مبارزه ی آئودی R8 ، مکلارن 570S و پورشه 911 توربو S – قسمت دوم

مبارزه ی آئودی R8 ، مکلارن 570S و پورشه 911 توربو S – قسمت دوم

توجه: این پست ادامه ی مطلب “مبارزه ی آئودی R8 ، مکلارن ۵۷۰S و پورشه ۹۱۱ توربو S ” می باشد. اگر قسمت اول را مطالعه نکرده اید ابتدا از اینجا قسمت اول را مطالعه کنید…
آئودی R8 V10 Plus 2017
2017 Audi R8 V-10 Plus
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus

رتبه سوم: آئودی R8 V10 Plus 2017

>> آزمون مقایسه

R8 در آزادراه، از جنوب به سمت کوهستان تلاش خود را کرد; این مدل جدید R8 ما را غافلگیر نمود. با زمزمه در کنار کسی که بزودی به شام نیاز پیدا می کند، فهمیدیم، خب ولی ناراحت نبودیم. فقدان گناه همواره تشخیص وجود تقوا و پرهیزگاری را سخت می کند. با وجود قطعات بدنه فیبر کربنی, دیفیوزر(منتشر کننده جریان هوای عبوری از کف) بزرگ در پشت و پیشرانه V10 610 اسب بخاری، ما دلایل متقاعد کننده ای داریم که R8 یک خودروی پر سروصدا ست و مرتبا مالیات می پردازد; درعوض فوق العاده راحت است. صندلی های نرمی دارد. فرمانش سبک است و تعدیل کننده های غیر قابل تنظیمش ضربات پرتکرار ریز را به همانند دست اندازهای طول راه خنثی کرد. خدای من, ما بر این باوریم: آیودی یک خودروی کمتر جهش یافته را راهی سوپرکارهای هرروزه کرده است. تنها حس ناراحت کننده، غرش بلند تایرها، ناشی از عملکرد، به جز سفتی خودرو (به همان اندازه پر سروصدا)، صدای جریان هوایِ تندی که از سمت چپ در قسمت عقب به گوش می رسید، که دلیل آن فرورفتگی ظاهرین در پشت شیشه ی کنارین بود،که بدون دلیل خاصی مانع حرکت هوا می شد.

2017 Audi R8 V-10 Plus

ما لزوماً از راحتی نسبی R8 شگفت زده شدیم. به علاوه این مدل جدید طراحی خارجی کلیشه ای دارد. اولین نسل R8 بخاطر قابلیت روزمرگی در معرض توجه قرار داشت. اگر R8 در جاده و پیست چندان کاری از پیش نبرد اما همچنان در مسیر برای صرف شام راحت است. احتمالاً ما از کنار R8 بگذریم و به سراغ دو خودروی فوق العاده دیگر برویم. افسوس که اینگونه نبود. زمانی که  می خواهید یک سوپر کار را به آئودی روزمره تبدیل کنید، کمپانی آنچه را که ما بصورت ابتدایی در پروژه ی سوپرکارها در نظر گرفته بودیم قربانی کرد، جدید یا غیر ازآن: حس رانندگی باید بصورت “تله پاتی” باعث ایجاد ارتباط بین شما و خودرو شود. اگرچه این مدل سیستم تعلیق محکم تری نسبت به مدل استاندارد R8 دارد با این حال، اجازه حرکت های گذرای بدنه را در سرعت های بالا می داد و کمی آشفته احساس میشد. اندازه خودرو بزرگتر از چیزی که هست احساس می شود. مقداری از انتقادها به سیستم نسبت متغیر فرماندهی R8 بخاطر سبکی زیاد و بی حسی مطلق، وارد است. شما بزودی درخواهید یافت که  محور جلوی خودرو در ورودی پیچ چسبندگی خود رو از دست می دهد نه به این دلیل که شما این پدیده را از فرمان حس می کنید، بلکه به این دلیل که مشاهده می کنید از مسیر مورد نظر خارج می شوید.

آئودی R8 V10 Plus 2017

بعد از یک سواری برق آسا توسط سورتمه ی بی نظیر آیودی در جاده Route 221 در کارولینای شمالی در نزدیکی Liniville کارگردان فنی خاطر نشان کرد:” من در این خودرو نسبت به آن دو حسِ اطمینانِ کمتری داشتم.  بسیار جالب است که با بیش از ۶۰۰ اسب بخار رانندگی کنید و به آینه بنگرید و متوجه شوید که ترافیکی را در پشت خود نگه داشته اید.” بسیارخوب، آن ترافیک شامل ۹۱۱ توربو S و مکلارن می شود، اما هنوز در پشت سر، درگیری ادامه دارد,آیا R8 دوباره خوشایند ترین می شود؟ اما چه کسی می خواهد این عنوان را به دست آورد؟

این مایه شرمساریست اگر R8 در رانندگی های دشوار روسفیدمان نکند زیرا نیروی پیشرانه بسیار خوب است و جواهر زیر کاپوت شیشه ای، بسیار دوست داشتنی به نظر می رسد. اشتیاق بالایی برای عبور از ۸۰۰۰ دور بر دقیقه وجود دارد و صدای ایجاد شده…ای خدای متعال… صدایش فوق العاده است. به راحتی می توان می گفت که بهترین صدا در این رقابت به R8 تعلق دارد, احتمالا یکی از بهترین غرش هاست. در خیابان اصلی تبعید وجود دارد، خنده ی یک بچه, یک تکه گوشت گرم به روی شعله، دیگر چیزی برای مقایسه وجود دارد. پا تا ته روی گاز و دور گرفتن بسیار سریع و نرم رخ می دهد و ما را ناخودآگاه به گفتن “آه” وادار می کرد، البته اگر کسی شنیده باشد. ما مدام برای شنیدن صدای بی نظیر پیشرانه به طور کاملا غیر ضروری در حال تعویض دنده و سرعت بودیم. تنها کنایه ما به انتقال قدرت آیودی ,جعبه دنده  ۷ سرعته و دو کلاچه ست که تمایل زیادی به رها کردن در دنده ۵ هنگامی که بر گاز فشار می آوریم را دارد(هفتم در یک لحظه,دیگه چی؟!). تغییر ناگهانی با صدای مهیبی انجام می گیرد و برای یک لحظه غرش پیشرانه بلند می شد و بعد از آن به سرعت بالا رفتن دنده اتفاق می افتاد، اما نه قبل از اینکه با خودتان فکر کنید که:” خب، حالا که این تعویض دنده چندان ضروری نبود.”

  • 2017 Audi R8 V-10 Plus
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus

انتقاد ما به R8 حمل بر چشمگیر نبودن آن نیست. این خودرو توانایی رسیدن به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه دارد و در مدت زمان ۱۰٫۹ ثانیه با سرعتی معادل ۱۲۹ مایل(۲۰۷٫۵ کیلومتر) برساعت، مسافت یک چهارم مایل را طی می کند. این خورو توانا و بسیار سریع است، با وجود اینکه حدود ۴۵ کیلوگرم از پورشه و ۲۲۴ کیلوگرم از مکلارن سنگین تر است. اگرچه پهنای لاستیک های Pirelli P Zero آیودی هم اندازه ی پورشه است اما در مقایسه با هم وطنش پورشه در  پد و قدرت ترمزگیری و عملکرد حرکت مارپیچی, ناتوان است.

  • 2017 Audi R8 V-10 Plus
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus

ما آرزو داریم که این مدل جدید در طراحی خارجی شانس موفقیت بیشتری داشته باشد. این طراحی تطابق کمتری با نسل اولیه R8 دارد اما پیشرانه آن به ما یادآوری می کند که چرا علاقه ی بیشتری به پیشرانه های تنفس طبیعی در سوپرکارها داریم، حتی اگر یارای ناله کردن خروج از پیچ در مقابل رقبای مجهز به توربوشارژش را نداشته باشد یا بدترین مصرف سوخت را داشته باشد. آیا  شما به مصرف سوخت سوپرکارها ی تازه وارد اهمیتی می دهید، واقعا؟

مکلارن 570s
2016 McLaren 570S
  • 2016 McLaren 570S
  • 2017 Audi R8 V-10 Plus, 2016 McLaren 570S, and 2017 Porsche 911 Turbo S

رتبه دوم: مکلارن ۵۷۰S  ۲۰۱۶

>> آزمون مقایسه

مکلارن از حالت اسپورت هم برای شاسی و هم برای انتقال قدرت بهره می برد، اما در واقع، ۵۷۰S ذاتاً اسپرت است و سوپرکاری واقعی در این مدل های از راه رسیده است. زمانی که شما پیشرانه ی ۳٫۸ لیتری با توربوی دوقلو V8 را آتش می کنید، کاملاً دیوانه وار می شود. از آپشن ۳۸۶۰ دلاری سیستم اسپرت اگزوز, صدای وزش گوش نواز خشمگینی را خواهید شنید که صدایی مهیبی با ۹۷ دسی بل ایجاد می کند. مگر اینکه دیگران ملاحظه گر باشند اگرچه، از دید همسایگان،  مالکان این خودرو چندان محبوب نخواهند بود.

مکلارن 570s

مدل مورد آزمایش ما دارای آپشن صندلی مسابقه ای یک تکه، به ارزش ۵۹۶۰ دلار است که با مسابقه ای ترین روکش یعنی چرم جیر پلاستیکی پوشیده شده است. این صندلی ها اگرچه برای بعضی افراد با فانتزی های مسابقه ای راضی کننده به نظر می رسد اما هر سه راننده تست بر این باور بودند که ناراحت ترین صندلی هستند که یکی از آنها از ناحیه مفصل ران راست، توسط پوسته ی نابخشودنی، دچار آسیب شد. سوار شدن به مکلارن پیچیدگی بیشتری دارد، برای اینکار شما باید مثل آچارِ همه کاره باشید. اگر خوب دقت نکنید ممکن است سرتان را بوسیله دری که بالا رفته بشکنید سعی کنید به آرامی پا در رکاب نهید همانند ورود به یک دژ پهن فیبر کربنی، خودتان را در کابین باریک جا کنید و پای دومتان را در خودرو قرار دهید ( البته چرم جیر شلوارتان را می گیرد و می پیچاند که باعث ناراحتی است). در کابین، پوسته صندلی زانوهایتان را به اجبار نزدیک هم قرار خواهد داد. پدال ها سفت هستند و غربیلک فرمان فضا را کیپ کرده است و به ناچار پاهایتان را جمع می کند. باید بگوییم که، قطعا  بعضی افراد فضای داخلی بیشتری را ترجیح می دهند.

مکلارن 570s

خودرو های گرند تور اینطور نیستند. زمانی که مکلارن گفت که رقیبی برای پورشه توربو می سازد به این معنا نیست که کپی از پورشه توربو با برچسب مکلارن خواهد ساخت، بلکه، خودرویی می سازد که عملکرد و قیمتِ برابری با پورشه دارد. مکلارن برای گشت و گذار در اطراف شهر نیست جایی که توربوها لگ دارند، نمی خواهد که از قاره ها و تندراه ها عبور کنند،  جایی که پیوسته رانندگی شود. تنها می خواهد که سریع باشد و در نوک پیچ ها سرکش باشد و با قدرتی مهیب از پیچ خارج شود. می خواهد که پر سروصدا،گستاخ و سرزنده باشد. حتی زمانی که سرعت سنج بصورت نگران کننده ای بلرزد و یا برنامه ی جریان هوا HVAC شخصی را با نمایی بسته از صورتی با کلاه ایمنی نشان دهد. او دست و بازو ندارد اما یک کلاه ایمنی دارد!

  • 2016 McLaren 570S
  • 2016 McLaren 570S
  • 2016 McLaren 570S

اگر جمله فوق این تصور را ایجاد کرده که ما ۵۷۰S را دوست نداشتیم، سهوا شما را گمراه کرده ایم. ما ۵۷۰S را بسیار دوست داریم. طعمش متمایز و نیرومند بود. در جاده مکلارن بر روی لاستیک های نسبتا باریکش می رقصید. چرخ های جلو با فیدبک کافی، پایین رفتن های اندک را در مسیر نشان می دادند. پیشرانه V-8 نیروی ۵۶۲ اسب بخار را تولید می کند.که در اطراف شهر میتوانید تاخیر توربوها تا حدودی حس کنید. پیشرانه با بالاتر رفتن از ۴۰۰۰ دور در دقیقه، بی پروا زنده میشد که بهانه ای لذت بخش برای جهش و آویزان کردن لحظه ای سیستم چرخ ها تا رسیدن به یک برآمدگی و ادامه به مسیر بود. فرای تیغه ی بزرگ برف پاک کن، هیچ هواکشی را بر روی سقف مشاهده نمی کنید. نوک کوتاه ماشین به بیرون سوق پیدا کرده است. حسی که رانندگی این خودرو به شما می دهد همانند این است که گویا بدنتان به بیرون جاده پرتاب می شود، تا اینکه در حال راندن خودرو باشید.

نهایتا ۵۷۰S، بیشترین توجه را جلب می کند، حتی اگر کمتر چیزی داشته باشد که ممکن است لایقش باشد. شخصی  میگفت که مانند بردار است که شاید عجیب و غریب ترین چیزست که تا این لحظه گفته شده است!

مکلارن 570s
2016 McLaren 570S

طراحی داخلی ۵۷۰S با تمرکز بر شخصیت خودرو شکل گرفته است. هیچ چیز غیرضروری وجود ندارد. همه چیز در صفحه کیلومتر دیجیتال خوانا و نسبتاً کوچک است، صفحه نمایش سرگرمی و اقلام مربوط به آن، به صورت عمودی چرخیده شده است.” سوپرکار به چه چیز دیگری نیاز دارد؟” ۵۷۰S بی سروصدا این را می پرسد و پاسخ آن “هیچ چیز دیگر” است. فضای داخلی خودروی مورد آزمایش ما با خطوط کمی کرک دار، تزیین شده بود و هنگام لمس آن، نرمی چرم جیرِ ترکیبی ( یک آپشن ۲۹۹۰ دلاری ) را احساس می کردید که حس رانندگی با لباس حمام را تداعی می کرد اما ما از هیچ یک بدمان نمی آید!

  • 2016 McLaren 570S
  • 2016 McLaren 570S
  • 2016 McLaren 570S

جدول امتیازات کلی برتر ما، که توازنی از خواص است، ۵۷۰S را در مقام دوم پشت سر پورشه توربو S قرار می دهد اما نگاهی به  قسمت “سرگرمی” در جدول نتایج داشته باشید. (اشاره به باحال بودن ۵۷۰S دارد.)

پورشه 911 توربو
2017 Porsche 911 Turbo S
  • 2017 Porsche 911 Turbo S
  • 2017 Porsche 911 Turbo S

رتبه اول: پورشه ۹۱۱  توربو S  ۲۰۱۷

>>آزمون مقایسه

در دسته بندی برتر دستیابی ها،در سوپرکارهای تولیدی از نو رسیده، پورشه توربو S پیروز این رقابت است.

این سه خودرو را به خط کنید، پورشه سربلند و راست قامت ایستاده است. به کوچکترین عضو این کمپانی بنگرید، درست همچون کوپه ی معمولی. هیچ ضمیمه ی تصنعی مسابقه ای ندارد; درخششی در کار نیست، بدنه با پوشش فیبر کربنی، بدون دیفیوزر ایرودینامیک عقب, بدون درهای احمقانه، براحتی سخن می گوید، بدون هیچ سخنی از آشوب و غوغا (نهضت رمانتیک آلمان بعد از انقلاب فرانسه) که دو خودروی دیگر دارند. حتی توربوها هم متین هستند. توربو های مکلارن همواره در حال خش خش و مواج هستند اما به نامحسوسی و وقار پورشه نیستند، همانطور که شما هرگز صدای دم کشیدن (منظور دم و بازدم در نفس کشیدن است) افراد را  که در بین کلامشان انجام می شود را نمی شنوید، مگر اینکه مخصوصا به آنها (برای شنیدن دم) گوش فرا دهید.

اما توربو S ویژگی های زیادی برای در اقلیت قرار دادن آن دو به همراه دارد. پورشه در مدت زمان ۲٫۶ ثانیه به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد یعنی تنها ۰٫۱ ثانیه کندتر از بوگاتی ویرون، همچنین در ۱۰٫۶ ثانیه با سرعت ۲۰۹ کیلومتر(۱۳۱مایل) یک چهارم مایل را می پیماید. این خودرو حداقل روی کاغذ بدترین نسبت قدرت به وزن را داراست. به مانند دو خودروی دیگر در این تست، پورشه هم دارای ترمز سرامیک کربنی ست ( به صورت پایه در مدل توربوS قرار دارد) و در مسافت بسیار خوب ۱۳۹ فوت (۴۲٫۳۶ متر) ایست کامل می کند که ۵ فوت از مکلارنی که سبکتر است و مجهز به لاستیک های چسبنده Pirelli P Zero Corsa می باشد،کوتاهتر است و همچنین ۱۴ فوت (۴٫۲۶ متر ) از R8 نیز کوتاهتر است.

آه, پورشه در تست فرماندهی هم دو رقیبش را با فاصله ی زیادی شکست می دهد. در آزمون حرکت مارپیچ و پدال ترمز نیز بهتر است. و همچنین شما می توانید تهویه صندلی های جلو را روشن کنید تا تمام این فعالیت های گرم، شما را هم نیز گرم سازد.

  • 2017 Porsche 911 Turbo S
  • 2017 Porsche 911 Turbo S
  • 2017 Porsche 911 Turbo S

بیش از این اعداد و ارقام محض، وجنات پورشه است. اگر قرار باشد یک خودرو با فلسلفه باشد، آن ۹۱۱ خواهد بود. این مدل کاملاً خونسرد است. هرگونه که با این خودرو رفتار کنید، پاسخ ها بصورت مشابه، مد کنترل شده اس  و مهارت راننده را بیش از چیزی که هست نمایش می دهد. زمانی که حرکت در جاده های کوهستانی را آغاز کردیم، نوعا پورشه رهبر کاروان شد و این را تحمیل کرد که نمی توان پا به پای آن حرکت کرد. لاستیک های پهن آن، سیستم چهار چرخ متحرکش, سیستم چهار چرخ فرمان پذیرش، حتی به یک کودک هم اجازه سریع راندن را می دهد و پیشرانه توربوی دو قلو با حجم ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تختش، قدرتش را به آرامی و در دور پایین برای خروج از پیچ بیرون می دهد. فرمان دقیق و استوارش، پدال ترمز پیشرفته اش به اندازه ای خوب است که شما هرگز ایرادی در آن نمی بینید.

  • 2017 Porsche 911 Turbo S
  • 2017 Porsche 911 Turbo S
  • 2017 Porsche 911 Turbo S

اما بعد از یه روز طولانی و خسته کننده، پورشه خودرویی بود که برای رفتن به فروشگاه محصولات انتخاب شد. جعبه دنده ۷ سرعته و دوکلاچه پورشه در شهر به اندازه جاده های پر پیچ و خم، با دقت و سریع بود. ما حتی یکبار هم در شب با مکلارن رانندگی نکردیم.

پورشه 911 توربو
2017 Porsche 911 Turbo S

پورشه قطعا به بی روح و جان بودن متهم است، ممکن است ما این اتهام را یک یا دوبار گفته باشیم. در واقع یک حسی در این خودرو وجود دارد که گویی خودش همه کارها  را، بدون دستور شما انجام می دهد. بعد از این همه شما نمی پرسید که چه میزان از پیچش یا گشتاور تولیدی به جای اعمال به محور پشتین، به محور جلویی وارد شده است؟ اما پورشه شخصیت خودش را دارد. هیچ زمان خودنمایی و خطا، لغزش یا زرق و برقی را به همراه ندارد; چیزهای که تعبیر بدی از شخصیت دارند.

  • spec
  • result
منبع
حتما کلیک کنید  صدای اگزوز پورشه 991 GT3
468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...