بررسی آئودی RS5 جدید 2017

بررسی آئودی RS5 جدید 2017

وبسایت وننو – آئودی RS5 جدید، مجهز، راحت و کاربردیست اما تغییر اندازه پیشرانه به V6، از لذت آن کاسته است…

حدس زدن برنامه آئودی، زمانی که از یک مدل جدید رونمایی می کند، چندان دشوار نیست – اول از آن، ما مدل کاملا جدید A4 را داشتیم، که مدل A5 از راه رسید. پس از آن مدل جذابتر S5 آمد. هم اکنون ما خودروی تماما جدید و سر دسته ی خط RS5 را رانده ایم، سریعترین از میان همه ی آنها.

آئودی RS5
Audi RS5 2017
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (2)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (1)

چیزی که انتظارش را نداشتیم، اگرچه، تغییر پیشرانه به یک V6 توربوشارژ، از پیشرانه فوق العاده ی V8 مدل پیشین RS5 بود. به دلیلش این بود که خواستیم ببینیم این ماشین جمع و جور و پرچمدار، با وجود کاهش اندازه در پیشرانه، یارای رقابت با مرسدس ای ام جی C63 کوپه و بی ام دبلیو M4 را دارد.

تنها پیشرانه نیست که عقب کشیده است، این مدل جدید ۶۰ کیلوگرم سبک تر از گذشته است. اینها همه حاکی بر خوب بودن است اما، متاسفانه، اولین رانندگی ما نشان از همان موضع قبلی نسبت به دیگر رقباست – این خودرو در بحث هیجانِ رانندگی، در حد دیگر رقبا نیست.

این موتور بخش مهمی از این تازه وارد است، احساسش – و صدایش – بی مزه است. در هیچ جا، حتی نزدیک به موتور هیجان انگیز V8 قدیمی نیست; همچنین موتور V8 در مرسدس. حتی پیشرانه شش سیلندر خطیِ بی ام دبلیو M4، کاراکتر بیشتری دارد.

Audi RS5 2017

همچون پیشرانه ای که بر روی S5 قرار دارد، این V6 طراحی شده است تا عملکردی که بر روی کاغذ نوشته شده است را، ارائه کند; تا اینکه هیجان را بر روی جاده به نمایش بگذارد. این خودرو در ۳٫۹ ثانیه به سرعتی برابر یا ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و زمانی که پایتان را روی گاز می فشارید. بسیار سریع است، اما این پیشرانه ی خسته کننده، بیشتر رفتاری شبیه به یک پیشرانه ی دیزل بزرگ دارد تا یک شخصیت پرآشوب و پرهیجان بنزینی.

عدد ۶۰۰ نیوتون متر، گشتاور تولیدی، چشم ها را بر روی برگه ی مشخصات خیره می کند و شما نیز می توانید آن را در جاده احساس کنید. از دور موتور ۱،۹۰۰ تا ۵،۰۰۰ دور بردقیقه، جریانی سریعی درمی گیرد، گرچه نقطه نهایی به نحوی در اینجا، فدای دنده دهی کوتاه می شود.

جعبه دنده ی تیپ ترونیک و ۸ سرعته ی خودکار بسیار خوب است، دنده ها را سریع و نرم تعویض می کند. پس از هر بالابردن دنده، صدای انفجاری از اگزوز شنیده می شود و ما این را دوست داریم( و همچمین اذیت کردن دیگران را)، اما تنها مسئله واقعیِ آن، استفاده از پلاستیک است، پدال های کلیک در پشت فرمان، حسِ بی کیفیت بودن را منتقل می کنند.

نمای داخل RS5 مدل ۲۰۱۷

RS5 در مسیر مستقیم بسیار تواناست، مخصوصا زمانی که سیستم چهارچرخ متحرک آن، تمامی قدرت را بوسیله ی چرخ ها به زمین می چسباند; همین داستان هم، در پیچ ها صادق است. ورود به پیچ ها و همچنین خروج از آنها آسان است، زیرا این مهم با تکیه بر سامانه ی هوشمند کنترل گشتاور که قدرت را به جایی منتقل می کند تا بتواند ماشین رو حول محور پیچ بچرخاند. بدست می آید.

چسبندگی زیادی وجود دارد، اما RS5 از لحاظ باحال بودن در پیچ ها پس از بی ام دبلیو M4 و مرسدس C63 قرار دارد. میل زیادی به کم فرمانی وجود دارد مگر اینکه آنرا به سختی تحت فشار قرار بدهید –  به شرایط خوب در جاده یا پیست نیاز است. آن دو ماشین حس بازیگوشی و سرزندگی را در سرعت های عادی به ارمغان می آورند. اگر شما بخواهید تا جاده ای عالی را با سرعت بپیمایید،  RS5 هنوز هم عالیست; گرچه دوست دارید تا کل این فرآیند، حسی خاص تر داشته باشد.

فرمان تیز و شاسی چسبنده ی RS5، هرگاه که حالت دینامیک را انتخاب کنید، با یک سیستمِ تعلیقِ سفت تعریف می شود. این حالت، حرکات جانبی را کاهش داده و خودرو را چابک تر می کند – و فرمان وزن خوبی دارد و احساس متناسب تری را به راننده منتقل می سازد. البته همچنان در این راه کمی عقب تر از M4 به نظر می رسد.

پیشرانه آئودی RS5

دمپرهای تطبیقی را روی حالت راحت قرار دهید تا RS5 به آرامی جاگیر شود. زمانی که بصورت عادی در حال رانندگی هستید، این خودرو بسیار ترو تمیزتر از یک بی ام دبلیو M4 است و احساس راحتی در این جاده ی تستِ فرانسوی را به همراه می آورد. در حالی که RS5 با توجه به حالت رانندگی انتخابی، شخصیت دوگانه ای دارد، اما مشخصا بر روی راحتی تمرکز دارد تا تند و تیزی مطلق. حالت دینامیک، خودرو خیلی تغییر نمی دهد، تنها کمی آنرا سفت و سخت می کند.

شخصیت رام بودن در بزرگراه، در حالی که RS5 ساکت، آرام و، بله، راحت است، باری دیگر به چشم می خورد. صندلی ها، محل قرارگیری راننده و فضای داخلی با کیفیت، همگی به حس ‘خودرویی متین و سریع’ کمک کرده است. البته پیشرانه ای توانمند، نویدِ یک سبقت گیری آسان را می دهد، و درعین حال با صرفه تر از گذشته است – به هرحال ۳۲٫۵ مایل بر گالن چندان هم کم خرج نیست.

اگر در فکر خرید یک RS5 هستید و دلیلتان این است که خودروی سریعی در همه جاست و همه را به بازی می گیرد، مدل S5 – یا حتی مدل قدرتمند و چهار سیلندر ۲۴۹ اسب بخاری – انتخابی بسیار ارزانتر برای رانندگیست. شما همه آن چیزها را دارید و در بزرگراه به راحتی رانندگی می کنید، همانطور که گفته ایم، RS5 جاهایی که یک کوپه با عملکرد بالا، باید برتری داشته باشد را، ارائه نمی کند.

هنوز، خریداران زیادی وجود دارند که با دانستن اینکه، خودرویشان سریعترین، گرانترین در رده ی A5 – و کابینی با دوختِ قرمز دارد، خوشحال خواهند شد. آئودی همواره طراحی داخلیِ تاثیرگذاری را عرضه می کند و تمامی رقیبانش را با ویژگی هایی چون، شُسته و رُفته بودن، سبکی پاکیزه، سیستم چندرسانه ای با تکنولوژی بالا و استفاده از مواد زیبا در همه ی فضاها، شکست می دهد.

  • Audi RS5 2017 veneno.ir (1)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (10)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (9)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (26)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (25)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (24)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (23)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (22)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (21)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (20)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (19)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (18)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (17)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (16)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (15)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (14)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (13)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (12)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (11)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (8)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (7)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (6)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (5)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (4)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (3)
  • Audi RS5 2017 veneno.ir (2)

همچنین نمای درونی با فضای داخلی همخوانی دارد – چهره ای خشن دارد بی آنکه تظاهر کند، و نمای بیرونی اسپرت کاملا درخور RS5 است. چراغ های LED جلو، به همراه هواکش هایی در کنار، اشاره ای به مدل های قبلی RS دارد، و جلو پنجره پهن تر، چهره ای هوشمدانه تر به آئودی بخشیده است.

  • مشخصات کلیدی:
  • مدل: آئودی RS5
  • قیمت: ۶۲،۹۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۲٫۹ لیتر V6 توربوی دوقلو بنزینی
  • توان/گشتاور: ۴۴۴ اسب بخار متریک/۶۰۰ نیوتون متر
  • انتقال قدرت: هشت سرعته خودکار، چهارچرخ متحرک
  • ۰ تا ۶۲ مایل برساعت: ۳٫۹ ثانیه
  • بیشینه ی سرعت: ۱۵۵ مایل بر ساعت
  • مصرف سوخت/CO2 :

۳۲٫۵ مایل بر گالن/۱۹۷ گرم بر کیلومتر

  • وضعیت فروش: درحال فروش
منبع
حتما کلیک کنید  هر آنچه در نمایشگاه ژنو 2014 (موتورشو) خواهید دید
468×60 content ad

درباره نویسنده

مطالب مرتبط



در حال حاضر دیدگاهی ثبت نشده است...