ۲۰۰ هزار دلاری ما به “سوپرکارهای تازه رسیده” اشاره داریم. برای این میزان غیرقابل چشم پوشی، یک خریدار می تواند انتظار سرعت را داشته باشد، شاید هم بیشتر، فیبر کربن، ۵۵۰ اسب بخار و یا فراتر از این، پیشرانه ای که در پشت سر راننده قرار دارد، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت در زمانی کمتر از ۳ ثانیه، حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر برساعت و یک جعبه دنده ی دو کلاچه ی اتوماتیک و تا حدودی از نژاد فراری ۴۸۸GTB و مکلارن ۶۵۰S که بیانگر گزینه های گرانتر هستند که صرفا عملکرد و ظاهری نزدیک به بوگاتی، فراری Laferrari و مکلارن P1 را با قیمتی معادل یک دهم آن ها ارایه می کنند.

حتما کلیک کنید  پورشه 911 کاررا Cabriolet Stinger تاپ کار

اولین مبارز، نسل دومِ آئودی R8 ست که بازطراحی شده است و آپشن جعبه دنده دستی آن حذف گردیده است. درواقع این خودرو، خواهرخوانده ی لامبورگینی هوراکان ست که در ساختار کربن-آلومینیومی، سیستم چهارچرخ متحرک و پیشرانه ی میانی با دور موتور بالا و چینش V10 مشترک هستند. خودروی تست ما کمی بهینه تر است به این معنا که پیشرانه ۵٫۲ لیتری ۱۰ سیلندرآن ۶۱۰ اسب بخار ایجاد می کند( ۷۰ اسب بخار بیش از نسخه استاندارد R8 V10 ) که به مقدار زیادی فیبر کربن از جمله باله عقب کربن، چند بخش مختلف کربنی جدید و روتور سرامیک کربنی ترمز مجهز گردیده است. قیمت پایه R8 از ۱۹۲,۴۵۰ دلار (شامل ۱۳۰۰ دلار مالیات سوخت) شروع می شود که بیانگر تقریبی ۴۰،۰۰۰ دلار صرفه جویی، نسبت به لامبورگینی هوراکان LP-610 است. آئودی مدل مهر و موم شده ی ۲۰۲,۷۵۰ دلاری مجهز به سیستم صوتی ۱۹۰۰ دلاری Bang & Olufsen، فضای داخلی کاملا چرمی با صندلی دوخت متباین و ۱۸ حالتِ قابل تنظیم برقی، به ارزش ۵۰۰۰ دلار و همچنین رینگ ۲۰ اینچی ۱۵۰۰ دلاری و دو آپشن جانبی دیگر را در اختیارمان قرار داده بود.

مکلارن 570s

  • 2017 Porsche 911 Turbo S, 2016 McLaren 570S, and 2017 Audi R8 V-10 Plus
  • Audi R8 V10 Plus 2017 vs McLaren 570S 2016 and Porsche 911 Turbo S 2017 veneno.ir (4)

شاید R8 ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به Huracan داشته باشد، اما ۹۱۱ توربو S جدید امکانات ذکر شده R8 را به مبلغی کمتر در اختیار می گمارد. به روزآوری ها برای مدل جدید که نسخه ۹۹۱٫۲ نامیده می شود بیشتر در رابطه با تغییرات، در جزئیات است، اگرچه در مقایسه با نسل قدیمی ۲۰ اسب بخار اضافی فراهم می آورد که نتیجه ی پیش برنده های بزرگتر و بازطراحی بخش های وروردی توربوشارژرهاست. پورشه ۹۱۱ توربو S نشانگر یک خودروی اسپرت ۲۰۰ هزار دلاری تقریبا پیچیده است که بالاترین تجلی عملکرد در تمرکز جاده ای با این مدل که شامل مدل پایه ای حدودا ۱۰۰ هزار دلاریست، همراه است. همچنین ردپای دو صندلی در عقب که خب قطعا در کمپانی پورشه بزرگ و بی روح است، دیده می شود!

حتما کلیک کنید  2013 Porsche 911 Carrera (991) 2012 vs. Porsche Boxster S

مکلارن ۵۷۰S درنده، قطره ای از دریای تکنولوژی است که جدیدترین و ارزانترین هم هست، مکلارن یک نسخه از کابین فیبرکربنی و پیشرانه ۳٫۸ لیتری V8 با توربوی دوقلو که بر اساس مدل های گرانتر یعنی ۶۵۰S و P1 شکل گرفته است را ارایه کرده است. ۵۷۰S با از دست دادن سیستم تعلیق هیدرولیکی که در مدل های بالاتر یافت می شود، به قیمت پایین تری با ۱۸۷,۴۰۰ دلار تقلیل می یابد. مدل مورد آزمایش به همه ی امکانات مجهز شده بود که منتج به برچسب قیمت بالایی معادل ۲۱۹,۷۷۰ دلار شده است. ممکن است که این مدل برداشتی مستقیم از پورشه باشد که با حجم پیشرانه و فشار بالای احتراق (بوسیله ی توربو) که مکلارن با چهره ای کاملا متفاوت ارایه کرده است، باشد. همانند قدرت خروجی پیشرانه (که هنوز ۵۶۲ اسب بخار حجیم دارد) که طراحی پرمعنایی دارد و درب های قیچی وار که بی شباهت به درب های لامبورگینی که همواره معقوله ی متقاعد کننده ای هستند، باشد، حس متفاوتی نسبت به دو رقیب دیگر ایجاد کند. البته اعداد چیز دیگری می گویند.

آئودی R8

رقبای دیگری در این کلاس وجود دارد از جمله مرسدس AMG GT-S ، اما موتور جلو و دوسرنشینه بودن در مقابل مدل ضعیف تر پورشه یعنی ۹۱۱ Carrera GTS ، در مقام مقایسه ، شکست خورده است. ما در انتظار مدل قدرتمندتر GT R برای قرارگیری در این آزمون دشوار خواهیم بود.

پورش 911 توربو S

مدل جدید Acura NSX ممکن است گزینه مناسبی، حتی با سیستم رانشگر هایبریدی ، در این گروه باشد. اما افسوس زمانی که آن را درخواست کردیم، شرکت Acura تقاضایی دال بر مهلت برای این امر طلب داشت و قول آزمایش این خودرو در سال جاری را داد.

حتما کلیک کنید  عکس روز : پورش 911 GT3

بنابراین ما جنوب ایالات متحده را با این سه مدل خوش رنگ مورد تهاجم قرار دادیم. ما آزمونی برای این سوپرکارهای تازه رسیده را در Laurens واقع در کارولینای جنوبی و در پیست توسعه میشلین آغاز کردیم. بعد از آن به سمت کوهستان Blue Ridge در شمال، جایی که لاستیک های Pirelli لایه برداری اساسی در جاده کوهستانی می شوند، راهسپار خواهیم شد. جالب توجه آنکه، هیچ یک از ما بازداشت نشدیم. هیچ کدام از ما کلاه پوستین ساخته شده از راکون را در خانه هایمان که مرز کارولینای شمالی  هستند، نخریده بودیم و تمام خودروها در مسیر، همه امکانات را یادآوری می کردند. پس, این آزمایش همانند آزمون کراس اوورها بود، تنها با ۱۰۰ درصد لذت بیشتر همراه با ترشح آدرنالین بالاتر…

(منبع)

این مطلب ادامه دارد…
مبارزه ی آئودی R8 ، مکلارن ۵۷۰S و پورشه ۹۱۱ توربو S – قسمت دومکلیک کنید

468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...